|
|
|
mimi
Vlieger
| toch nog vraagje |
|
|
hallo sorry dat ik zo lastig ben :$
ik ben laats nog by de dierenwinkel geweest en gehad over de bingo pellets gehad en over lola want lola was van hem
hy was vanavond bij me om tekijken hoe het met lola ging en alles..
toen heb ik een pak pellets gekregen van nutribird p15 tropical
voor lola heb ik die gekregen ik heb piepa ook wat gegeven en hy pakte het meteen wel vast en at er van maar is dit ook een goeie pellet en zit hier alles in wat in pellet voer hoort tezitten en is het bijna net zo goed als die harrisons of valt dat heel erg tegen ??
ik wil namelijk wel het beste voor me vogels
sorry dat ik zoveel vraag over pellets maar ik kreeg dit pak vanavond in me handen gedrukt van probeer dit eens maar ik wil wel het beste voor me vogels |
Vrijdag 18 April 2008 7:56 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
| Re: toch nog vraagje |
|
|
Zelf heb ik geen ervaring met de nutribird.. Het enige wat ik weet te zeggen is dat de nutribird niet biologisch is. Zijn de pellets gekleurd? --> In dat geval zou ik er liever niet voor kiezen. (Maar da's persoonlijk.. Al die kleurstoffen kunnen nooit echt lekker zijn voor een gaaienlichaampje)
De Nutribird is wel goedkoper dan de Harrisons! |
Vrijdag 18 April 2008 8:10 pm |
|
|
mimi
Vlieger
klopt zyn de gekleurde
ik kreeg ik pak in me handen zo van probeerd dit eens
maar dit is dus eigelijk ook niet goed voor ze of?
is het wel beter dan zaadjes of ook niet?
ik wil ook nog wel Harrisons gaan kopen maar kreeg dit pak gratis dus ja
en ik denk als ze dit wel eten dan ik ze ook wel op Harrisons krijg ik wil dat binnen kort ook gaan kopen ..
is er iemand die er wel ervaring mee heeft ? |
Vrijdag 18 April 2008 8:13 pm |
|
|
|
|
PeCe
Vlieger
|
|
|
|
Hoezo lastig? Veel vragen is toch alleen maar goed. Daar leer niet alleen jij van, maar ook alle anderen. Hoe denk je dat we allen de dingen hebben geleerd. Dit komt door of zelf te vragen of de vragen van anderen te lezen.
Waarom denk je dat Harrisons beter is? Harrisons is wel veel duurder, maar beter? Daar verschillen de meningen erg over.
Alle soorten pellets hebben hun voor en nadelen. Het is en blijft altijd afwachten wat de papegaai er zelf van vind. In een aantal gevallen zijn de gekleurde juist wel beter, als er maar geen kleurstoffen in zitten. De kleur kan namelijk ook komen door de gebruikte vruchten.
Nutribird is zover ik weet een oud merk, was lange tijd het meest verkocht. Dan krijg je wat je altijd hebt, hoge bomen vangen veel wind. Gevolg was dat men begon te denken dat het slecht was. Dit door de commentaren in de diverse vogelgroepen.
Als je wilt weten wat er allemaal in zit kijk dan even op deze pagina;
http://www.birdshop.nl/nl/dept_32.html
Scroll even naar beneden en je ziet een lijst met ingrediënten. Ziet er best goed uit.
Nutribird (ook de tropical) is al eerder op het forum besproken, kijk maar eens in navolgend onderwerp;
http://www.fluffies.org/nl/voe.....t6524.html
Voor het overige pellets zijn een onderdeel van het menu. Als je Lola ook regelmatig andere dingen als fruit, groenten en evt. zaadmix geeft, dan is de Nutribird een mooie aanvulling. |
Zaterdag 19 April 2008 12:35 am |
|
|
Sue
Moderator

|
Kan me voorstellen dat je het dan gewoon probeert! Ik denk dat er niet een stelling is van 'beter dan zaadjes'. Meer van 'beter dan zaadjes ALLLEEN'. Zaad op zich is niet slecht, het zit ook verwerkt in pellets.
PeCe, op de site die jij opgaf staan alleen de voedingswaarden, geen ingrediënten?
Staat er trouwens ook een houdbaarheidsdatum op het pak? Dat miste ik bij sommige andere pellets.
De site van Versele Laga wil op dit moment niet openen, dus daar kan ik ook niet bij.  |
Zaterdag 19 April 2008 8:21 am |
|
|
PeCe
Vlieger
|
Op die site waar je het over hebt staan bij de eerste G14 en G18 inderdaad geen ingrediënten, maar wel bij de navolgende. Waaronder de P15 die Mimi heeft. Of die lijst compleet is, dat kan ik niet beoordelen. |
Zaterdag 19 April 2008 5:15 pm |
|
|
|
|
Sarah
Moderator

Zelf heb ik ook nutribird gehad. Of ze slecht zijn betwijfel ik maar kleurstoffen zijn inderdaad altijd beter te vermijden. Helaas heb ik ze moeten wegdoen omdat Joske ze heel in het begin wel nam maar meer als een halve doos heb ik moeten weggooien, hij luste ze niet meer. |
Zaterdag 19 April 2008 5:39 pm |
|
|
mimi
Vlieger
dankje wel voor jullie reacties
zo als ik kan lezen op de site kan ik niet zien dat er kleurstoffen in
nou of lola ze eet weet ik zelf nog niet heb net wel de kooi schoon gemaakt en vondt ze wel op de grond maar maandag of dinsdag fiets ik ook nog even naar de dierenarts en dan haal ik ook Harrisons op ..
kan altijd proberen wat ze wel en niet eet en misschien eet ze ze wel allebij nou ja dan krijgt ze voortaan 2 soorten kan vast geen kwaad
en ik ga nog veder even kijken op de andere link die je gaf pece |
Zaterdag 19 April 2008 6:16 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
Als ze gekleurd zijn denk ik wel dat er iets van kleurstof doorheen zit.
Je kan deze pellets ook gewoon opmaken hoor. Dan kan je zien welke jou het beste bevalt.
Heb je de Harrisons inmiddels?
Ik heb trouwens de site van Nutribird eventjes opgezocht: http://www.versele-laga.com/NU.....p;pro=5077
Hier staan wat ingrediënten. Vind het jammer dat er niet meer bijstaat want er zit vast meer in? |
Donderdag 24 April 2008 8:04 am |
|
|
|
|
Tommy
Fluffies bewoner
Mijn vogels krijgen naast ecobird ook andere merken pellets en zaden groente...en ALS nutribird, meestal de bruine nutribird, soms toch ook de gekleurde. Nooit heel veel en eigenlijk mix ik alles
Ik weet niet hoe en wat met kleurstoffen in die brokken, maar t zouden ook natuurlijke kunnen zijn? |
Donderdag 24 April 2008 3:44 pm |
|
|
mimi
Vlieger
ik heb het wel gehoord dat het naartuulijke kleurstoffen in zitten.
op het pak zelf staat ook niet op dar er kleurstoffen in zitten..
ik heb nog geen harrison gehaald ..
ben eerst aan het kijken of ze de nutribird eten en gaat de goeie kant op :
en mijn valkjes eten de bingo pellets steeds beter :d |
Vrijdag 25 April 2008 1:38 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
Ah oké..
Je zou ze eens kunnen bellen of mailen om te vragen hoe of wat. Want het zou er eigenlijk wel op moeten staan. Als iets er niet opstaat vind ik het vaak een beetje vreemd.  |
Zaterdag 26 April 2008 9:03 am |
|
|
|
|
mimi
Vlieger
is het nederlands nummer ik ken namelijk geen engels alleen gewoon nederlands :$:$:$:$:$ ik wil der best wel even voor bellen want het is wel zo van het staat er niet op..
we hebben ook nog een edel papegaai er by en een blauwvoorhoofd amazone
(lola is een venazuwela amazone)
aleen die edel en die blauwvoorhoofd amazone zyn helemaalk wild moeten we nog van alles doen voor dat het helemaal oke is  |
Zaterdag 26 April 2008 9:05 am |
|
|
PeCe
Vlieger
|
Hee, stiekem in dit topic melding maken van twee nieuwe papegaaien. Gefeliciteerd met jullie aanwinsten. Toch nog gelukt dus om ook de edel en de amazone op te mogen nemen. Naar wat ik heb begrepen gaan ze bij jullie een beter leven tegemoet dan wat ze voorheen hadden.
Succes en vooral veel plezier met beiden. |
Zondag 27 April 2008 12:38 am |
|
|
|
|
Ga naar Pagina 1, 2 Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 3:50 pm
|
|
|
|