TOP Organics Birds Pellets

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Voeding van papegaaien en parkieten - Pellets/ zaad?

Auteur Onderwerp
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Up-date - Sammie en Moos vinden ze heerlijk Veertje
Herman prefereert overduidelijk zijn harrisons en Jacko eet er een heel klein beetje van. nog niet echt enthousiast.
Hij heeft natuurlijk ook genoeg andere dingen nwaar hij zijn snavel in kan zetten Mr. Green
Herman waardeert zijn harrisons wel veel meer Mr. Green Gisteravond kreeg hij een paar harrisosns en viel er echt op aan, hahaha

Ik denk dat ik Herman maar op de Harrisosns laat en voor Sammie en Moos en zeker voor de Edels de TOP blijf voeren.
Vooral ook omdat het een goede pellet schijnt te zijn voor de Edels.
Verder las ik ook (volgens mij op de site van Parrotparadise) dat men altijd naast een pellet ook andere dingen moet blijven voeren. Dus verdere vitamines komen bij hun wel binnen via fruit/groente/mix/bread, etc,etc,etc Wink

Ik zie de pellet ook als een stukje basis zoals voor ons bv. de aardappel elke keer een wederkerend stukje basis is van een maaltijd.
Daarbij eet je andere dingen.
Bericht Vrijdag 14 Augustus 2009 9:47 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

TOP pellets are an important part of a complete diet. Feed approximately as much as your bird will consume in a day. Some days birds will eat more than others so the amount will fluctuate. Discard the remainder and feed fresh pellets each time. Consult your avian veterinarian if you have any specific diet related concerns. Although an excellent source of protein, vitamins and minerals, we believe that no pellet can provide 100% of a bird’s nutritional needs. Please be sure to feed vegetables, fruits, nuts, and some seeds for a varied diet.

Hier kan ik helemaal achter staan
Bericht Vrijdag 14 Augustus 2009 9:49 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Sue

Ik ben erg benieuwd naar jouw bevindingen Esjo! Zeker omdat Herman er zo mooi uitziet. Hartje

Thanks Sue Embarassed
Ik denk dat ik Herman op de Harrisons laat, ik zie het nog een paar dagen aan maar hij verkiest overduidelijk de harrisons brokjes boven de staafjes van TOP Wink
En hij doet het ook goed op de harrisons
Bericht Vrijdag 14 Augustus 2009 9:52 am
Pluisje
Vlieger

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Sue
Ik heb destijds de maker van deze pellet aangeschreven om te vragen naar standaarden die ze aan zou houden. Ze wilde me hier geen inzicht in geven dus heb ik de pellet niet geprobeerd.
http://www.fluffies.org/nl/viewtopic.php?t=11935

Fluff! Jij bent geweldig! Veertje Dank je. Hulde! Je hebt al precies hetzelfde vragen gehad/gesteld als ik in mijn hoofd heb. Het bespaart me flink tijd. De antwoorden op je vragen zijn gewoon onder de maat. Confused Ik vind het eigenlijk vooral ondeskundig. Ik kan ook niks over de achtergrond van de bedenker van deze pellet, mevrouw Gudrun vinden. Gewoon een zelfbenoemd herbal goeroe Question , een beetje van alles bij elkaar gegooid zonder enigszins samenstelling met rekensommetjes te onderbouwen (en niet eens de analyse, ah, waarom zou je dat doen? Liegen ) . Geen toegevoegde vitamines en GMO is boven alles. Ben met filosofie niet eens, maar dat is een andere discussie.
Conclusie: nee, deze pellet is niet (goed genoeg) voor mijn vogels Confused . Helaas, ik vind het zelf ook jammer. Ik wil wel eens iets nieuw proberen.

Tsja, het blijft toch wereld van verschil met professionaliteit waarmee Harrison's zijn samengesteld. Ben weer is op H's "learning center" gaan kijken en weer helemaal verkocht Embarassed Mr. Green . Er staat ook nu een goed stuk over grijsje's calcium metabolisme (relatief recent).
Trouwens, adult lifetime mesh van H's bevat geen pinda's, het was me eerder nooit opgevallen. Of is het nieuw?
Bericht Vrijdag 14 Augustus 2009 8:49 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Pluisje
Vlieger

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by esjo
we believe that no pellet can provide 100% of a bird’s nutritional needs. Please be sure to feed vegetables, fruits, nuts, and some seeds for a varied diet.

Hier kan ik helemaal achter staan

Ik niet. Rolling Eyes
Het klinkt me als "we hebben eigenlijk niet gebalanceerd dieet en je bent zelf verantwoordelijk voor een compleet dieet". Dat is puur om verantwoordelijkheid over te dragen, anders kunnen ze in VS behoorlijk schade oplopen. Denk ik. H's durft het wel Wink
Maar hoe dan ook, Esjo ik ben benieuwd naar je ervaring. Ik was echt even enthousiast. Jammer, jammer...
Jammer dat meestal de echte resultaten pas na jaren zichtbaar kunnen zijn...
Bericht Vrijdag 14 Augustus 2009 10:08 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

hmmm, zo is mijn enthousiasme ook weer wat gedrukt vrees ik. Ik heb geen zin in een experimentje met mijn kippetjes en denk dat het dan maar tussen scenic en harrison zal blijven schommelen. Scenic omdat ze die graag hebben, Harrison omdat ik die beter vind dan Scenic maar zij niet zo met me eens zijn Laughing Laughing
Bericht Zaterdag 15 Augustus 2009 8:08 am
Shi-NaYne
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Mja... het is allemaal meer om de houding van de mensen erachter dan de pellets zelf he? Gaat over de presentatie, de (schijn van) openheid, hoe ze met klanten omgaan. Want ook al geven ze nog alle samenstelling en verhoudingen weg, weten wij op zich niet zo enorm veel. Zij trouwens ook niet, en dat is net de punt - want het is nog niet eens goed onderzocht wat voor behoeften ze in het wild hebben - laat staan in gevangenschap!

(Wij hier gaan de TOP's voorlopig ook niet proberen, trouwens. Omdat de houding van deze mevrouw mij niet aanstaat; en omdat het te experimenteel is... te weinig/te kort op de markt, en de prijs is vergelijkbaar met wat we nu gebruiken, dus er is weinig reden om van onze vertrouwde merken af te stappen Ja)
Bericht Zaterdag 15 Augustus 2009 10:23 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk papegaai(en) 
Pluisje
Vlieger

Reageer met quote  

Over hoeveel we weten. Wink We weten eigenlijk enorm veel, sterker nog, we weten met de dag meer. Er wordt veel onderzoek naar gedaan Arrow dus we weten nog niet alles. Maar het belangrijkste is dat wat we weten moet gebruikt worden. En wat we weten is dat de verhoudingen in de samenstelling zijn even belangrijk als samenstelling zelf. (simpele voorbeelden verhouding calcium/phosphorus, vitamine A/ vitamine E).

Mij gaat het om de kwaliteit van het product. Volgens mij heeft mevrouw in eerste instantie gewoon geen antwoorden, ze is verbaasd over de vragen… “je vraagt toch ook niet in de supermarkt hoeveel vitamines in je paprika zit” (of zoiets). Stom Ik kan dus niks en nergens over de achtergrond (opleiding?) van Gudrun Maybaum vinden. Als het populair is in de VS is, kan, ze speelt op een populaire lobby. Overigens, hier had je ook Dieca pellet, en veel mensen gingen dat ook nog kopen. Tja… je kan ook gebakken lucht verkopen als mensen dat maar kopen… Mr. Green

Esjo, sorry dat ik je enthousiasme helemaal afkap. Embarassed Ik had het veel leuker gevonden om het met je te delen. Rolling Eyes
Bericht Zondag 16 Augustus 2009 10:44 pm
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Pluisje

Esjo, sorry dat ik je enthousiasme helemaal afkap. Embarassed Ik had het veel leuker gevonden om het met je te delen. Rolling Eyes

Dat is helemaal niet erg hoor Wink Juist doordat mensen hun meningen/ ideeen op een forum zetten kan een ieder zijn of haar keuze daaruit maken.

Het zinnetje wat ik eerdere citeerde - (dat naast pellets andere voeding verstrekt moet worden) daar sta ik zelf nog steeds helemaal achter. Behalve over het verhaal van vitamines etc, vindt ik het ook belangrijk om de spier-kliermaag aan het werk te houden door ook zaden te verstrekken. Ook het fruit/groente verhaal - birdybread, bonenmix en andere "warme" maaltijden vindt ik erg belangrijk.
Juist door veel varieteit in de voeding te stoppen zorgt m.i. voor gezonde en vrolijke vitale vogels.
Ik heb nog nooit alleen pellets gevoerd en daar is dankzij dit forum alleen maar meer verschillende soorten voeding bijgekomen.

Blijft een feit dat ik de informatie verstrekking over deze pellet heel summier vindt. Toch is er een groep gebruikers (o.a. met Edels) die tevreden zijn over de pellet met name voor Edels.

Herman blijft op de Harrisons, hij keurt de TOP geen blik waardig. Sammie en Moos die al langere tijd erg slecht aten in de harrisons krijgen wel de TOP en ook de Edels.

We zullen zien over een tijdje of ik het blijf voeren / er tecreden over ben of er toch van afstap Wink
Bericht Maandag 17 Augustus 2009 9:18 am

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 3:50 pm
  Berichten van afgelopen: