Tussendoortjes

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Voeding van papegaaien en parkieten - Pellets/ zaad?

Auteur Onderwerp
Karel-gek
Fladderaar

Tussendoortjes  Reageer met quote  

Hey,

Ik vroeg me af wat jullie je papegaai geven tussendoor. Smile
En geven jullie die snoepsticks die je bijv. in de supermarkt kan kopen wel eens?
Bericht Zondag 18 Maart 2007 10:31 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Ziya
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Tussendoortjes: fruit, groente, soms toetje,
ze eten ook vaak met me mee, mijn tussendoortjes, cup a soup, good noodles enz Very Happy
Bericht Zondag 18 Maart 2007 10:53 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Tussendoortjes die hij dagelijks krijgt: groente en fruit.
Regelmatig: halve walnoot, stukje trosgierst,
Af en toe: vogel donuts, snoepstick, maar niet in een keer helemaal. Ik haal hem na een tijdje weer weg.
En heel af en toe: stukje kaas, aardappel, brood, , dat soort dingen waarvan je eigenlijk zelf wel weet dat het niet de beste voeding is voor een gaaitje. Maar voor af en toe toch leuk is om te geven. Vooral omdat ze er dan zo van genieten.

En ik las hier op het forum dat kwark ook gegeven mag worden. Dat wil ik nog eens uitproberen.
Bericht Zondag 18 Maart 2007 11:07 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Danny
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Hier krijgen ze ook van alles tusssendoor.
Noten,waar ze lekker werk voor moeten richten.
Fruitjes of groenten die wij eten.
Af en toe een frietje,ei,brood,kaas.
En ook wel vaker een stuk mais,of natuurlijk palmnoten
Bericht Zondag 18 Maart 2007 11:53 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
Sue
Moderator
Moderator

Re: Tussendoortjes  Reageer met quote  

Ik geef die snoepsticks eigenlijk nooit. Verder krijgen ze hier wel: groenten, fruit, noten, een boontje op z'n tijd, van die kookmenu's, yoghurt (naturel), etc etc.
Bericht Zondag 18 Maart 2007 1:36 pm
Marlies R
Vlieger

Reageer met quote  

Ze krijgen hier heel regelmatig fruit. Af en toe wat groente. En voor de rest net een beetje wat er in huis is. Af en toe eens een stukje cracker, soms krijgen ze wat noten af en toe gooi ik eens een handje zaad op de vloer of in hun kooi zodat ze wat te scharrelen hebben.
Bericht Zondag 18 Maart 2007 3:50 pm
coco&joyce
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

van mij krijgen ze eigenlijk nooit een snoepstok ofzo want ze bijten hm helemaal kapot alleen maar voor het houten stokje wat er in zit het snoep gooien ze op de grond en kijken er niet meer naar om
ze krijgen hier wel fruit groenten noten op zn tijd een keer een frietje Razz
Bericht Zondag 18 Maart 2007 4:25 pm
mirkip
Vlieger

Reageer met quote  

bij mij krijgen ze als tussendoortje ook wel eens zo'n stick, of trosgierst. En regelmatig wat fruit/groenten.
Ook laat ik ze wel eens met mij mee-eten, maar alleen als er geen 'schadelijk spul' op mijn bord ligt.
Bericht Zondag 18 Maart 2007 5:12 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
joze
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

fruit of groente krijgen ze hier dagelijks.
soms een gekookt eitje of noten ( walnoten/apenootjes/ pompoenpitjes)
en heel af en toe een klein stukje van een koekje
af en toe wat trosgierst
Bericht Zondag 18 Maart 2007 5:48 pm
Tommy
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Bijna nooit snoepsticks, maar heel orgineel Laughing wel groente, fruit, crackertje, nootje,stukje ei , rozijn en een enkele keer slecht mensenvoer zoals een stukje friet Very Happy
Bericht Zondag 18 Maart 2007 7:15 pm
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Vanmiddag lekkere dingen besteld voor Herman....macadamia's in de dop (ben benieuwd Sue, wat Herman daar van gaat vinden), palmnoot (heeft ie ook nog nooit gehad en groente-fruitmix en fruit-noten mix.

Dus nog wat extra tussendoortjes.
Bericht Zondag 18 Maart 2007 7:31 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hey wat leuk! Ben net als jij erg benieuwd wat Herman ervan vindt! Cool
Je moet ze wel een stukje openboren denk ik. Ze zijn echt heeeel erg hard! Exclamation

Klinkt trouwens perfect! Cool Herman krijgt een culinaire maaltijd!
Bericht Zondag 18 Maart 2007 7:35 pm
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Sue
Hey wat leuk! Ben net als jij erg benieuwd wat Herman ervan vindt! Cool
Je moet ze wel een stukje openboren denk ik. Ze zijn echt heeeel erg hard! Exclamation

Klinkt trouwens perfect! Cool Herman krijgt een culinaire maaltijd!

Straks lust ie het niet. Dan open ik wel een topic: "Bonte Boer te ruil voor een die wel palmnoten e.d. lust" Laughing Laughing Laughing Grapje hoor....echt niet!!!!!!!!
Bericht Zondag 18 Maart 2007 7:44 pm
coco&joyce
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Laughing Laughing Laughing
Bericht Zondag 18 Maart 2007 7:45 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by esjo
Straks lust ie het niet. Dan open ik wel een topic: "Bonte Boer te ruil voor een die wel palmnoten e.d. lust" Laughing Laughing Laughing Grapje hoor....echt niet!!!!!!!!

Hahaha! Laughing Laughing Nou, weet je wat.. Dan kom ik wel eventjes logeren om ze op te knabbelen. Neem daarna Herman mee. Twisted Evil Grapje hoor! Laughing
Bericht Zondag 18 Maart 2007 7:58 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 3:52 pm
  Berichten van afgelopen: