|
|
|
Sue
Moderator

|
| Van Harrisons naar Scenic, ervaringen? |
|
|
Aangezien ik zelf tijdelijk van de Harrisons naar de Scenic ben gegaan (niet voor alle vogels) en daarbij geen positieve ervaringen heb opgedaan, ben ik benieuwd naar meningen van andere mensen.
Ik heb gemerkt dat vooral bij Wheezy de veren heel erg lelijk worden. Dof, en ook zijn er veel armoedestrepen in zijn verenpak te zien.
Hoe hebben jullie dit ervaren? En hoe lang voer(de) je je vogels al Scenic? |
Zondag 16 Augustus 2009 11:08 am |
|
|
|
|
Sarah
Moderator

Goed topic Sue
Wel, hier altijd harrison gegeven tot een dik half jaar geleden, iets langer zelfs. Dan overgestapt naar scenic. De reden: Jos vond het leuke knikkers en ik vond het te duur om er knikkerspelletjes mee te spelen en Fluf eet ze niet echt graag.
Scenic eten ze heel erg graag MAAR ik moet ook zeggen dat ik kort na hun overzet naar scenic helemaal anders voeding ben gaan geven en consequenter ben geworden dus ik wil de terugstap naar Harrison of een evenwaardig merk doen. Nu eten ze gewoon anders en kan het zijn dat de harrison wel beter aangenomen wordt maar dat moet ik uitzoeken. Fluf zou in elk geval wel mooier in de veren kunnen zitten, daar ben ik nog niet tevreden over, hij eet ook slechter pellets als Jos in het algemeen dus misschien is dit wel een oorzaak hiervan.
Veel misschiens maar je hebt ook geen zekerheden natuurlijk en het blijft proberen om het verschil te zien. |
Zondag 16 Augustus 2009 11:15 am |
|
|
Egwene
Vliegende acrobaat
Hier krijgen ze nu ongeveer 4 maanden Scenic. Ik heb ze nooit Harrisons gegeven. Ik ben erg tevreden over de Scenic. Ik heb hier blije gaaien zitten die er goed uitzien. Strak, glanzend verenpakkie.
Ik moet wel zeggen dat ik naast de Scenic ze ook zaad en noten geef volgens de hoeveelheden die Kea me heeft verteld. Ze krijgen dus wel een zeer gevarieerde voeding (o, en natuurlijk de nodige groenten en fruiten voor de rest van de vitamientjes).
Ik kan het dus niet vergelijken met Harrisons, maar ik heb niets te klagen over de werking van Scenic en heb ook daarmee niet de behoefte om het te veranderen. |
Zondag 16 Augustus 2009 8:26 pm |
|
|
|
|
Shi-NaYne
Vliegende acrobaat
Interessant topic, hier ben ik ook heel benieuwd naar  |
Maandag 17 Augustus 2009 9:19 pm |
|
|
|