|
|
|
pascallo
Waarschuwingen: 1
| Verhuizing website optibird.eu |
|
|
Ik krijg net door dat met ingang van heden is de nieuwe website over Optibird online is.
Het nieuwe adres is geworden: optibirdnederland.nl
Het is een informatieve website over Optibird. Je kunt er onder andere product informatie vinden en waar het verkrijgbaar is.
Mocht je het oude adres (www.optibird.eu) in je favorieten hebben staan, dan kun je deze overschrijven met het nieuwe adres.
Groetjes,
Pascal |
Donderdag 27 Mei 2010 2:09 pm |
|
|
|
|
Rocco
Vlieger
|
|
|
ik zat dat optibird eens na te kijken en vond dit:
Gehaltes:
Ruw eiwit 17,00%
Ruw vet 4,50%
Ruwe celstof 2,20%
Ruw as 6,00%
Fosfor 0,60%
Calcium 1,20%
Natrium 0,20%
Toegevoegd:
Vit A 10.000 IE
Vit D3 1.000 IE
Vit E 50 mg
Cu 15 mg
Grondstoffen categorieën:
Tarwe, maïs, soja, aardappeleiwit, banaan, appel, pompoen,
rozenbottel, gluten, plantaardige olie, calciumcarbonaat,
monocalcium fosfaat, zout, choline chloride, aminozuren,
ascorbinezuur, voormengsel vitaminen en sporen elementen
de banaan, appel, pompoen en rozebottel zie je los tussen de pellets zitten... dat betekent dus dat de pellet puur uit tarwe,mais, soja en aardappel bestaat? met wat vitamientjes toegevoegd?
nu weet ik dat dit voor andere geperste pellets ook geldt.. (ik zal geen namen noemen) maar dit lijkt me niet erg veelzijdig (al zal dit met de toevoegingen wel voldoen).
voert iemand dit voer al?
er staat ook dat het ontwikkeld is ism TWEE vooraanstaande vogelartsen, weet iemand welke twee dit zijn ? Kan dit nergens vinden namelijk (en ben heel benieuwd ) |
Zondag 15 Augustus 2010 9:42 pm |
|
|
pascallo
Waarschuwingen: 1
Hoi,
1 van de artsen is denk ik Hedwig vd Horst aangezien de NOP heeft meegewerkt tijdens de ontwikkeling van de pellet. Lijkt me dus dat Hedwig er ook bij betrokken is geweest. Het is een aanname, want ik weet het niet zeker.
De 2e weet ik niet.
Wat betreft de samenstelling van de pellet. Ik kan er niets over zeggen. Ik ben geen papegaaienvoedingsdeskundige. Wat dat betreft vertrouw ik op de vogelartsen in deze. |
Dinsdag 24 Augustus 2010 9:35 pm |
|
|
Rocco
Vlieger
raar dat de betrokken artsen dan niet met toenaam worden genoemd.
Ik neem aan dat Hedwig idd er in zoverre bij betrokken was dat zij (deels) verantwoordelijk was voor de gaaien in N.O.P. Maar vogels mij behandeld zij alleen wat zij door hen aangeboden krijgt...
dus betrokken ja, maar in hoeverre? Als deze artsen er echt geheel bij betrokken waren en er achter stonden was het ook geen probleem om hun namen overal te vermelden (ik ken er een aantal die dat juist graag zouden willen wanneer het een goede pellet betreft ) |
Zaterdag 28 Augustus 2010 9:14 am |
|
|
|
|
Rocco
Vlieger
het is trouwens niet mijn bedoeling deze pellet bij voorbaat zwart te maken
ik ben alleen zelf eens in de mooie praatjes van een vertegenwoordiger gestonken en dat bleek achteraf een hoop onzin en gebakken lucht.
Aangezien de regels voor pellets er nog totaal niet zijn, ben ik uitermate kritisch en neem ik niet zomaar dingen aan (zoals bij honden en kattenvoer soms iets gemakkelijker gaat, aangezien daar richtlijnen voor zijn, al zijn enkele van de bekendste merken ook 'zooi' ) |
Zaterdag 28 Augustus 2010 10:28 am |
|
|
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 3:53 pm
|
|
|
|
|
|