Ik was natuurlijk voor Mollie bij een arts en ik voer perfect daar was ik nogal blij om ze krijgen alles wat ze nodig hebben vertelde ze.
Ik voer een grooste deel Pellets maar ze krijgen ook soms zaad. wat ze ook krijgen is eivoer en universeel voer, dat universeel voer was juist zo goed dat ze dat krijgen(ik gaf het als lekkernij) maar het schijnt erg belangrijk te zijn.
En ik voer natuurlijk grit ook aan de gaaitjes met pellets. Groente en fruit. af en toe een palmnootje- of olie. alle gaaitjes beschikken over een vitamine clacium blok goed voor gezondheid nagels en snavel.
Tevens voer ik 2 x per dag.
Ik d8 misschien hebben de mensen er wat aan die hier over twijfelen:)
Vrijdag 13 Juni 2008 9:58 am
Sue Moderator
Re: Voeding
Hoi Millie. Wat bedoel je met een vitamine/calcium blok? Wat is dat? Zijn dat van die vierkante kleine blokjes?
Dat is wel fijn om te horen. Daar hoef je dan echt niet meer over te twijfelen.
Ik geef eigenlijk alleen universeel voer aan Sammie en Moos sinds de eitjes,(eivoer kregen ze altijd wel wat, en nu natuurlijk opgehoogd) maar als ik het goed begrijp kan ik het ook goed aan Herman geven en ook buiten de broed periode door aan Sammie en Moos?
quote:Originally posted by esjo
Dat is wel fijn om te horen. Daar hoef je dan echt niet meer over te twijfelen.
Ik geef eigenlijk alleen universeel voer aan Sammie en Moos sinds de eitjes,(eivoer kregen ze altijd wel wat, en nu natuurlijk opgehoogd) maar als ik het goed begrijp kan ik het ook goed aan Herman geven en ook buiten de broed periode door aan Sammie en Moos?
Ja hoor ook lekker aan herman geven, ik geef het aan de birdies die broeden iedere dag en toen ze niet broede maakte ik een prakje met universeelvoer, eivoer, een mespuntje palmolie en wat zaadjes en dat gaf ik 1 keer per week.
Millie en mollie en Jade en Tweety krijgen dagelijks eivoer en universeelvoer.
Vrijdag 13 Juni 2008 2:09 pm
Fladder naar forum:
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 3:54 pm