Voer vraagje

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Voeding van papegaaien en parkieten - Pellets/ zaad?

Auteur Onderwerp
ellenparrot
Ervaren vlieger

Voer vraagje  Reageer met quote  

via de kweker van Paulie (kea) ben ik op dit voer gekomen. Hij geeft dit zelf ook aan zijn kromsnavels (als bijvoeding dan he!) en ik kende het niet:

foto
Orlux Tropical patee Premium EUR25.50
Orlux Tropical patee Premium is een volledig voer voor alle vruchtenetende vogels. Voor grote parkieten, papegaaien en lori's kan het echter uitstekend als bijvoeding gegeven worden. Deze patee is erg smakelijk en heeft een hoge voedingswaarde door de toevoeging van 100% natuurlijke honing. Daarnaast is dit voer verrijkt met rozijnen, lijsterbessen, papaja, abrikoos, ananas en appel. Om de opname te verhogen heeft de Tropical patee Premium een grove structuur. Deze patee heeft een zeer laag ijzergehalte.

Verkrijgbaar in twee verpakkingen:
5 kg
25 kg

Paulie krijgt het dus nu iedere dag en als ik thuiskom doe ik vers voer (fruit/groente) door het 'restje' heen. Zoveel eet hij er nog niet van. Het is echt heerlijk! ruikt zalig, zitten heerlijke gedroogde vruchten in, spirulina, etc.

Deze info komt van www.orlux.be
Orlux Tropical patee Premium is een ideale bijvoeding voor grote
parkieten, papegaaien, vijgpapegaaien en lori's. Daarnaast is het ook een
volledig voeder voor alle vruchtenetende vogels. Door toevoeging van 100 %
natuurlijke honing heeft deze patee een hoge smakelijkheid en voedingswaarde.
Tropical patee Premium is verrijkt met rozijnen, lijsterbessen, stukjes
papaja, abrikoos, ananas en appel. Dit voer heeft een grove structuur voor een
betere opname. Deze patee heeft een zeer laag ijzergehalte: < 70 ppm.

Indicatieve voederwaarden:
Ruw eiwit 15 %
Ruw vet 12 %
Vocht 10 %
Ruwe as 4 %
Ruwe celstof 2,5 %
Calcium (Ca) 0,41 %
Fosfor (P) 0,22 %
Vitamine A 6.500 IE/kg
Vitamine D3 1.400 IE/kg
Vitamine E 80 mg/kg
Vitamine K 2,7 mg/kg
Vitamine B1 6,5 mg/kg
Vitamine B2 14,5 mg/kg
Vitamine B3 (Pantotheenzuur) 18 mg/kg
Vitamine B6 5,4 mg/kg
Vitamine B12 0,03 mg/kg
Vitamine C 47,5 mg/kg
Vitamine PP 2,7 mg/kg
Choline chloride 630 mg/kg
Foliumzuur 1,35 mg/kg
β-caroteen 3,65 mg/kg
Vitamine H (Biotine) 0,24 mg/kg
L-lysine 0,73 %
Threonine 0,49 %
DL-methionine 0,25 %
Tryptofaan 0,16 %
Cystine 0,26 %
Koper(II)sulfaat pentahydraat - koper 15 mg/kg

Kortom.. klinkt niet verkeerd en? Tommy is er verzot op!!! Ik geef uiteraard een schepje, maar hij eet het bijna schoon op (buiten zijn HP).

Wat denken jullie, zou ik dit iedere dag (een beetje) kunnen geven? De agaas vinden het wel aardig. nog niet schokkend, maar ik heb Jamie er wel al van zien proeven.
Bericht Maandag 31 Augustus 2009 11:17 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Re: Voer vraagje  Reageer met quote  

Ik ken het voer niet maar als Tommy er een schepje (klein denk ik?) van per dag krijgt dan denk ik niet dat het een probleem hoeft te zijn hoor. Smile
Ik zou het misschien om de dag doen en op verschillende tijden want vogels kunnen nog wel eens gaan wachten op hun lekkers. Nanaaa!
Bericht Dinsdag 1 September 2009 9:23 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Weet je ook waar ik dit kan bestellen Ellen? Dat lijkt me voor de Edels ook wel wat en de pyrrhura's.
Bericht Dinsdag 1 September 2009 9:32 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ik heb het ook ooit gehad, toen meegekregen van Kea en dit vond Jos wel lekker, het eivoer niet maar de paté dus wel. Ik zou het ook heel erg graag terug geven maar je zit met de grote verpakkingen natuurlijk die je moet kopen, dat is best jammer.
Bericht Dinsdag 1 September 2009 11:54 am
Egwene
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Hier in de omgeving vind ik die spullen gewoon terug in de dierenwinkel....
Als ik het goed zie op de website, dan verkoopt Pascallo.nl het ook....
Moet je kijken in de webshop: natvoer:orlux. Daar staan die pate dingen ook bij.
Hij heeft die voor papegaaien in 1 kg en 5 kg verpakkingen. De grootte valt dus wel mee.
Bericht Dinsdag 1 September 2009 1:06 pm
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ja, dat wel Egwene, maar als ik dat moet naar België laten verzenden dan zit ik altijd met die verzendingskosten die niet lollig zijn en die ik dan weer teveel vind voor zoiets. Ik ga het eens rustig hier zoeken en zien of ik het in kleinere hoeveelheden kan vinden.
Bericht Dinsdag 1 September 2009 1:55 pm
ellenparrot
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

dank voor jullie reacties. En ik denk niet dat ik het persé iedere dag geef. Paulie krijgt het wel iedere dag nog maar zooooveeel eet hij er nog niet van ..

het is te bestellen bij www.dierenvilla.nl
alleen... of per 5 kg of per 25 kg. Ik heb 5 kg gedaan, redelijke emmer vol, maar ach... het is tot juli 2010 houdbaar en dan?? is het denk ik wel op hier LOL
Bericht Dinsdag 1 September 2009 9:52 pm
ellenparrot
Ervaren vlieger

Re: Voer vraagje  Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Sue
Ik ken het voer niet maar als Tommy er een schepje (klein denk ik?) van per dag krijgt dan denk ik niet dat het een probleem hoeft te zijn hoor. Smile
Ik zou het misschien om de dag doen en op verschillende tijden want vogels kunnen nog wel eens gaan wachten op hun lekkers. Nanaaa!

ja hoor sue... klein schepje... hi hi.. het is en blijft bijvoeding. Maar ik sla gewoon eens een dag over.. kijk het wel ff aan. Hij vindt het wel errug lekker en dat hij iets nieuws ineens gelijk 'vreet' is een wonder ha ha Nanaaa!
Bericht Dinsdag 1 September 2009 9:54 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 3:54 pm
  Berichten van afgelopen: