|
|
|
hidde0124
Kuikentje
| voer |
|
|
hallo,
ik had een vraagje, coco krijgt nu altijd zaad bij onze vrienden, hij doet het er echt niet slecht op maar ik wil hem op de pellets hebben. en dan zo nu en dan een bakje zaad. nu heb ik even wat rond gekeken en wou ik hem op de zupreem pellets zetten heeft iemand heir ervaring mee?
groetjes hidde |
Donderdag 6 Mei 2010 3:51 pm |
|
|
|
|
Pyrococcus
Net uit het ei
Mijn 2 pyrrhura's krijgen zupreem fruit. Het ruikt/stinkt behoorlijk naar kauwgomballen, maar de vogels hebben er geen probleem mee. Ze eten het goed, maar ze zijn nog jong, dus hoe het bevalt op de lange termijn weet ik niet. Ik heb ze vanaf baby ook pellets gegeven dus ik heb geen moeite hoeven doen om ze erop te krijgen, maar daar kun je genoeg over lezen hier. Met de natural flavour heb ik geen ervaring. |
Vrijdag 7 Mei 2010 7:32 am |
|
|
Sarah
Moderator

Kan je geen raad over de zupreem geven omdat ik het nooit gebruikte. Wel is een pellet invoegen hoe dan ook beter dan enkel zaadvoer, het brengt variatie aan het voer en enkel zaadvoer is nooit genoeg om hun vitaminen bij te houden. |
Vrijdag 7 Mei 2010 8:12 am |
|
|
Tommy07
Beginnende vlieger
|
|
|
Wij hebben onze vogeltjes over gezet van zaadvoer naar Harrison's pellets.
Bij ons waren ze in 4 dagen alle twee over.
Ik denk dat het bij jouw merk ook zal lukken.
Wij hebben het volgende scham gehanteerd (op aanraden van de dierenarts)
1) Elke dag geef je de vogeltjes verse/nieuwe pellets en hier hebben ze de hele dag toegang tot.
2) Rond jouw etenstijd moet je ze elke dag wegen en ze mogen niet meer dan 10% van hun gewicht verliezen.
3) De eerste dag krijgen ze (tijdens jouw etenstijd) een uur zaadvoer in hun kooi (in een apart bakje erbij zetten)
De tweede dag krijgen ze dit 's ochtends een half uur en 's avonds een half uur
De derde dag krijgen ze dit 's ochtends een kwartier en 's avonds een kwartier
De vierde dag krijgen ze dit alleen 's avonds een kwartier
En daarna helemaal niet meer.
Bij ons gingen de vogeltjes heel erg zoeken naar eten en veel aandacht vragen en schreeuwen. Wij hebben dit heel erg genegeerd en waren bang dat het niet zou lukken. Aiko weegt normaal 101 gr en tijdens het overzetten nog maar 95 gr. Maar toch hebben we doorgezet en nu eten ze lekker pellets.
Wel elke dag verse... oude lusten ze niet [/b] |
Dinsdag 11 Mei 2010 10:38 pm |
|
|
|
|
pannenkoekenmix
Kuikentje
|
Hier ging het wennen aan pallets aardig snel, de dierenarts stond er ook versteld van. Wij hebben op advies van de dierenarts steeds een paar brokjes door het zaad gedaan, en steeds minder zaadjes gegeven. Eerst gooien ze al die vieze dingen uit de bak, maar als ze honger krijgen proberen ze het vanzelf wel. Ik had de hoop al een beetje opgegeven na 2 weken, ik dacht "nouja ik probeer 't wel tot de zak leeg is. Uiteindelijk heb ik 2 dagen alleen nog pallets gegeven, en zat 't goed. Nu eet ze het al een paar maanden zonder problemen. |
Woensdag 19 Mei 2010 3:18 pm |
|
|
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 3:54 pm
|
|
|
|
|
|