Vogeljungle voer: motten in het voer!

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Voeding van papegaaien en parkieten - Pellets/ zaad?

Auteur Onderwerp
Whisper
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Ik heb het ook gehad met zaad. Vooral zaadvoer dat niet voorverpakt is, maar je zelf kunt scheppen uit bakken.
Bericht Maandag 15 September 2008 9:53 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Gatver! Lagen daar de wormpjes in? Of kwamen ze pas na een tijdje?
Bericht Dinsdag 16 September 2008 9:04 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Wil
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Dat ziet er niet fris uit nee en ik heb het vorig jaar ook al eens gehad met fruitmix van vogeljungle.
Ik maakte die verpakking open en zag ook tussen die mix fijn web zitten en een witte worm die er tussenuit kroop Nee! Nee!
Bericht Zondag 21 September 2008 9:01 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken  
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Oh bah.. Waren het iets dunnere witte wormpjes dan maden?
Bericht Zondag 21 September 2008 9:03 pm
Wil
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Ja klopt Sue!! Ook ervaring mee?
Bericht Zondag 21 September 2008 9:08 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken  
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ja, helaas wel. Ik ben terug gegaan naar de Vogelkelder en ik heb nieuw gekregen..
Bericht Maandag 22 September 2008 7:53 am
Wil
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Ik heb het toen ook om kunnen ruilen.
Bah was er echt vies van Rolling Eyes
Bericht Maandag 22 September 2008 8:55 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Waar heb jij het omgeruild? Was dat bij de Vogel Jungle?
Bericht Dinsdag 23 September 2008 9:22 am
Liek
Eitje

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by MariekevC

Doordat het hier om biologisch zaad gaat zijn er geen bestrijdingsmiddelen gebruikt, maar dan nog mag je er van uitgaan, dat alles netjes gesorteerd en schoongemaakt is. je betaald er uiteindelijk meer voor dan niet biologisch zaad.

Uit betrouwbare bronnen kan ik zeggen dat het voer van vogeljungle niet biologisch is!! Exclamation

Heb ook altijd voer van vogeljungle gehad, maar de kwaliteit is de laatste jaren hard achteruit gegaan, lijkt meer op een B kwaliteit wat Eric nog verkoopt
Daarbij als ik voer voor mij gaaien koop hoort het schoon en goed te zijn en niet dat ik het eerst in de vriezer moet doen uit voorzorgsmaatregelen

Heb nu sinds enkele maanden biologische zaden/koekjes en kookgroenten van http://www.biofuttershop.eu/ en http://www.parrotparadise.eu/. ( als je je aanmeld krijg je 10 % korting op alles )
De zaden ruiken lekker kruidig, ziet er fris, schoon en goed uit
Belangrijkste de gaaien eten er niet in maar vreten erin Laughing Laughing

Gr. Liek
Bericht Vrijdag 3 Oktober 2008 2:53 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina  
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Liek, op vogelvoer zit geen certificaat. Op kippenvoer zitten wel certificaten en ook op honden en kattenvoer maar papegaaienvoer is vooralsnog niet gecertificeerd biologisch. (Kan natuurlijk wel biologisch zijn maar er is geen controle op dus..)
Bericht Vrijdag 3 Oktober 2008 10:39 pm
ellenparrot
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Sue
Liek, op vogelvoer zit geen certificaat. Op kippenvoer zitten wel certificaten en ook op honden en kattenvoer maar papegaaienvoer is vooralsnog niet gecertificeerd biologisch. (Kan natuurlijk wel biologisch zijn maar er is geen controle op dus..)

hoe dan ook.. momenteel ga ik ook 100% voor het voer van www.parrotparadise.eu. Veertje
Bericht Vrijdag 3 Oktober 2008 11:32 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk papegaai(en) 
Liek
Eitje

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Sue

Weet ik Sue, maar ga niet zeggen dat je biologische producten verkoopt terwijl dat niet zo is

Gr. Liek
Bericht Zondag 5 Oktober 2008 11:19 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina  
gitties
Kuikentje

Reageer met quote  

jakkes, ik ben bang voor wormpies Shocked Laat staan als het in het eten van mijn schatjes zou zitten. Ik zou echt gaan gillen Confused
Bericht Zondag 5 Oktober 2008 11:48 am
Linde
Vlieger

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by PeCe

Volgens mij doet dit probleem zich voornamelijk voor als er warme perioden zijn EN het voer niet koel is opgeslagen. Kan zijn dat dat ook met die partij waar Ellen de afbeeldingen van toont is gebeurt.

Dat betekend dat er al eitjes in het eten zitten, en als het voer in een warme omgeving gelegd wordt, de larven daarvan uit komen.. Dit betekend dus niet dat als je geen larven ziet, er geen eitjes inzitten. Volgens mij zijn die zakjes wel goed afgesloten, dus moet het echt van binnenuit komen. Ik heb geen idee of het schadelijk is, maar ik persoonlijk vind het geen fijn idee om te weten dat de kans groot is dat er eitjes/larven in het voer zitten!
Bericht Zondag 5 Oktober 2008 3:29 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Liek
Weet ik Sue, maar ga niet zeggen dat je biologische producten verkoopt terwijl dat niet zo is

Zelfs met gecertificeerd biologisch voer wordt wel eens geknoeid..
Bericht Maandag 6 Oktober 2008 8:19 am

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 3:55 pm
  Berichten van afgelopen: