Vogeljungle voer: motten in het voer!

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Voeding van papegaaien en parkieten - Pellets/ zaad?

Auteur Onderwerp
ellenparrot
Ervaren vlieger

Vogeljungle voer: motten in het voer!  Reageer met quote  

Iemand via een ander forum heeft voer aangeschaft bij de vogeljungle met dit als gevolg Evil or Very Mad

Klik hier voor de foto's: http://s196.photobucket.com/al.....mview=grid

Zijn er anderen die eenzelfde ervaring hebben met vogeljungle?

Zo ja, dan laat ik dat diegene weten (info.----- AUB EMAILADRES VERWIJDEREN! -----.google.com)
Bericht Zaterdag 13 September 2008 4:14 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Re: Vogeljungle voer: wormen/larven in het voer!  Reageer met quote  

Ik heb eenzelfde ervaring en Jolanda ook. Wij hebben alletwee een vergoeding gekregen in de vorm van een nieuw zakje (ik, ik weet eventjes niet meer zeker of Jolanda een nieuw zakje had gekregen of haar geld terug?) nadat we terug waren gegaan omdat er wormpjes in het voer zaten. (larven van de wasmot, zo werd mij verteld. Aan de foto's te zien zijn dit inderdaad larven van een motachtige geweest)
We hadden het trouwens niet gekocht bij de vogeljungle maar bij de Vogelkelder in Den Haag.

PS Ik heb de titel van je bericht veranderd.. Wink
Bericht Zaterdag 13 September 2008 4:48 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ik had wat in de fruitnotenmix, maar mij werd gezegd dat het niet erg was en niet schadelijk. Het was trouwens niet zo erg als op de foto's en het waren zeker geen levende beesten...Het leek op een soort spinsel met een beestje (motje??) erin...ik heb die er toch maar gewoon uitgehaald.. Confused
Bericht Zaterdag 13 September 2008 6:39 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Nou, smakelijk lijkt het me in elk geval niet, bah. Confused
Bericht Zaterdag 13 September 2008 7:23 pm
Jolanda
Vlieger

Reageer met quote  

Ik heb inderdaad wormpjes in de walnoten gehad van Vogeljungle. Ik heb toen van de Vogelkelder nioeuwe gekregen en die waren wel goed
Bericht Zaterdag 13 September 2008 9:11 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
ellenparrot
Ervaren vlieger

Re: Vogeljungle voer: motten in het voer!  Reageer met quote  

ik heb het hier niet geplaatst om een tweestrijd te creëeren .. puur om het te melden. De persoon in kwestie heeft dit niet voor de eerste keer meegemaakt. en al informerend hoor ik heel veel slechte ervaringen over dit voer en echt niet een paar draadjes in het voer of wat motjes.. nee.. het voer is gratis INCL. levende have. Mwaah. Dat lijkt mij wat overdone. Maar nogmaals. Iedereen moet zelf beslissen of ie het wel of niet blijft aanschaffen. Het heeft mij ertoe gezet om het niet meer te kopen en het hier maar eens te gaan proberen:
http://www.biofuttershop.eu/xt.....t_info.php of via de NL site http://parrotparadise.eu
Bericht Zaterdag 13 September 2008 9:34 pm
Sue
Moderator
Moderator

Re: Vogeljungle voer: motten in het voer!  Reageer met quote  

In welke periode was dit? Misschien gaat het om één partij voer.
Is dit niet het geval dan hebben ze misschien een plaag van die beestjes waar ze het voer bewaren?

Over parrotparadise: http://www.fluffies.org/nl/voe.....36-15.html
Bericht Zaterdag 13 September 2008 9:41 pm
PeCe
Vlieger

Reageer met quote  

Nee, alle bestellingen die ik daar heb gedaan zijn keurig geleverd en nergens ongedierte te bekennen. Wat dat betreft is er voor mij geen reden om daar niet meer te bestellen. Vooral ook omdat dit probleem zich ook bij andere winkels kan voordoen.

Bij de vitakraft snoepstokken die ik kocht bij de lokale dierenwinkel heb ik meervoudig hetzelfde probleem gehad. Ik koop die snackstokken (net als het meeste andere voer) nu bij een dierenwinkel in Nijkerk en heb daar dit probleem nog niet gehad.

Volgens mij doet dit probleem zich voornamelijk voor als er warme perioden zijn EN het voer niet koel is opgeslagen. Kan zijn dat dat ook met die partij waar Ellen de afbeeldingen van toont is gebeurt.
Bericht Zaterdag 13 September 2008 11:42 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Dat werd mij ook verteld, PeCe. Even in de vriezer zou het probleem voorkomen?

Ellen, heeft degene die deze foto's heeft genomen nog contact opgenomen met vogeljungle?
Bericht Zondag 14 September 2008 8:40 am
ellenparrot
Ervaren vlieger

Re: Vogeljungle voer: wormen/larven in het voer!  Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Sue
PS Ik heb de titel van je bericht veranderd.. Wink

prima dat je de berichttitel hebt gewijzigd, maar als het alleen motjes waren die er in zaten.... mwaah.. dachtutniet. Maar goed. De foto's wijzen voor zich.
Iemand kan met deze waarschuweing doen wat ie wil, ik ook. Ik koop daar GEEN voer meer. Heb nu elders besteld. Razz
Bericht Zondag 14 September 2008 10:59 am
ellenparrot
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Sue
Dat werd mij ook verteld, PeCe. Even in de vriezer zou het probleem voorkomen?

Ellen, heeft degene die deze foto's heeft genomen nog contact opgenomen met vogeljungle?

ja dat heeft ze, dit gaat niet zonder problemen en daarom laat ik mij er hier verder niet over uit. Wink
Bericht Zondag 14 September 2008 11:07 am
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ik zag ook wormpjes. Het zijn dezelfde wormpjes (volgens mij) als die ik in het voer had zitten. Dat spinsel ken ik niet.. Zal wel van de cocon zijn?

Jammer dat het niet netjes wordt opgelost. Rolling Eyes Zou een kleine moeite zijn!
Bericht Zondag 14 September 2008 1:50 pm
MariekevC
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Als ik mijn papegaaien larven enzo had willen geven dan had ik dat wel gekocht.
Ongeacht welk weerstype het is, er horen geen ongedierte in de voeding van je huisdier te zitten.

Doordat het hier om biologisch zaad gaat zijn er geen bestrijdingsmiddelen gebruikt, maar dan nog mag je er van uitgaan, dat alles netjes gesorteerd en schoongemaakt is. je betaald er uiteindelijk meer voor dan niet biologisch zaad.

Dat rag wat je ziet is idd ook van de mot zelf. ook de larven.

Helaas komt het heel vaak voor dat in het voor van huisdieren motjes voorkomen. Het is niet gevaarlijk, maar kan wel een vervelende plaag vormen als je het niet door hebt dat het in het voer zit.
ook mensen die duiven houden en cavia's hebben er veel last van.
Bericht Zondag 14 September 2008 2:25 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Jolanda
Vlieger

Reageer met quote  

Ik had het laatst in het hamstervoer idd. Ik dacht toen dat het gewoon niet meer goed was. tenslotte doe je met 1 dwerghamstertje erg lang met zo'n zak. Zo'n piepklein beestje eet bijna niks, zeker niet als hij naast het droogvoer ook verse groentes en fruit krijgt
Bericht Zondag 14 September 2008 2:30 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ik heb het ook wel eens gehad met zaad, lang geleden. Laughing Ik snoepte toen zelf nog wel eens een zonnepitje. Totdat ik die wurmpjes zag lopen. Ieeeuuuhh! Dit was trouwens van Versele Laga.
Bericht Maandag 15 September 2008 9:39 am

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 3:55 pm
  Berichten van afgelopen: