Waarom papegaaien pepers kunnen eten

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Voeding van papegaaien en parkieten - Pellets/ zaad?

Auteur Onderwerp
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hoi PeCe.. Welke groenten enzo schil je? En welke niet? Of hangt dat van het uiterlijk af?
Ik meen dat per gif bepaald is wat het residu mag zijn. Bij een test bleek dat er meerdere soorten gif werden gevonden, allen tot de toegestane hoeveelheid. Al met al was het best behoorlijk. (Trouwens, ik eet ook vaak gewoon, niet biologische groenten. Ben geen bio-freak ofzo) Laughing
Bericht Zondag 16 Maart 2008 9:13 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
PeCe
Vlieger

Reageer met quote  

Wat betreft het fruit en groenten is het verschillend. Vooral (wat je aangeeft) afhankelijk van het uiterlijk en de mogelijke verdenking op giftige stoffen.

(Bijna) altijd geschild worden; appel, sinasappel, mandarijn, kiwi, aardappel, banaan, meloen. Dit is wat mij zo te binnen schiet.

Niet geschild worden; druiven, maïs, wortellen, paprika, pepers, spruitjes, broccoli, bloemkool, sla, andijvie, tomaat. Idem wat mij zo te binnen schiet.

Granaatappel wordt uitgebreid afgewassen, maar hebben ze tot nu toe wel met schil gekregen.
Van sla krijgen ze beslist niet de buitenste bladeren

Voor alle zekerheid, de meeste groenten en fruit worden gewassen of minimaal afgespoeld voordat het naar de vogels gaat.
Bericht Maandag 17 Maart 2008 12:50 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Kan me voorstellen dat je bij druiven en mais zoiets hebt van: Laten we die maar niet schillen. (Dan blijft er namelijk erg weinig over!) Laughing
Bericht Donderdag 20 Maart 2008 8:35 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 3:57 pm
  Berichten van afgelopen: