|
|
|
Sue
Moderator

|
| Wagner & Harrison |
|
|
Deze topic heb ik gekopieerd van mijn oude site..
Hoop dat het een beetje te lezen is?
Wagner & Harrison [ 29/2/2004 18:26 | Nenya ]
Ik heb vanmiddag eventjes de tijd genomen om de verschillende ingedienten eventjes snel naast elkaar te leggen.
Vergeleken zijn de High Potency Course & Wagner High Energy..
Wagner - HPC
Vit A 7000 IE - 5000
VIT B1 3 MG - 20
VIT B2 12 MG - 15
VIT B6 6 MG - 20
VIT B12 30 MCG - 75
VIT D3 700 IE - 1650
VIT E 80 MG - 400
B-CAROTEEN 1,5 MG - ?
NIACIN 70 MG - 100
PANTOTHENAAT 20 MG - ?
BIOTINE 300 MCG - 650
FOLIUM 2 MG - ?
CHOLINE 400 MG - ?
KOBALT 0,4 MG - ?
KOPER 10 MG - ?
IJZER 80 MG - ?
JODIUM 0,8 MG - ?
MANGAAN 120 MG - ?
ZINK 120 MG - ?
SELENIUM 0,3 MG - ?
PROTEINE 19% - 18
VET 9,6 - 15
Het eerste getal staat voor de Wagner pellets, het tweede voor de Harrison pellets.
Waar een vraagteken staat, kon ik de informatie niet vinden.. (In het Harrison rijtje)
Ik had de rijtjes in notepad netjes onder elkaar gezet, maar hier komt het er een beetje ongeordend uit!
Re: Wagner & Harrison [ 29/2/2004 18:39 | Wendy&Lilo ]
Heey, ik zie nu voor het eerst dat de essentiele metalen niet in de harrisons zitten.
Dat is raar.
Elk levend wezen heeft namelijk metalen nodig om de processen in de lichaamscellen goed te kunnen laten verlopen.
Zonder deze metalen is er dus geen communicatie mogelijk tussen cellen, weefsels, organen, het zenuwstelsel en de hersenen.
Deze metalen zijn dus essentieel!!!!!
Re: Wagner & Harrison [ 29/2/2004 18:44 | Wendy&Lilo ]
Ook zie ik dat de vitamine hoeveelheden bij de wagners lager zijn dan bij de harrisons.
De rede hiervan is omdat zodra het lichaam van je gaaitje de nodige hoeveelheid vitamines binnen heeft, alles wat extra binnenkomt er weer net zo hard uitpoept. Ze hebben namelijk niet de mogelijkheid om vitamines op te slaan, wat dus wel gebeurd met koolhydraten, vetten en mineralen.
Re: Wagner & Harrison [ 29/2/2004 18:48 | d@@n... ]
hoi wendy
slaan papegaaien niet de A D E K vitaminse op?
net als ons mensen?
want een vitamine A teveel kan vreselijke gevolgen hebben ...
geeft dezelfde symptomen als een tekort , en kan zelfs de lever beschadigen..
Re: Wagner & Harrison [ 29/2/2004 19:32 | ettie ]
Hoi,
Dat lijkt mij niet waarschijnlijk. Vitamine C doet dit meestal wel maar, hoe is het anders mogelijk om een gaaitje een vitamine vergiftiging te laten oplopen als het toch wordt uitgescheden?
Re: Wagner & Harrison [ 29/2/2004 19:38 | d@@n... ]
hoi ettie
just daarom vroeg ik het me ook af , nl bij ons mensen is het zo dat vitamine a d e k opgeslagen kunnen worden in je vetweefsel.
de vitamines van het b soort ( dat is een heel complex van b1 tot en met b12 en niacine ) worden gewoon uitgescheiden.
zotgen bij mensen voor een donkere gekleurde urine.
vitamine c word ook uitgescheiden al kan een teveel wel nierstenen veroorzaken.
alleen dan praat je wel over heel grote overdoseringen vitamine c.
vandaar dat ik dacht dat en teveel inderdaad goed mogelijk kan zijn ook bij papegaaien.
Re: Wagner & Harrison [ 29/2/2004 20:01 | ettie ]
Hoi,
Vaak geven mensen waarvan hun gaaitjes op zaad zitten aanvullend vitamine druppels in het water. Dit heeft menig keer geleidt tot een vitamine vergiftiging bij de gaaitjes. Dus, te veel kan zeker schadelijk zijn.
Net als te weinig overigens!
Re: Wagner & Harrison [ 29/2/2004 20:50 | d@@n... ]
de vitamine druppels in het water zijn zo en zo zeer slecht.
nl al na een klein tijdje nl geven de vitamines afbraakproducten in het water .
deze afbraakproducten zijn niets minder als toxische stoffen.
Re: Wagner & Harrison [ 29/2/2004 20:59 | d@@n... ]
ja ik ben ( bijna ) drogistte heb helaas de opleding niet helemaal afgemaakt.
ook heb ik een aantal jaar in reform zaken gewerkt , daar kregen we veel vitamines en mineralen cursussen.
helaas is het allemaal alweer een tijd geleden dus alles weet ik helaas niet meer.
maar de materie vitamines en mineralen hebben mij altijd onwijs aangetrokken.
Re: Wagner & Harrison [ 1/3/2004 10:06 | S.----- AUB EMAILADRES VERWIJDEREN! -----.NNIE310 ]
heb ik een vraagje voor je, aloevera drink is dat schadelijk voor je gaaitje??? er zit geen conserveermiddelen in en al dat soort dingen!
het is ook maar beperkt houdbaar.
Re: Wagner & Harrison [ 1/3/2004 10:19 | d@@n... ]
hoi s.----- AUB EMAILADRES VERWIJDEREN! -----.nnie
nee aloe vera drink is niet slecht vor je papegaai , ik doe het zelf in het sproeiwater daar krijgen ze mooie glanzende veren van.
maar om het te laten drinken dat heb ik nog nooit gedaan via het poetsen krijgen ze toch de aloe vera binnen.
|
Zondag 31 Juli 2005 9:36 am |
|
|
|
|
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 3:58 pm
|
|
|