Wagner pellets

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Voeding van papegaaien en parkieten - Pellets/ zaad?

Auteur Onderwerp
WendyBroer
Beginnende vlieger

Wagner pellets  Reageer met quote  

Wie voert zijn papegaai de Wagner pellets??

Ik heb voor mijn bonte boer de Happybird Pellets speciaal voor grijze roodstaarten. Maar hij vindt alleen de staafjes lekker daarvan. Die andere eet hij wel maar eerst de staafjes.

Nu dacht ik dat wagner alleen bestond uit die staafjes.

En voordat ik 9 kilo koop wil ik het eerst even zeker weten natuurlijk. En eigenlijk ze eerst zien en laten proeven Wink

Ik bedoel deze Wagner
Bericht Vrijdag 23 Januari 2009 5:58 pm
 Gebruikers profiel bekijken Foto/film album bekijken  
Sue
Moderator
Moderator

Re: Wagner pellets  Reageer met quote  

Oh die pellets. Die ken ik wel. Ik gaf ze eerst aan Iago, maar ben er vrij snel vanaf gestapt. Niet omdat ik ontevreden was maar omdat ik overging op Harrisons.
Bericht Vrijdag 23 Januari 2009 6:00 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Egwene
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Hm, Wagner weet ik niet. Ik geef mijn afrikaantjes RoudyBusch (komen ook van Happy Bird) en dat zijn alleen maar staafjes....
Bericht Vrijdag 23 Januari 2009 6:01 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
millie
Kamikaze piloot

Re: Wagner pellets  Reageer met quote  

Ik ken de pellets niet.

Ik zou als ik jou was geen 9 kilo kopen maar eerst even proberen hihihih
Bericht Vrijdag 23 Januari 2009 6:06 pm
WendyBroer
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Dat is ook de reden dat ik hier vraag of iemand ze heeft. Als ze dan 1 handje opsturen dan weet ik of mijn BB ze wil hebben Wink

Ze hebben ook niet een probeer zak van een kilo. Want die zou ik ook wel kopen.

Heb toevallig vandaag een zakje Harrison gehaald. De blauwe. Ik heb alleen de verkeerde grote genomen ben ik bang. Het zijn best grote brokjes. Ik had de fine moeten hebben. Maar goed ik kruimel ze wel...

Ook heb ik een zakje Kaytee exact rainbow meegenomen. Maar die heeft hij nog niet gehad
Bericht Vrijdag 23 Januari 2009 6:15 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hoi Wendy.. Heb je de blauwe Harrisons voor je bonte boertje? Voor bonte boertjes moet je de rode zak hebben. Embarassed
Bericht Maandag 26 Januari 2009 6:33 am
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Is het formaat van de 'blauwe' brokjes anders dan van de rode?? Nooit geweten.....Je hoeft denk ik niet snel iets kleiner te maken voor je bbtje hoor, ze breken het zelf erg makkelijk in kleinere stukkies... Very Happy
Bericht Maandag 26 Januari 2009 9:47 am
millie
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by WendyBroer
Dat is ook de reden dat ik hier vraag of iemand ze heeft. Als ze dan 1 handje opsturen dan weet ik of mijn BB ze wil hebben Wink

Ze hebben ook niet een probeer zak van een kilo. Want die zou ik ook wel kopen.

Heb toevallig vandaag een zakje Harrison gehaald. De blauwe. Ik heb alleen de verkeerde grote genomen ben ik bang. Het zijn best grote brokjes. Ik had de fine moeten hebben. Maar goed ik kruimel ze wel...

Ook heb ik een zakje Kaytee exact rainbow meegenomen. Maar die heeft hij nog niet gehad

coarse is de grootse maar dat is een prima maar voor een bbtje hoor en hoef je ze niet fijn te maken;)
Bericht Maandag 26 Januari 2009 10:21 am
WendyBroer
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Nee hij krijgt ze ook wel kapot. Maar hij is zo'n slordige etter uhhh eter Laughing

Hij neemt 1 zo'n brokje. Krakt zijn snavel naar beneden. Heeft daardoor nog 2 kruimels in zijn snavel en de rest ligt op de grond..

Met die kleine brokjes heeft hij dat minder..

Maar uhh.. Niemand op dit forum heeft de Wagner's???
Bericht Maandag 26 Januari 2009 5:58 pm
WendyBroer
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

@fluffy Ik heb de zak bij de vogelkelder gehaald. Daar hangt ook een kaart met welk soort je bij welke vogel zou moeten hebben. En daar was blauw en rood goed???? Ik heb toen voor de blauwe gekozen omdat die langer houdbaar was...
Bericht Maandag 26 Januari 2009 6:00 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Blauw ik volgens mij niet voor bonte boertjes. Er zitten wat minder voedingsstoffen in. Wink Maar je kan het gewoon voeren hoor. Het zal zeker niet slecht zijn!! Cool
Bericht Maandag 26 Januari 2009 6:56 pm
WendyBroer
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Ik heb net even zitten kijken. Die rode zit idd wat meer voedingsstoffen in. Voor de volgende keer neem ik die... Hij krijgt hier toch een mengeling van pellets. En de meeste zijn speciaal voor bonte boeren. Dus als het goed is krijgt hij alles wat hij nodig heeft wel binnen...
Bericht Maandag 26 Januari 2009 7:03 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ik denk het ook wel als ik het zo hoor. Ik zag trouwens ook een andere pellet voorbij schieten. Kaytee. Zit daar nog ethoxyquin in? En BHA/ BHT?
Bericht Maandag 26 Januari 2009 7:09 pm
WendyBroer
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Uhhh wat zijn dat...???
Ik zie ze niet bij de ingredienten staan

Ingredienten: Granen, PLantaardige bijprodukten, plantaardige eiwitextracten, ei en eiproducten, olien en vetten, mineralen, suiker, gist

Analyse: Ruw eiwit 15%, ruw vet 6%, ruwe celstof 4%, ruwe as 6%, vocht 12%

Toevoegingen per KG: Vitamine A 10000 IE, Vitamine D3 1000 IE, Vitamine E (Aplha-tocopherol Acetate) 100 mg, Koper 17 mg, Conserveringsmiddelen, kleurstoffen en antioxidant (EEG toevoegingen).

Dit is wat er staat... Moet je eerlijk zeggen dat ik niet precies weet wat het allemaal is.

Staan deze pellets niet goed aangeschreven???
Bericht Maandag 26 Januari 2009 7:21 pm
WendyBroer
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Onderstaande is van de site af.

KAYTEE® exact® is a premium extruded food and has been the recognized nutritional leader by veterinarians and breeders since its introduction over a decade ago. Available for birds and small animals, exact is the most researched and widely used extruded food available. Exact Rainbow is a nutritious bird food that provides all the nutrients proven necessary for macaws, cockatoos, all parrots, eclectus, pionus, and large conures. Exact Rainbow combines the highest quality ingredients with added nutrients in a special pasteurizing process to produce an enticing rainbow of life-like colors and shapes.
Ingredients:
Ground Corn, Ground Wheat, Ground Oat Groats, Wheat Middlings, Corn Gluten Meal, Dried Whole Egg, Dried Beet Pulp, Corn Oil, Soybean Meal, Corn Sugar, Dicalcium Phosphate, Calcium Carbonate, Wheat Germ Meal, Dried Cane Molasses, L-Lysine, Salt, Vitamin A Supplement, Choline Chloride, Brewers Dried Yeast, DL-Methionine, Yucca Schidigera Extract, Propionic Acid (a preservative), Vitamin E Supplement, Vitamin B12 Supplement, Riboflavin Supplement, Zinc Oxide, Ferrous Carbonate, Ethoxyquin (a preservative), Manganous Oxide, Menadione Sodium Bisulfite Complex (source of vitamin K activity), Niacin, Calcium Pantothenate, Copper Oxide, Thiamine Mononitrate, Pyridoxine Hydrochloride, Cholecalciferol (source of vitamin D3), Beta-Carotene, Canthaxanthin, Cobalt Carbonate, Folic Acid, Calcium Iodate, Biotin, Dried Bacillus subtilis Fermentation Product, Dried Bacillus coagulans Fermentation Product, Dried Bacillus licheniformis Fermentation Product, Sodium Selenite, Artificial Colors, Natural Flavors.
Guaranteed Analysis:

Crude Protein (min.)........15.0%
Crude Fat (min.)................6.0%
Crude Fiber (max.)............5.0%
Moisture (max.)...............12.0%
Bericht Maandag 26 Januari 2009 7:25 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.