|
|
|
Whisper
Kamikaze piloot
Ik heb Sol gisteren een halve walnoot gegeven, hij heeft daarvan ongeveer de helft opgegeten. Ik ga vandaag een hazelnoot gedeeltelijk openmaken en die in de kooi leggen.
Het was nog lastig om Sol die noot te geven trouwens, hij bleef de hele tijd mijn handen volgen... ook
nadat
ik de noot in z'n kooi gelegd had . |
Woensdag 25 Februari 2009 9:24 am |
|
|
Whisper
Kamikaze piloot
Ik heb Sol een hazelnoot nog half in de dop gegeven, die viel ook erg in de smaak.
Het blijft trouwens een heel karwei om Sol een noot op de grond te laten eten. Dat gaat dan zo:
*Ik pak een snoepje*
*Solo volgt mijn hand aandachtig* Krijgikeensnoepje?Krijgikeensnoepje?Krijgikeensnoepje?
*Ik laat het snoepje zien*
*Solo volgt mijn hand aandachtig* Ikkrijgeensnoepje!Ikkrijgeensnoepje!Ikkrijgeensnoepje!
*Ik leg het snoepje langzaam en duidelijk op de grond van de kooi en trek mijn hand terug*
*Solo volgt mijn hand aandachtig* Waarishetsnoepje?Waarishetsnoepje?Waarishetsnoepje?
Na een paar keer herhalen krijgt hij echter door dat het snoepje op de grond ligt .
Ik hoefde me trouwens geen zorgen te maken dat Sol zich er helemaal ziek aan zou eten, als hij genoeg gehad heeft laat hij de rest gewoon liggen. |
Woensdag 25 Februari 2009 11:43 am |
|
|
|
|
Windkracht13
Vlieger
Heel herkenbaar verhaal dit:mrgreen:
Hahahaha |
Woensdag 25 Februari 2009 11:54 am |
|
|
Whisper
Kamikaze piloot
Ik heb net een stukje pecan geprobeerd (we hebben een gemenge zak gekocht, vandaar al die noten opeens) en dat ging er ook wel in.
Ik heb wel het idee dat hij walnoten het lekkerste vindt, die zijn wat zoeter dan pecannoten en zachter dan hazelnoten. Helaas zitten er geen paranoten in deze zak, anders kon ik die ook proberen.
Maar tot nu toe is de score voor noten: pinda's, walnoten, hazelnoten en pecannoten - allemaal goedgekeurd.
Edit -
Ik wilde nog vragen: ik heb nog nooit pinda in de dop gegeven, waar moet ik op letten als ik kijk of er geen schimmel inzit? |
Woensdag 25 Februari 2009 2:23 pm |
|
|
|
|
coco&joyce
Kamikaze piloot
even over de walnoten,
ik gaf coco ook weleens een dichte noot die ik zelf een beetje voor gekraakt had
maar ik tref steeds vaker noten aan die zwat zijn van binnen of beschimmeld!
dus ik durf eigenlijk geen dichte noten meer te geven  |
Woensdag 25 Februari 2009 9:05 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
Ik zou eerlijk gezegd helemaal geen pinda's geven. Er zijn veel andere noten die veel beter zijn en waar je geen risico loopt.
Je uitleg over Sol is weer beeldend. Zie hem zó achter je hand aan hupsen op zoek naar het snoepje.  |
Donderdag 26 Februari 2009 7:15 am |
|
|
Whisper
Kamikaze piloot
quote:
Originally posted by Sue
Ik zou eerlijk gezegd helemaal geen pinda's geven. Er zijn veel andere noten die veel beter zijn en waar je geen risico loopt.
Dat klopt wel weer. Maar het zijn wel de enige noten die ik in de dop kan laten en die hij dan lekker kan slopen.
Over slopen gesproken: hij probeert nu de tak te slopen
waar hij op zit
. |
Donderdag 26 Februari 2009 9:45 am |
|
|
|
|
esjo
Moderator

Sol gaat echt los zo te horen, hij begint zelfs zijn zit stokken te slopen
Walnoten zijn hier ook het meest favoriet. Hazelnoten blieven ze hier niet. Peacan nootjes eet Herman af en toe maar hij is er niet echt verzot op.
Wat je een paar posts hierboven beschrijft met Sol van de grond laten eten - nootje neerleggen terwijl hij kijkt - oh zo herkenbaar. Ze zijn intelligent maar soms zo dom  |
Donderdag 26 Februari 2009 8:45 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
Slopen, in zijn kooi rondklimmen.. Wat is er met Sol aan de hand?  |
Maandag 2 Maart 2009 6:54 am |
|
|
|
|
Whisper
Kamikaze piloot
Hij is al een tijdje zo, volgens mij is het begonnen met z'n nieuwe kooi. Het duurde even voor hij handig/lenig/sterk genoeg was om optimaal gebruik te maken van de ruimte, maar nu is hij kennelijk zover. Die andere kooi was ook groot genoeg voor leefruimte, maar dit is leef- en speelruimte.
Ik ben echt blij dat ik die nieuwe kooi gekocht heb, ondanks mensen die het me afraadden (niet hier, maar in mijn dagelijks leven heb ik veel "hij is al oud, moet hij nu nog aan een nieuwe kooi wennen??" reacties gehad). |
Maandag 2 Maart 2009 10:28 am |
|
|
esjo
Moderator

Zo zie je maar weer hoe belangrijk het is je eigen gevoel in dat soort dingen te volgen.
Super ook dat je Sol er zo duidelijk blij mee hebt gemaakt  |
Maandag 2 Maart 2009 8:30 pm |
|
|
|
|
Ga naar Pagina Vorige 1, 2
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 3:58 pm
|
|
|
|