wat een papegaai mag eten!

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Voeding van papegaaien en parkieten - Pellets/ zaad?

Auteur Onderwerp
esc_f_ny
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Ik heb hier begrepen dat peulvruchten wel even gekookt moeten worden ivm één of andere stof die erin zit en met koken eruit gaat. Moet je even een paar pagina's hiervoor kijken in dit topic.

En als je groente blancheert, kan je ze invriezen.
Ik heb dat ook gedaan om goeie porties te maken voor Raja.
Bericht Vrijdag 7 Maart 2008 1:29 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Daantjuh
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

zijn er ook nog gezonde snoepertjes voor ze???

en dan bedoel ik die je vaker wel eens in dierenwinkels ziet die staven etc...

ik geef ze nu vooral als snoepjes palmnoten en andere noten
Bericht Zaterdag 8 Maart 2008 11:08 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
esc_f_ny
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Hmm.... Ik geef Raja van die cocosblokjes en papayablokjes. Of ze echt gezond zijn, weet ik niet, maar ongezond lijkt me ook niet.

Maar zo nu en dan zo'n snoepstaaf is toch niet zo erg, als je het maar met mate geeft.
Bericht Zondag 9 Maart 2008 4:06 pm
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

Volgens mij is cocos best wel gezond, maar zeker weten doe ik het niet. Van sommige noten weet ik wel dat ze gezond zijn. Very Happy
Bericht Zondag 27 April 2008 7:12 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
fer
Vlieger

Reageer met quote  

Hoe zit het met Prei, van Diiana hoorde ik dat ze soms soepgroenten geeft aan haar vogels maar daar zit prei in, in het begin van deze lijst staat dat prei niet mag en een paar pagina's verder dat het wel mag, ik geef ze 1 keer in de week soepgroenten en het lekkerst vinden ze de prei, maar ben nu een beetje in de war of het wel of niet goed is Confused Confused
Bericht Zondag 27 April 2008 11:10 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Whisper
Ervaren vlieger

Re: wat een papegaai mag eten!  Reageer met quote  

quote:
Originally posted by coco&joyce
hier een lijst met groente en fruit wat ze mogen hebben!
watermeloen

Geen andere soorten meloen?
Bericht Maandag 28 April 2008 3:24 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Titi's mama
Vlieger

Reageer met quote  

Ja, ik vroeg me ook af of andere soorten meloen niet kunnen.
Bericht Dinsdag 29 April 2008 1:08 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Boraa
Eitje

Reageer met quote  

mijn valkparkiet eet elke ochtend kaas en brood met ons. mogenze wel kaas hebben?

en rijst en chips? want dat vind hij ook HEERLIJK!!
Bericht Woensdag 30 April 2008 10:35 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hoi Boraa, eerlijk gezegd lijkt me elke morgen niet zo gezond. Chips al heel zeker niet. Je moet goed opletten met zout.

Wat krijgt je valkje anders van vogeleten? Wink
Bericht Donderdag 1 Mei 2008 8:04 am
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by fer
Hoe zit het met Prei, van Diiana hoorde ik dat ze soms soepgroenten geeft aan haar vogels maar daar zit prei in, in het begin van deze lijst staat dat prei niet mag en een paar pagina's verder dat het wel mag, ik geef ze 1 keer in de week soepgroenten en het lekkerst vinden ze de prei, maar ben nu een beetje in de war of het wel of niet goed is Confused Confused

Ik weet eerlijk gezegd niet of prei mag. Ik doe het nooit omdat het toch een beetje op een ui lijkt en ui mag weer niet. Wink
Bericht Donderdag 1 Mei 2008 8:57 am
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

Ehmmm dat lijkt me eerlijk gezegd niet zo gezond. Er zit veel zout in kaas. Brood is ook niet echt goed. Vooral witbrood is echt niet gezond voor ze als ze dat vaak krijgen. Chips is ook niet goed --> Veel te zout. (Bij sommige gaaien kan dit resulteren in plukgedrag)
Rijst mag, maar af en toe. Het moet geen hoofdmaaltijd worden.
Bericht Donderdag 1 Mei 2008 8:59 am
fer
Vlieger

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Fluffy Sue
quote:
Originally posted by fer

Ik weet eerlijk gezegd niet of prei mag. Ik doe het nooit omdat het toch een beetje op een ui lijkt en ui mag weer niet. Wink

Dan stop ik er maar mee, wel jammer want ze vonden die prei echt heel erg lekker Crying or Very sad
Bericht Donderdag 1 Mei 2008 12:25 pm
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

Fer, ik weet het niet 100 procent zeker. Als ik wat tegenkom, zal ik het plaatsen.
Anders vraag je het even aan je vogelarts! Very Happy
Bericht Vrijdag 2 Mei 2008 8:13 am
fer
Vlieger

Reageer met quote  

Als ik daar naar toe moet ga ik het vragen en laat het je dan wel weten, maar tot dan geef ik het maar niet meer, wil geen zieke gaaitjes hebben, en er zijn zoveel andere dingen die ze mogen hebben keus genoeg.
Bericht Vrijdag 2 Mei 2008 9:51 am
esc_f_ny
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Zoals een aantal van jullie weten was ik een aantal weken geleden met Raja bij Loriaux. Ik heb daar een hoop vragen gesteld wat betreft voeding. Ook een paar van dit soort punten. En Loriaux verzekerde mij dat dat allemaal onzin is en dat we elkaar gek lopen te maken. Alleen avocado mogen ze niet...... zei ze.
Eerlijk waar, ik heb echt een aantal van deze punten opgenoemd en ze schudde haar hoofd erbij.

Dus fer, ben benieuwd wat jouw VA zegt....
Bericht Zondag 11 Mei 2008 11:25 pm

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3 ... , 9, 10, 11  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 8 September 2008 3:38 am
  Berichten van afgelopen: