wat een papegaai mag eten!

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Voeding van papegaaien en parkieten - Pellets/ zaad?

Auteur Onderwerp
FranB
Eitje

Reageer met quote  

Hallo Sue,
heb je toevallig ook het isbn nummer van dat boekje? Het lijkt mij wel handig om dit boekje aan te schaffen als nieuwe gaaibezitter. Molly is vandaag mee naar buiten geweest en ze heeft het gras ontdekt. Het was vanochtend net gemaaid en overal zaten nog van die zaden. Dit vond ze fantastisch, maar ook die madeliefjes. Ik wist dus niet of ze die mocht hebben en heb ze dus afgepakt. Was ze niet blij mee. Na enig gemopper kwam ze uiteindelijk toch weer op mijn vinger. Ze is trouwens dol op druifjes. We hebben altijd veel groente en fruit in onze tuin (de voortuin, want daar staat altijd lekker veel zon en het staat best leuk al die groentplanten) en ons konijn krijgt daar regelmatig wat van zomers. Molly zal daar dus ook van gaan krijgen. Ik heb vandaag dit onderwerp doorgeworsteld en kwam aardig wat ideeen tegen voor gezonde extra-tjes. Wij hebben ook altijd pronksnijbonen (kan je gewoon eten net als de gewone, maar hebben mooiere bloemen) ons konijn Aagje is daar dol op. Het zal mij benieuwen of Molly dat ook vindt.
Bericht Donderdag 30 April 2009 3:40 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken  
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Een isbn nummer staat er niet in. Ik kreeg het bij het lidworden van euro Parrot.

Het is een dun boekje
Jo van Rooij
Piet Zwinkels en Rob Westgeest

Het heet: Groenvoer voor parkieten en papegaaien
Uitgave: PS Holland
Leidseweg 290
2253 JL Voorschoten
071-5767548

Die uitgever zou je kunnen bellen en anders contact opnemen met euro Parrot of zij nog van die boekjes hebben.
Bericht Vrijdag 15 Mei 2009 9:22 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
floranne
Beginnende vlieger

kersen (niet zonder ) maar met pit  Reageer met quote  

Is het echt om ongerust te zijn als een gaaitje zo'n 2-tal pitten meegegeten heeeft?
Bericht Dinsdag 30 Juni 2009 8:32 pm
 Gebruikers profiel bekijken Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Daar kan ik niet echt op antwoorden Floranne. Ik durf het niet zomaar zeggen. Heeft Picou de pitten ingeslikt?
Bericht Dinsdag 30 Juni 2009 9:41 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
floranne
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Nee, hij heeft de kersen gegeten en toen de pitten ook nog gekraakt en niet meer willen afgeven , maar opgegeten.(met de eerste dachten we er niet aan , maar met de tweede werd het een gevecht om dit af te geven.)
Maar hij leeft nog...het zal wel niet zo gevaarlijk zijn?
Bericht Woensdag 1 Juli 2009 9:54 am
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ik zou het toch maar niet meer geven dan, met pitten bedoel ik. Het is in elk geval niet aan te raden.
Bericht Woensdag 1 Juli 2009 10:00 am
floranne
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Nee,zeker niet.
Bericht Woensdag 1 Juli 2009 10:04 am
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ik heb altijd gehoord dat de pitten giftig zijn maar als ze nu van 2 als doodgaan kan ik niet zeggen, ik geef in elk geval geen volledige kersen. Maar, als hij niet ziek is of zo dan zou ik me nu niet direct veel zorgen maken, hou hem gewoon wat goed in het oog en bij enige verandering zou ik toch niet twijfelen en gewoon zien dat hij er niet bijkan nu.
Bericht Woensdag 1 Juli 2009 10:06 am
floranne
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Sarah, onze Picou mag bijna altijd mee de tuin in.En hij vindt het geweldig om zelfstandig rode bessen af te trekken en te eten.(hij legt ze soms ook wel eens in een potje Hartje )(en meestal ziet hij er dan achteraf uit als een zeer zeldzame Jardine= overdreven veel rood van kleur Laughing )

Toen we de hazelaar aan het snoeien waren , was hij dolgelukkig met de onrijpe nootjes te kraken en blaadjes te verscheuren .

Een andere keer trok hij op onze schouder lindebloesem af en at die met véél smaak.

In de keuken eet hij ook graag , als ik met groenten bezig ben, van alles wat.(rauwe aubergine,courgette,bonen,sla,witloof...) en nu ben ik me eigenlijk aan het afvragen of dat wel kan zonder gevaar?
Voelt een papegaai dus zelf geen gif aan ? ik begin te denken dat ik hem dan wel heel vaak in zijn kooi moet doen om veilig te spelen,terwijl hij nu heel de dag , alles meedoet wat wij doen.
Bericht Woensdag 1 Juli 2009 9:16 pm
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Beste Floranne,

Het lijkt me zalig dat Picou zo alles meedoet maar zoals je zegt is niet alles geschikt voor Picou ( al zou ik hem graag eens bezig zien, helemaal rood gekleurd, hihihiihi)
Als je op pagina 1 kijkt van dit topic vind je echt veel dingen die mogen en NIET mogen. Daar haal je echt veel uit hoor.
Met bonen die niet gekookt zijn oppassen, als je sperziebonen bedoelt mag je ze echt niet rauw geven, daar zit een stofje in die slecht voor ze is, ff kort gekookt kan geen kwaad meer, brocolli van hetzelfde. Kijk gerust ff in die lijst, je vind echt veel terug, gewoon naar pagina 1 gaan op dit topic.

Trouwens, ik denk dat ik je dochter heb gezien het voorbije weekend, bij jullie thuis. We waren helaas op uur, anders had ik ff gestopt om snel goeiedag te zeggen.
Bericht Woensdag 1 Juli 2009 9:29 pm
floranne
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Maandag voormiddag ga ik waarschijnlijk met Picou eens wandelen in Achel(golfterrein of Achelse kluis met heerlijke trappiste-ijs).Zin om met de honden , Fluf en Joske en Picou mee te gaan wandelen?
Of een andere keer?
Het zou fantastisch zijn zoveel hartediefjes samen in het bos!
Bericht Donderdag 2 Juli 2009 7:55 pm
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ik heb helaas nog geen verlof en Jos en Fluf zijn vliegtuigjes geworden dus meenemen zit er niet direct in. Jos is paniekvogel eerste klas en zit het liefst in zijn kooi in de tuin, moet ook wel want hij vliegt.
Fluf moet ik nog laten wieken maar dat is pas onder mijn verlof, die begint pas na2 weken, pffff, nog lang want ben aan het aftellen.
We zullen dus denk ik een ander keertje moeten afspreken, als Richard ook thuis is, dan zien we wel wie we eventueel kunnen meebrengen en wie niet (Fluf kan eventueel wel maar is supereenkennig naar mens en gaai Embarassed en Jos vliegt dus dat gaat niet)
Misschien met de honden, kunnen wij rustig meegenieten van Picou Laughing Laughing
Bericht Donderdag 2 Juli 2009 9:20 pm
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ik weet het nu niet zeker of het al voorkwam in een topic of niet maar selder is dat iets wat mag of niet? Confused
Bericht Maandag 20 Juli 2009 9:42 am
floranne
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Picou heeft dit toch al overleefd (zowel een beetje knolselder als het wit stengel -gedeelte).

Mag linde-bloesem? Picou is er tijdens een wandeling (op mijn schouder) Shocked gewoon aan het plukken geweest en at heel gulzig het ene "bolletje" linde na het andere!(wilde weer niets meer afgeven!)
Bericht Dinsdag 28 Juli 2009 12:32 am
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

http://www.fluffies.org/nl/voe.....t2244.html

De top 10 van meest gevoerd groenvoer is:

Appel, zomer- en winterwortel, banaan, druif, verse maïs, bessen, sinaasappel, kiwi, paprika en perzik/ pruim. Ik wil nogmaals benadrukken dat de verstrekte hoeveelheden klein moeten zijn vooral van banaan omdat die voornamelijk uit zetmeel bestaan.
Naast deze top 10 zijn er nog vele andere soorten die verstrekt kunnen worden. Dit is uiteraard ook grotendeels afhankelijk van het seizoen. Andere veel gegeven soorten zijn:
Augurken, vijgen, kersen, clementines, paardebloem(de gehele plant), rozenbottel, lijsterbes, vogelmuur, sla, andijvie, spinazie, kool, aardbei, erwt, biet, granaatappel, selderij , litchi, mango, gras, framboos, braam, aalbes, kruisbes, vuurdoornbes, zwarte bes, vlierbes, gekookte aardappel(zonder zout), ananas, papaja, peterselie, koolraap, weegbree, peterselie, broccoli, pompoen, meloen e.d. Deze lijst is niet compleet maar geeft wel de meest gevoerde producten.

http://www.fluffies.org/nl/voe.....t2002.html

Lindebloesem durf ik niet te zeggen. Kan het ook niet echt vinden Sad
Bericht Woensdag 29 Juli 2009 10:05 am

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3 ... 11, 12, 13, 14  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 13 Februari 2012 4:18 pm
  Berichten van afgelopen: