|
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
lindebloesem mag ook hoor. je kan er ook thee van maken en dat als drinkwater geven. |
Woensdag 29 Juli 2009 10:11 am |
|
|
floranne
Beginnende vlieger
Fijn dit te weten. (wel onze Picou is echt wel zot van linde-bloesem en ik denk persoonlijk nu achteraf, dat het niet veel kwaad kan , want de hoeveelheid , die hij daarvan at is waarschijnlijk niet zo gering geweest We zochten iets in een rugzak , juist onder een lindeboom en ja... )
Zouden papegaaien echt zo "dom",als mensen zijn om vergiftigde planten te eten? Voelen ze dat niet aan?Want eerlijk gezegd ,als een papegaai in een kooi zit , valt alles te controleren , maar indien er gewandeld wordt in bossen , is een lage tak , soms al voldoende voor zo'n snelle gaai .(wij doen hier alles wat we kunnen om hem een gevarieerd leventje te geven ,maar doen we daar wel goed aan?, want zo'n gaaitje is nog sneller dan een hyperactief kleurtertje.We moeten voortdurend ogen op onze rug hebben! ) |
Woensdag 29 Juli 2009 2:26 pm |
|
|
Sarah
Moderator

Ik denk inderdaad dat gaaitjes zich niet bewust zijn van wat giftig is en wat niet hoor, anders zouden gaaitjes ook niet zo graag chocolade eten bijvoorbeeld, dat is ook giftig voor ze en toch geven mensen het ze soms en eten gaaitjes het graag vandaar dat ik niet denk dat ze die link eigenlijk leggen. |
Woensdag 29 Juli 2009 2:39 pm |
|
|
|
|
Spetter
Vlieger
Verse gember. Spetter is er dol op. |
Vrijdag 28 Augustus 2009 2:43 pm |
|
|
gea46
Kuikentje
|
buddy krijgt op het moment dagelijks vlees wat voor katten is bedoelt
met verse groente er zelf bij gedaan
dit op aanraden van de va om dat buddy moet aankomen |
Donderdag 17 September 2009 4:56 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
Aangezien papegaaien in het wild lang bij hun ouders blijven denk ik dat ze van hun ouders leren wat ze wel en niet kunnen eten.
Veel soorten eten geloof ik ook giftige dingen waarna ze zich tegoed doen aan klei. (Om het gif te absorberen) |
Donderdag 17 September 2009 6:07 pm |
|
|
|
|
esjo
Moderator

Ik geef hier ook van die klei blokken.
Ik brokkel wat van zo'n blok in een bakje en daar maken vooral Jacko en Aurora regelmatig gebruik van  |
Vrijdag 18 September 2009 8:39 am |
|
|
chanti
Fladderaar
|
| mica |
|
|
hallo, ff een vraagje?
Ik heb met mica iedere keer de strijd dat ie zijn pelletvoeding op eet, weten jullie een goed alternatief wat ik wel kan geven aan hem.
Oh ja hij komt ook maar niet iedere keer door de rui en als het dan weer aangegroeid is dan begint er weer een rui, wat moet ik doen.
groetjes chantal |
Donderdag 7 Januari 2010 12:14 pm |
|
|
Sarah
Moderator

Om te zorgen dat ze hun pellets eten is het ook hier een zoektocht geweest. Hier krijgen ze Harrisons en toen ik de pellets zo gaf vonden ze het gewoon leuke knikkertjes maar aten ze niet goed. Dus, ben ik ze nu gaan malen en ik maal er een nootje tussen. Nu eten ze ze wel goed.
Ook zorg ik ervoor dat ze verschillende uren per dag (waarvan je zeker weet dat ze honger gaan hebben) enkel maar hun pellets hebben om te eten. Ze krijgen hier ook elke dag verse groenten/fruit en kiemzaad en voor het slapen gaan een beetje droge zaadjes maar er zijn verschillende uren per dag waarvan ik zeker ben dat ze echt honger hebben dat ze enkel en alleen maar hun pellets hebben en zie ze ook echt hun pellets eten op dat moment. Het is dus belangrijk dat je niet overvloedig de hele dag vanalles aanbied maar wel de kans gaat geven de pellets te leren eten.
Hopelijk kan je hier iets mee. Normaal moet met harrisons, indien het goed gegeten wordt de rui ook opgelost geraken. |
Donderdag 7 Januari 2010 12:24 pm |
|
|
|
|
chanti
Fladderaar
|
| mica |
|
|
bedankt voor je reactie. die van mij krijgt nu totally organicspellets, het probleem is ook dat als ik er wat anders bij ga geven hij gewoon niet zijn pellets op eet, ik heb van alles al geprobeert met die pellets, ik weet het niet meer hoor, hij maakt het kapot en als ie weet dat ie wat anders krijgt eet ie gewoon niet.
groeten chantal |
Donderdag 7 Januari 2010 7:06 pm |
|
|
Sarah
Moderator

Daarom net dat je de pellets alleen moet aanbieden als je weet wanneer ie echt gaat eten. Ik maal de pellets omdat ze er anders mee gaan spelen en om ze lekkerder te maken maal ik er een nootje onder, dan eten ze dat nootje wel maar hoe dan ook ook de pellets. 1 nootje onder de pellets is niet genoeg om hun honger te stillen maar wel om het lekkerder te maken. Dat is hoe ik het doe, niet dat dat voor jou lukt maar dat is mijn ervaring.
Daarom ook dat ze hier niet zaadjes en pellets samen krijgen, anders zouden ze ook de zaadjes verkiezen, dat is zeker. |
Donderdag 7 Januari 2010 9:33 pm |
|
|
Heidy
Net uit het ei
|
| Wat een papegaai mag eten |
|
|
Hoi allemaal,
Ik heb niet alles gelezen, dus misschien staat dit er al tussen:
het volgende boek is heel interessant:
Obt, Gemüse uns exotische Früchte für Papageien und Sittiche
Auteur: Volker Würth.
Het is wel in het Duits, maar er staan veel plaatjes in.
Bij iedere soort groente/fruit staat het volgende vermeld:
- voor welke vogels het bedoeld is
- waar het vandaan komt en de geschiedenis er achter
- hoe je het moet bewaren
- wat er aan voedingsstoffen/vitamines ect inzit
- de verkrijgbaarheid
- hoe je het het beste kunt geven.
groetjes,
Heidy |
Zondag 28 Februari 2010 12:11 pm |
|
|
|
|
kaoru
Net uit het ei
mogen ze (in mijn geval valkparkieten) alle soorten pepers?
er zijn namelijk nogal wat verschillende rassen en soorten
Annuum, Chinense, Baccatum,frutescens enz
heb zelf een aantal planten van de medusa peper, en het zou leuk zijn als ik ze wat zou kunnen geven van eigen balkon
de Medusa peper valt onder de Capsicum anuum. |
Dinsdag 10 Augustus 2010 2:38 pm |
|
|
Laura B
Moderator

Geen idee eigenlijk.... Is de soort die jij hebt geschikt voor menselijke consumptie? Dan is het hoogst waarschijnlijk ook wel geschikt voor je kietjes, mits je geen mest/ bestrijdingsmiddelen je gebruikt....als je twijfelt: niet geven....  |
Woensdag 11 Augustus 2010 9:28 pm |
|
|
kaoru
Net uit het ei
Ja ze zijn geschikt voor menselijke consumptie, en ik gebruik verder niks geen bestrijdingsmiddelen ofzo alleen natuurlijke meststoffen die door het water heen gaan. het is wel een capsicum annuum soort waar de standaard peper en paprika ook onder vallen  |
Donderdag 12 Augustus 2010 8:08 pm |
|
|
|
|
Ga naar Pagina Vorige 1, 2, 3 ... , 12, 13, 14 Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 13 Februari 2012 4:19 pm
|
|
|
|
|