Wat is nu goede kaketoe voeding??

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Voeding van papegaaien en parkieten - Pellets/ zaad?

Auteur Onderwerp
Tommy
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Bas Schurink
ik denk dat voer op lange termijn wel uitmaakt voor de levensduur.
ik heb zo'n voorbeeld gezien met 2 katten die broertjes waren.
De ene kreeg goedkoop voer van de supermarkt en de andere gewoon Iams.
Het broertje die supermarkt voer kreeg is slechts 7 jaar geworden en de andere leeft nu nog steeds en is bijna 12 jaar.
Misschien is het ook wel koffiedik kijken, maar ik denk toch dat het er deels mee te maken heeft hoor.

Ik denk niet dat dat direct de oorzaak was Wink Ik ken nml veel katten die goedkoop voer krijgen en oud zijn geworden. Beter gezegd...ik ken eigenlijk alleen maar katten die normaal voer krijgen en toch oud worden Laughing Zegt niet dat goedkoop voer net zo goed is als duurder natuurlijk, maar ik denk niet dat dat de oorzaak was, tenzij die kat iets had aan zn nieren, of blaasgruis bv waardoor hij speciaal voer moest krijgen

Maar ja...als je t over lange termijn hebt, dan kunnen we nog niets zeggen over pellets. Ik voer ze wel omdat ik geloof dat ze goed zijn, maar ga mijn vogels persoonlijk niet blootstellen aan het expiriment van "een leven lang 1 merk pellets en daarnaast geen zaad". Is puur mn eigen gevoel Wink
Bericht Dinsdag 28 Maart 2006 9:26 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

dat ben ik met je eens tommy. afwisseling is goed voor ze. Ik merk dat sinds ze pellets eten, ze meer glanzen en er fitter uit zien. maar naast de pellets krijgen ze ook fruit, groenten zo af en toe, en eten ze mee van mijn bord. niks leuker voor ze dan een grote troep op tafel maken. beetje vlees.
Bericht Woensdag 29 Maart 2006 7:51 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Antonia
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Ik moet eerlijk zeggen dat ik nooit verschil heb gemerkt toen ik overstapte naar pellets,alleen de poepjes Laughing
Maar ik blijf het wel geven omdat het een compleet voer is,en je geen vitamine apart hoeft te geven.En als je een keer geen tijd hebt om een fruit of groentehapje klaar te zetten hoef je je ook niet schuldig te voelen.
Wel krijgen ze 's avonds wat zaadmengsel,als ze eerst hun pellets ongeveer op hebben.En natuurlijk af en toe andere dingen zoals trosgierst, een nootje of een rozijntje.Niet te vergeten een gritblok en kalkblok,al gebruiken ze het niet allemaal.
Bericht Woensdag 29 Maart 2006 9:12 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek  
Bas Schurink
Vlieger

Reageer met quote  

hier krijgen ze ook een hoop extra hoor. Ik geef niet alleen pellets.
En wat betreft die kat, tsja ik vond het wel opmerkelijk vooral omdat ze uit hetzelfde nest kwamen.
Bericht Woensdag 29 Maart 2006 9:15 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 3:59 pm
  Berichten van afgelopen: