wat mag mijn roodtaart wel en niet eten

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Voeding van papegaaien en parkieten - Pellets/ zaad?

Auteur Onderwerp
menneke
Net uit het ei

wat mag mijn roodtaart wel en niet eten  Reageer met quote  

Ik bezit sinds maandag een grijze roodstaart van 2 jaar. Hij krijgt elke morgen zijn vers papegaaieneten en drinken. Nu wil ik hem een 4-uurtje geven zoals groenten: aardappel, komkommer, paprika, tomaat, wortel, witloof enz. Mag dit allemaal gemengd en rauw gegeven worden? Hetzelfde geldt met fruit mag dit worden gemengd en moet het geschild worden? Zoals eerder vermeld krijgt hij nu 's morgens zijn bakje met het gewone papegaaienvoer en tussendoor al eens een snoepje als beloning. Hoeveel keer per dagen voeren jullie je papegaai? Het is mijn eerste papegaai dus ben ik goed bezig of niet Denken ? Alle inlichtingen zijn welkom.
Bericht Donderdag 28 Juli 2011 1:22 pm
 Gebruikers profiel bekijken  
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

http://www.fluffies.org/nl/voe.....t8461.html

Hier kan je een hoop info in vinde... Wink
Bericht Donderdag 28 Juli 2011 9:24 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
menneke
Net uit het ei

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Laura B
http://www.fluffies.org/nl/voeding-van-papegaaien-en-parkieten-pellets-zaad_wat-een-papegaai-mag-eten-vt8461.html

Hier kan je een hoop info in vinde... Wink

Bedankt voor de link. Hij heeft intussen al een beetje fruit gekregen maar aardbei en nectarine is hij niet zot van. Appel, banaan, meloen, druifjes daarentegen wel. Ik heb al ondervonden dat ik het beter uit de hand kan geven dan het in zijn bakje te doen, heeft net nog een schijfje komkommer gekregen. Zoveel mogelijk uit de lijst proberen en dan weet ik ook wat hij wel en niet lust. Ik leer elke dag bij, maar daarvoor zijn er de forums zeker Wink
Bericht Donderdag 28 Juli 2011 9:45 pm
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

je doet het goed hoor. ik geef mijn gaaien in de ochtend hun voer en vers water.
als ik van het werk thuis kom krijgen ze wel eens een warme aardappel of gekookte rijst of pasta. zijn ze gek op. aardappelpuree vinden ze ook overheerlijk.
mijn vogelarst zei me eens, hoe feller de kleur van de groenten (paprika, tomaat), hoe meer vitamine er in zit. dus dat krijgen ze van mij elke dag. rauw. lekker.
Bericht Vrijdag 29 Juli 2011 7:45 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Grey1976
Eitje

Voeding grijze roodstaart  Reageer met quote  

Ik geef onze grijze roodstaarten 's ochtends altijd vers water en voer. Het voer bestaat voor het grootste deel uit pellets (denk hierbij aan bijv Harrison of een andere goede kwaliteitspellet), een deel zaadmengsel en om de paar dagen aangevuld met eivoer.

Tussendoor krijgen ze wel een stukje fruit, groente of een nootje (liever geen pinda's). Als we 's avonds aan het avondeten beginnen, krijgen ze ook weleens een stukje aardappel, rijst of pasta. Denk er hier vooral om dat er geen zout of saus op zit, want dat maakt het juist weer ongezond (net als bij mensen eigenlijk dus Wink ).

Oh ja, avocado's zijn giftig! (maar misschien wist je dat al...).

Veel succes!

Gr Micha
Bericht Woensdag 10 Augustus 2011 1:22 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
tom 47
Fladderaar

Reageer met quote  

leuk om al die reacties en goede raad te lezen!
Denk dat iedereen zo z`n eigen gewoonte heeft bij het geven van goede voeding. Gelukkig zijn er tegenwoordig zoveel goede gaaien voeders! Dat ze in princiepe dan qua vitaminen nietst te kort komen.
bij mij krijgen de gaaien als basis pellets(nutribird/kaytee/ optibird) heb altijd een aantal merken in huis. Naast de pellets krijgen zie iedere dag ook zaadvoeding/fruit en groenten. Ze zijn bijna allemaal verzot op gekookt eten(aardappeltje/pasta enz) maar dit krijgen ze in kleine hoeveelheden. Ik geef de gaaien wanneer we zelf eten nooit iets, ze gaan er dan op rekenen en worden er zo vervelend van. Geef dit vooraf of na de maaltijd en niet iedere dag...ook omdat ze er anders zo op rekenen. Vooral de kaketoes kunnen heel vervelend worden wanneer ze hun stem gaan gebruiken.
ben geneigd om hele verhalen te schrijven... Smile maar dat zal wel niet de bedoeling zijn..

o ja, wilde nog toevoegen dat de grijze roodstaart papegaai meer calcium nodig heeft dat andere gaaien. Ze hebben ook ongefilterd daglicht nodig vanwege de vitaminen(iedere gaai). wanneer de grijze te weinig calcium zou krijgen dat gaan ze lijden aan toevallen... hoorde laatst dat er speciaal voeding is voor grijze roodstaart wat dus meer calcium bevat.
ik geef ze allemaal zo`n calciumblok in hun verblijf.
Bericht Dinsdag 16 Augustus 2011 3:19 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 3:59 pm
  Berichten van afgelopen: