Wat voor eters zijn jullie papegaaien?

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Voeding van papegaaien en parkieten - Pellets/ zaad?

Auteur Onderwerp
Tommy
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Als ik veel geef..of grote stukken van iets.. dan wordt t een chaos Laughing
Grote happen die vooral rondgeslingerd worden.

Vlinder is altijd een vrij rommelige drukke vreter Rolling Eyes Eet door de hele kooi en is met eten in zn bekkie ook nog druk Laughing Laten vallen...weer opzoeken etc etc

Gino doet alles in water..speeltjes en ook eten. Very Happy En Gino moet altijd eerst in Vlinders bak kijken of daar iets beters in zit Rolling Eyes

Pepper murmelt en moppert (tegen Chico) onder t eten, maar eet wel netjes (en snel) Laughing

Max is een ouwe stramme eter en zit vaak op de grond te eten...op zoek naar de lekkerste dingen Rolling Eyes Mjah...die liggen daar natuurlijk niet, want die had hij al op Laughing

Guano eet redelijk netjes...als t niet te veel is en als hij niet denkt dat dat van Tommy mss toch lekkerder is. (anders gaat zijn eten op de grond) Hij kan ook heeeel blij en verrast piepen en kijken als hij iets erg lekkers in zn bakje vindt Laughing

Tommy eet verschillend. Vaak netjes en bij heerlijke dingen (palmnoot) erg precies, maar soms hangt hij ook zo boven zn bak en neemt t eten in zn snavel en schraapt dan alleen met vertraging heen en weer waarbij er veel op de grond of terug in de bak valt. Lijkt net of hij t dan aan t proeven is ofzo Rolling Eyes

Chico eet zonder pootjes en eigenlijk vrij normaal (behalve als hij iets van je afpakt Laughing )

Peppie is een vreter en een dief...en dan vooral van mensen eten en t liefst suiker Confused Verder eet hij best netjes Smile uhmm nou ja netjes? De vellen van pitten liggen wel overal en nergens en de kruimels van pellets ook
Bericht Donderdag 14 Juni 2007 11:47 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Danny
Niet. dat hebben ze helemaal uitzich zelf gedaan.
Goed he?? Laughing Laughing Laughing

Hmpf, zulke gaaien wil ik OOK!
Bericht Vrijdag 15 Juni 2007 8:26 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by evilparrots
loki is een alleseter en gooit ook met alles door de hele kamer heen, wortel plakt al aan t plafond, pellets liggen bij de chins in de kooi en kipenpoot gaat door het hele huis..... palmnoot is ook erg leuk, plakt aan raam en op de vloer..... verder eet ze wel netjes hoor, schieten met cedernootjes is t leukst, ff lekker bij t baasje een schilletje in t gezicht schieten, baasje roept au, en loki hahaha ( net een ouwe heks)

Hahaha wat een heerlijke gaai. Netjes eten ho maar! Laughing
Bericht Vrijdag 15 Juni 2007 8:26 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Whisper
Ha, maar ik denk niet dat hij dat nog eens durft. Ik had namelijk meteen zoiets van "aaargh, hij is gewond!" en toen heb ik hem gepakt om te kijken waar de wondjes zat. Normaal is hij lastig te pakken, maar dit keer was ik zo snel (waarschijnlijk door de adrenaline) dat hij geen kans had. Toen heb ik bij z'n pootjes gekeken, onder z'n vleugetjes en tussen z'n staartveren, etc. Ook allemaal in een rap tempo. Maar nergens een wondje... en toen viel mijn oog op de kaytee in het waterbakje Idea Dus ik Solace teruggezet en vermanend toegesproken Very Happy. Het grappige was dat het zo snel ging dat hij geen tijd had me te bijten. Het was echt "wat doet ze! ack ze heeft me vast! hee m'n pootje! ze zit aan m'n vleugels! m'n staart! ack! tijd om te gaan bijten... oh, ik zit alweer terug op m'n stokje." Sindsdien heeft hij het niet meer gedaan Laughing

Hahaha ik zie het al zó voor me. Arme Solace. Helemaal geshockeerd! Laughing Misschien had je het niet eens gevoeld, als 'ie had gebeten.
Bericht Vrijdag 15 Juni 2007 8:28 am
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Tommy
Gino doet alles in water..speeltjes en ook eten. Very Happy En Gino moet altijd eerst in Vlinders bak kijken of daar iets beters in zit Rolling Eyes

Guano eet redelijk netjes...als t niet te veel is en als hij niet denkt dat dat van Tommy mss toch lekkerder is. (anders gaat zijn eten op de grond) Hij kan ook heeeel blij en verrast piepen en kijken als hij iets erg lekkers in zn bakje vindt Laughing

Hahahaha ja ze vinden het bij andere gaaien altijd nét iets lekkerder, of dénken dat het bij andere gaaien lekkerder smaakt. Rolling Eyes
Bericht Vrijdag 15 Juni 2007 8:30 am
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Cosch
Ahhhhh Laughing Laughing . Ik zag het al snel dus ik kon het overal snel en goed afkrijgen. Wel gelijk schoongemaakt dus!
Wat ze hier ook leuk vinden is keihard fladderden aan de kooi.
Je ziet dan alles pluisjes enzo door de lucht vliegen! Rolling Eyes Ik heb een krantje onder de kooi liggen die poepjes opvangt. Die vliegt dan ook door de kamer!
Rommelmaken kunnen ze helaas erg goed. Maar ze eten wel redelijk netjes! Laughing

Hahaha gelukkig maar anders was alles die kleur gebleven! Laughing
Dat fladderen, hahaha! Dat heb ik eerder gezien. Schitterend, not! Alle pluisjes door de kamer. Maar geen krantje. Laughing
Bericht Vrijdag 15 Juni 2007 8:31 am
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by joze
hier zijn maar 2 vogels die netjes eten en dat zijn de valkjes.
die eten heel netjes boven hun bakje.
de rest maakt er een bende van Laughing

Ahhh wat fijn, nette eters. Cool Jammer dat de rest er geen voorbeeld aan neemt. Laughing
Bericht Vrijdag 15 Juni 2007 8:32 am
Danny
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Sue
quote:
Originally posted by Danny
Niet. dat hebben ze helemaal uitzich zelf gedaan.
Goed he?? Laughing Laughing Laughing

Hmpf, zulke gaaien wil ik OOK!

Zal ik ze een weekje langs sturen.
Wil ze wel weer graag terug he,voordat je weer op andere gedachten komt. Twisted Evil Laughing Laughing
Bericht Vrijdag 15 Juni 2007 8:32 am
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hmmm nou ik denk dat ik ze maar houd dan. Cool
Bericht Vrijdag 15 Juni 2007 8:51 am
Danny
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad
Bericht Vrijdag 15 Juni 2007 8:55 am
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Nou zeg, wat ben je toch hebberig! Laughing
Bericht Vrijdag 15 Juni 2007 8:57 am
Danny
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Wat onze gaaien betreft,wel ja. Embarassed
Bericht Vrijdag 15 Juni 2007 9:01 am

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 3:59 pm