|
|
|
Sue
Moderator

|
| Wat voor eters zijn jullie papegaaien? |
|
|
Zat net naar Zazu te kijken die z'n snavel in de voerbak stopte en heftig van links naar rechts begon te zwaaien, terwijl het voer er aan alle kanten overheen vloog.
Vroeg me af wat voor eters jullie vogels zijn? Zijn het nette eters, of van die 'ik gooi alles op de grond' eters zoals Zazu?
Iago neemt vaak een hap en 'kauwt' dan rustig als hij niet boven z'n voerbak zit, resulterend in een pelletregen.
Wheezy doopt het liefst alle pellets in het water, maar sinds ik de waterbak (schaal eigenlijk, omdat hij daarin tenminste kon badderen) op de grond heb staan moet hij te ver 'lopen' om bij de waterbak te komen en doet hij dit minder.
Scuttle is een supernette eter. Vraag me af en toe af hoe hij van die fantastische tafelmanieren heeft gekregen met zulke 'geweldige' voorbeelden.  |
Woensdag 13 Juni 2007 11:47 am |
|
|
esjo
Moderator

Verschillend. Soms eet Herman netjes zijn pellets boven zijn bakje maar er zijn ook momenten....
Het fruit eet ie vrij netjes mits ik de druif bovenop leg. Doe ik die onderin dan gooit ie eerst het hele bakje leeg op zoek naar de druif
Zaadjes eet ie altijd netjes. Daar is ie nu zuinig op.  |
Woensdag 13 Juni 2007 12:00 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
Ahhh Heman heeft dus nog wél af en toe manieren. Iago heeft alleen manieren als het superlekker is en hij er weinig van krijgt.
Gaat Herman niet zoeken naar een tweede druif, of weet hij dat hij er maar één krijgt? |
Woensdag 13 Juni 2007 12:13 pm |
|
|
|
|
esjo
Moderator

Ja, het scheelt ook wel in de hoeveelheid die hij krijgt. Dat is hier ook zo.
Herman weet dat ie 1 druif krijgt maar nu krijgt hij er twee, althans..dat lijkt zo. Dit zijn druiven met pitjes, die snij ik dus doormidden om de pitten eruit te halen. Maar die "tweede"komt ie tegen als hij de eerste zoekt. toch leg ik ze meestal maar bovenop om onnodig gesmeer te voorkomen
Iago laat zo wel zien en merken wat ie echt lekker vindt.  |
Woensdag 13 Juni 2007 12:17 pm |
|
|
Laura B
Moderator

Cleo is een echte rommelmaker...die gooit gerust eerst al haar pellets op de grond om vervolgens naar beneden te klimmen en ze daar op te eten...  |
Woensdag 13 Juni 2007 12:20 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
Hahaha jij dacht, laat ik alletwee de papegaaienpootjes maar vullen? Wat grappig dat hij echt op zoek gaat. Kan je niet een keer een filmpje maken als er één druifhelft onderop ligt?
Ja Iago kan prima aangeven wat 'ie lekker vindt. Gekke kip. Had wel eens gedacht aan oplossingen maar vraag me af of dat zin heeft bij hem.. |
Woensdag 13 Juni 2007 12:22 pm |
|
|
|
|
esjo
Moderator

quote:
Originally posted by Sue
Kan je niet een keer een filmpje maken als er één druifhelft onderop ligt?
Zal het eens gaan proberen  |
Woensdag 13 Juni 2007 12:25 pm |
|
|
Danny
Fluffies bewoner
Ik heb me gaaien net eens gevraagd.
Nette eters,wat is dat??? kreeg ik als antwoord,terwijl het fruit en groente om mijn oren vloog.
Met Pellets moet ik zeggen,zijn ze vrij netjes.
Maar met fruit en groente,zijn alleen Jip & Sam netjes,alhowel als ze iets aan de snavel hebben hangen,wordt er ff flink met het kopje geschudt.
De rest,ROTZOOIMAKERS.  |
Woensdag 13 Juni 2007 1:00 pm |
|
|
MarloesGetkate
Vliegende acrobaat
Bob gooit alles in zijn waterbak . Als hij op de klimboom iets krijgt eet hij supernetjes, alles gaat helemaal op. Hij is ook een makkelijke eter, hij vindt bijna alles wel lekker (is hem ook wel aan te zien ).
Als hij iets gegeten heeft stopt hij zijn snavel altijd even in mijn hand, ik moet die dan schoonmaken . Als ik er niet ben gebruikt hij iets anders.
Emma, tja wat moet ik daar van zeggen. Zij pakt haar etensbak gooit hem naar beneden en eet dan een paar dingen op. Voor haar is het vooral iets om mee te spelen . Ze is wel op gewicht maar een slordige, en moeilijke eter. |
Woensdag 13 Juni 2007 1:19 pm |
|
|
|
|
Cosch
Ervaren vlieger
|
|
|
quote:
Originally posted by Sue
Iago heeft alleen manieren als het superlekker is en hij er weinig van krijgt.
Hahahaha Dit herken ik helemaal. als bijv Coco een klein stukje kaas of koek krijgt.. wat hij heel weinig krijgt.. dan gaat er geen kruimel op de grond.
Coco en Kaya zijn niet echt nette eters maar ik heb eigenlijk ook geen klagen.
Coco gooit de pellets nog wel es vanuit de treatwheel op de bodem van de kooi... maar hij krijgt niet zo veel harrisosn dat hij aan de rest genoeg heeft.. dus later op de dag of avond gaat hij het weer van de bodem halen omdat hij honger heeft! Maar in principe blijven beide aardig boven hun bakje hangen of eten ze alles schoon op.
Maar als ze iets krijgen wat niet lekker is.. vliegt het de hele kamer door.
Ik heb een keer zo gelachen (achteraf) ik had een trosje vlierbessen gegeven. Coco lust dat graag, maar meneer hoefde het toen niet dus ik had het op de kooi gelegd... zovan: hij eet er zometeen vast wel van. Dus ik ging verder achter de computer. Het was verdacht stil (achteraf gezien) en ik kijk achterom en zie een lege tros vlierbessen maar alles op de muur en op de grond en tegen de kast! Heeft meneer er mee zitten spelen en smijten! Ohhhh overal rode vlekken op! Hahahaha! |
Woensdag 13 Juni 2007 1:39 pm |
|
|
millie
Kamikaze piloot
jade is heel kieskeurig na 2 dagen heeft hij nog niet alles op en millie krijg iederedag en dan staat jade te springen geef mij ook maar dat mag hij mooi niet eerst bordje leeg eten.
millie is een alles eter doet ook zijn pellets in het water echt een bende word dat maar goed ik heb een lade waar water en voer naast elkaar zit (niet handig wel mooi) |
Woensdag 13 Juni 2007 1:51 pm |
|
|
Whisper
Kamikaze piloot
|
|
|
Toen Solace nog zaadvoer kreeg was het echt een ramp. Hij nam wat hij niet lekker vond in zijn snavel en spuugde het dan uit... de kamer in. Het vogelvoer lag echt overal, het was een ware explosie van zaadjes.
Bij de Kaytee Pellets hield dat gelukkig op, hoewel hij de groene pellets niet lekker vond. En dat terwijl ze precies dezelfde smaak hebben, alleen de vorm en kleur verschilt. Maar goed. En hij begon de pellets in zijn waterbakje te dippen. Daarvoor moest hij eerst omhoog klimmen en dean via het schommeltje naar zijn drinkbakjes, onder de schommel lag dus een grote hoop pellets die tijdens het springen uit zijn snavel gevallen zijn. Dus heb ik een waterbakje naast de voerbak gehangen voor het gemak. Soms vindt hij het nog steeds nodig de pellets in zijn drinkwater te dippen, maar meestal gebruikt hij het "voerwaterbakje".
De Nutribird pellets die nog heel zijn dipt hij ook. De poeder (ik heb het in de mixer gegooid omdat ik de pellets te groot vond) natuurlijk niet.
Bij het dippen heeft Solace trouwens nog een andere gewoonte ontwikkelt, hij smeert zijn snaveltje met nat voer overal tegenaan. De hele kooi zit onder met pelletsmeersel. Om de zoveel tijd maak ik het schoon, maar het blijft vechten tegen de bierkaai. Gelukkig schimmelt het niet.
Het ergste was nog dat hij een keer zichzelf gepoetst had terwijl hij rode Kaytee in zijn bekje had. Dus toen ik later ging kijken had hij overal bloedrode vlekken. En natuurlijk had dat niet gekund met de gele of groene pellets, nee dat moest perse met de rode. Soms denk ik dat hij het met opzet doet.
Maar goed, een slordige eter dus. |
Woensdag 13 Juni 2007 1:54 pm |
|
|
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
Tommy gooit net als Zazu alles overal heen. schept en schept tot het bakje helemaal leeg is. dan kijkt hij heel tevreden rond.
alle andere eten heel netjes boven het bakje.
Jacob gooit dan graag met lege bakjes. wij zetten wel eens wat voer op de kooi zodat ze daar kunnen eten en dan moet zij dat weer naar beneden gooien. Jacob houdt van een opgeruimde kooi.
Max de Alexander moet alles in zijn waterbak weken. lekker kliederen |
Woensdag 13 Juni 2007 2:22 pm |
|
|
coco&joyce
Kamikaze piloot
coco eet eigenlijk alles netjes zn fruitbakje werpt ie eerst een oplettens oog in zo van wat zit er in en waar heb ik vandaag zin in?
alles waar ie geen zin in heeft gooit ie uit zn kooi voor de stofzuigers(honden)  |
Woensdag 13 Juni 2007 3:33 pm |
|
|
Marloes-Anna-Onno
Vlieger
|
Onno is beetje als zazu, lekker een puinhoop van de boel maken.
Anna is toch iets netter en beschaafder.
Wel dopen ze allebij hun pellets in de water.
In het begin toen ze net pellets kregen toen gooide onno telkens heel veel op de grond, ik belde toe de dierenartsassistente op met de vraag wat te doen.... na dat telefoontje maakt ie een stuk minder bende..... alsof ie het gehoord hebt  |
Woensdag 13 Juni 2007 5:52 pm |
|
|
|
|
Ga naar Pagina 1, 2, 3 Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 3:59 pm
|
|
|
|
|