wat voor Harrison??

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Voeding van papegaaien en parkieten - Pellets/ zaad?

Auteur Onderwerp
jeannette
Fladderaar

Reageer met quote  

nou dank jullie wel!!!
zo krijg ik weer een beetje goede moed Smile

ik ben japie ook niet heel veel aan het aaien...maar wil hem wel af en toe eens aanraken, zodat hij in gaat zien, dat ik niet altijd enge dingen met hem ga doen!

gisterenavond was hij weer in een hele goede bui Very Happy
kwam naar de ingang van de kooi naar me toe (de kooi stond open) en vroeg of we "effe lekker koppie gingen doen"! meestal als hij dat vraagt, en ik met mijn hand naar hem toega, dan holt hij snel weg....maar nu bleef hij zitten en liet me hem echt overal aaien!!!! ging zelfs helemaal op zijn kop hangen zodat ik er beter bij zou kunnen!!!
ik was erg blij dat ik in 't iedergeval weer aan hem kon komen, en dat hij 't nog fijn vondt ook....dus ik denk dat ik op deze manier maar doorga...voor je 't weet is het de 26e, en gaan we naar Meppel!

en ik ben blij om te lezen dat vogels geen rancune kennen....anders zag het er niet goed uit voor mij!!
er moeten nu eenmaal soms wel nare dingen gebeuren bij onze vogels (kortwieken/gebroken pennen verwijderen e.d.), en als ze ons dat kwalijk zouden nemen...dan waren we nog niet jarig Exclamation

maar bedankt voor jullie reacties....die helpen mij echt enorm Wink
groetjes jeannette
Bericht Woensdag 7 September 2005 8:16 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek  
haicobeersen
Fladderaar

Reageer met quote  

Hoi Jeannette,

"ik ben blij om te lezen dat vogels geen rancune kennen....anders zag het er niet goed uit voor mij!!"

Fijn he ! jammer dat je er afgelopen zondag niet was, het was namelijk heel erg leerzaam.(voor mij dan )
Wel balen dat ik nog geen vogel heb en het dus bij de theoorie moet houden.
Ik krijg mijn vriendin er nog niet echt warm voor... (ze is er namelijk buitengewoon erg bang voor)

Maja.... blijven hopen

Sterkte en ga zo door...

Haico
Bericht Woensdag 7 September 2005 8:26 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
jeannette
Fladderaar

Reageer met quote  

ik weet helemaal niet dat dr. Hooiemeijer ergens was zondag...waar/wat was er dan???
maar gelukkig ga ik voor een gedragsconsult naar hem toe binnenkort...

wat jammer voor je dat je (nog) geen vogel hebt!!
wat voor vogel zou je graag willen hebben???
en misschien kan je vriendin er dan rustig aan wennen....niet alle vogels bijten meteen hoor!!
zelfs Japie niet Wink

goed, ik ga nu echt afsluiten en naar mijn werk...anders kom ik te laat!!

tot gauw!
groetjes
Bericht Woensdag 7 September 2005 8:33 am
haicobeersen
Fladderaar

Soort Vogel  Reageer met quote  

Dr. Hooimeijer was bij de Papegaaien drive-inn, in het kralingsebos (rotterdam)
Was erg leuk om aan te horen, alleen lijkt het zo makkelijk als hij het verteld en laat zien.Dat zal voor ons in de praktijk vast wel moeilijker gaan.

Ik wil graag een bont boertje, heel veel voggel in een kleine verpakking.
Minder troep, handzamer.
Heb er zonder lekker de hele dag naar kunnen kijken en zelfs even gespeeld.

Ach, de leukste pret is de voorpret... dus wat dat betreft.
Maar ik hoop wel dat ik mijn vriendin zover krijg.
Ze is er echt heel erg bang voor, daarom moeten we binnenkort maar samen een keer gaan kijken bij iemand met een BB wie weet gaat ze dan om !

Tot die tijd, blijf ik dromen/ duimen en lekker lezen op dit forum.

Groetjes,

Haico
Bericht Woensdag 7 September 2005 8:41 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Seertje
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Minder troep.....dat weet ik niet. Ze kunnen als ik het allemaal zo lees, behoorlijk wat zooi maken hihi
Bericht Woensdag 7 September 2005 2:22 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
jeannette
Fladderaar

Reageer met quote  

nou Haico, ik hoop voor je dat ze inderdaad "omgaat" als ze een BB heeft gezien....maar troep maken inderdaad een hoop vogels hoor!!
maar dat ligt ook aan de kooi die je hebt, en verschilt erg per vogel!

ik heb nu een kooi met zo'n plastic rand onderop...en hierdoor komt er veel minder troep op de grond terecht...maar dan moet ik ook bekennen dat mijn Japie een erg nette eter is!!
hij gooit weleens wat uit zijn voerbakje...wat hij niet lekker vindt Confused maar dat belandt dan op de bodem van de kooi, en (gelukkig) niet op de vloer!!

maar je hebt zoveel plezier van zo'n diertje, dat het beetje troep wat ze dan in verhouding maken...helemaal niet uitmaakt! Very Happy

er zijn hier genoeg mensen op dit forum die een bonte boertje hebben....dus je kunt genoeg vragen hoor!!

alvast heel veel " voorpret " gewenst!!
groetjes
jeannette
Bericht Woensdag 7 September 2005 2:42 pm
jeannette
Fladderaar

Reageer met quote  

nou mijn harrison voer is binnen hoor....heb direct na thuiskomst japie een paar pellets gegeven...en hij snoepte ze direct op!!
ik zie trouwens heel weinig verschil tussen de pellets en die treats!!! zien er bijna 't zelfde uit...maar ze moeten wel verschillend smaken...want de treats vindt japie niet echt lekker!!!

ik geef nu dus 's morgens wat minder zaad...en later op de ochtend 2 desertlepels pellets...dan later op de dag zijn fruit/bonen e.d....dus ik denk dat ik hem nu voldoende afwisseling in zijn voer geef...een verwend kipje dus Very Happy

de toekomst zal leren of ik helemaal overga op de Harrison, of dat ik er wat avi plus voer bij zal blijven geven....daar is hij echt verzot op! en ook dat zijn niet alleen zonnepitten hoor, daar zitten ook biksjes in....

groetjes
jeannette
Bericht Vrijdag 9 September 2005 10:35 am
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Jeee wat goed dat 'ie ze meteen opsnoepte zeg! Soms is het nog best lastig om ze eraan te laten wennen!
Maarre, geen problemen bij jou!

De treats smaken naar cruesli vind ik, ze zijn veel zoeter. De pellets smaken een beetje naar zonnebloempitjes vind ik..
't Is niet zo erg dat hij de treats niet eet hoor.. Te veel suiker is echt niet goed!
Bericht Zaterdag 10 September 2005 2:10 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Patricia
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Ja dat vroeg ik me ook al af, of jullie moeite hebben gehad jullie vogels te laten wennen aan pellets. Went de ene gaaiensoort makkelijker dan andere? Weet iemand hoe het zit met agaatjes?

en Fluffy wat die suiker betreft, zodra Gizmo het suikerpotje met lepeltje zit staan, springt hij op het lepeltje en wipt zo het deksel eraf om vervolgens meteen een beetje suiker te snoepen Evil or Very Mad Het zijn wel echte zoetekauwen geloof ik he? Ik moet er echt aan denken om de suikerpot weg te zetten. Niet dat hij veel eet want na een paar korreltjes gaat hij weer wat anders doen maar toch.
Bericht Zondag 11 September 2005 12:52 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ehm, echt moeilijk was het niet met Iago.. Ik moest het wel voordoen.. Evil or Very Mad Ik ben daar heel erg lang om uitgelachen..
Flit at het vrijwel meteen (Hij kreeg het al van JC) en ehm Zazu, die heb ik op de verkeerde manier overgezet.. Sad

Ehm, dingen die niet mogen zijn altijd interessant.. Smile Ik probeerde ze zo wel eens geinteresseerd voor dingen te maken.. Dan doen ze het juíst en heb ik m'n zin!
Heb je geen zwaarder dekseltje voor de suikerpot?
Bericht Zondag 11 September 2005 3:51 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 3:59 pm
  Berichten van afgelopen: