wat voor Harrison??

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Voeding van papegaaien en parkieten - Pellets/ zaad?

Auteur Onderwerp
jeannette
Fladderaar

wat voor Harrison??  Reageer met quote  

Ik heb een grijze roodstaart van bijna 2 jaar oud (japie genaamd), nu wil ik eens een zak Harrisons voer proberen (geef hem nu Avi Plus van Dennis), maar er zijn zoveel soorten....welke moet ik bestellen voor mijn Japie??
ik werk zelf in een dierenartsenpraktijk...dus kan 't zelf bestellen...maar dan moet ik wel weten welke!!

en kan ik dat voer samen met mijn andere voer geven (als extraatje, zodat japie alles binnenkrijgt wat hij nodig heeft???)

graag jullie advies in deze....
groetjes
jeannette
Bericht Vrijdag 2 September 2005 10:35 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek  
Sue
Moderator
Moderator

Re: wat voor Harrison??  Reageer met quote  

Hoi!

Ik denk dat je het beste de high potency coarse kan geven.. Smile
Ik zou het als 'hoofdvoer' geven.. Maar, voordat 'ie het accepteert zou je ook alleen de pellets kunnen geven.
Bericht Vrijdag 2 September 2005 11:48 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
jeannette
Fladderaar

Reageer met quote  

dank Sue! maar hoe heten dan die pellets?? ik heb hier een hele pagina vol van Harrison staan!!
ga wel ook de power treats bestellen...lijkt me een verstandige beloning tijdens zijn "training" .... maar pellets is dus weer anders dan die high potency coarse???'

ik hoor 't graag van je, dan kan ik ze vandaag nog bestellen!
groetjes jeannette
Bericht Vrijdag 2 September 2005 12:06 pm
Tommy
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Nee Harrisons High Potency zijn ook gewoon pellets.
Ik gebruik het trouwens (nog ) niet Wink maar ik dacht dat deze soort een hogere voedings waarde had dan de andere harrisons soorten he?

Wat een mazzel dat je t gewoon op je eigen werk kunt bestellen zeg! Very Happy
Kun je niet een ilegale handel opzetten? Laughing
Bericht Vrijdag 2 September 2005 12:11 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ehm, de harrison high potency coarse? (HPC) Staat 'ie daar niet onder dan?
De powertreats zijn vrij zoet en lijken op cruesli (Oeps, betrapt!)

De high potency coarse zijn pellets.. Smile Voor grotere kippetjes met ehm, meer voedingswaarde.. Smile
Bericht Vrijdag 2 September 2005 12:15 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hoi Tommy, ja dat klopt.. De 'high potency' heeft een vrij hoge voedingswaarde. De 'coarse' staat vlg mij voor de grootte van de brokjes.. Smile
Bericht Vrijdag 2 September 2005 12:16 pm
jeannette
Fladderaar

Reageer met quote  

nou bedankt voor jullie uitleg...dan zal ik om te beginnen maar 1 pound HPC en 1 pound treats bestellen...kan ik kijken hoe of Japie 't vindt!
geef ik 'm 't eerst nog met zijn andere voer (daarvan heb ik nog meer dan genoeg op voorraad!!) maar als 't nieuwe dan bevalt...ga ik misschien wel over!
ik ga waarschijnlijk toch binnen een maand naar Meppel...dus kan ik 't er daar ook even over hebben....
eerst maar kijken of Japie 't lust...ik houd jullie op de hoogte!!

illegale handel.....misschien wel een idee...zal ik dan toch nog rijk worden Wink

maar 't is inderdaad makkelijk dat ik het vanaf mijn werk kan bestellen!!

groetjes..
Bericht Vrijdag 2 September 2005 1:11 pm
jeannette
Fladderaar

Reageer met quote  

hier ben ik nog even.....denk dat ik goed bezig ben...maar ik heb net een afspraak in Meppel gemaakt voor Japie!!
wij gaan er op maandag 26 sept. heen!!!
spannend hoor....ik heb telefonisch 't probleem uitgelegd, moet 't nu schriftelijk doen...en dan heb ik dus die maandag met dr Hooimeijer een afspraak!!
ik hoop dat ze wat voor ons kunnen betekenen.....

en natuurlijk houd ik jullie op de hoogte!!!!
Bericht Vrijdag 2 September 2005 1:57 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ik ben benieuwd!
Er staan nog tips hier ergens op het forum, voor het laten wennen.. Smile
Bericht Zaterdag 3 September 2005 12:05 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ohhh wat leuk dat je naar Meppel gaat! Je zal wel verbaasd zijn, Hooi is echt een spraakwaterval.. Smile
En errug kundig! Smile
(Alhoewel ie af en toe meer mensenmanieren zou moeten hebben, ha ha ha)
Bericht Zaterdag 3 September 2005 12:06 pm
jeannette
Fladderaar

Reageer met quote  

tja ik ben ook erg benieuwd naar ons consult bij dr.hooimeijer...hoop dat hij wat voor mij en Japie kan doen....want hij is echt heel erg bang van mij!
ik had 'm vrijdagavond weer uit zijn kooi gehaald...was weer een hele toer!! weer op de grond gevallen en mijn hand echt flink kapotgebeten! Crying or Very sad en hij had ook weer een slagpen vreselijk gebroken....ik durf hem er nu niet meer af te trekken...ik kan nu amper bij hem in de buurt komen!! kan 'm zelfs amper nog aaien! Crying or Very sad in plaats van vooruit...zijn we weer een stuk achteruit gegaan Confused ik laat die gebroken veer dus zitten waar hij zit...en haal 'm ook voor 26 sept. niet meer uit zijn kooi...pas als we naar Meppel afreizen dan moet ik 'm wel uit zijn kooi plukken om hem in zijn reiskooitje te doen...maar tot die tijd, maar weer bezighouden met aaien/sproeien....en benaderen...want ook dat gaat nu een stuk slechter Confused dus ik hoop echt dat Hooi ons kan helpen....want dit gaat dus niet zo!

morgen zal trouwens mijn Harrison voer wel op de praktijk aankomen...zal Japie eerst iedere dag er wat van geven...en dan hoor ik ook wel de 26e hoeveel en hoe ik over zou moeten gaan....

maar ik verheug me echt op ons bezoek in Meppel...'t kan daarna alleen nog maar beter gaan!
en natuurlijk houd ik jullie uitgebreid op de hoogte!

groetjes en licht ontmoedigte jeannette!
Bericht Maandag 5 September 2005 4:01 pm
Tommy
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Sad Wat jammer Jeannette.
Maar Hooimeijer gaat je helpen joh! Moed houden hoor! Wink
Bericht Maandag 5 September 2005 4:10 pm
jeannette
Fladderaar

Reageer met quote  

ik zal proberen om moed te houden....vindt 't alleen jammer dat "alles" nu een beetje "on hold" staat, maar 't lijkt me 't verstandigste om te doen...
ga natuurlijk wel door met iedere dag sproeien en aaien...maar wil met de rest wachten totdat ik in Meppel geweest ben...ik heb er niets aan als ik nu dingen ga doen die meer kwaad dan goed doen Sad
misschien maak ik me wel veeeeeels te druk, en moet alles gewoon wat meer tijd hebben....het blijft alleen vervelend om te zien dat Japie zo bang blijft...uitsloven of niet!
en ik ben en blijf ook bang dat hij nooit meer spontaan op zal stappen, zodat ik ook nog leuke dingen buitenshuis met hem kan gaan doen!

ik verwacht echt niet van dr hooimeijer dat ik straks met japie kan fietsen ofzo...het is nooit een held geweest, en dat zal hij ook nooit worden (iedere vogel is net als ieder mens nu eenmaal anders), wat ik alleen heel erg graag zou willen is dat ze in Meppel ervoor kunnen zorgen dat japie minder bang voor mij wordt, wel gaat opstappen (niet op de hand, dan op een stokje...maakt mij echt niet uit), maar dat we daardoor zijn leven wat meer inhoud kunnen geven...alleen op en in een kooi is nu eenmaal een erg klein wereldje!!!

dus alles effe in de wacht....maar van uitstel komt geen afstel hoor!!!
ik zal eraan blijven werken...want ik ben nu eenmaal veeeeels te gek op mijn kleine gevederde vriendje Wink

zal jullie ook op de hoogte houden over 't gebruik van 't Harrison voer!
ben er zelf erg benieuwd naar.....
Bericht Dinsdag 6 September 2005 2:36 pm
haicobeersen
Fladderaar

hooimeijer  Reageer met quote  

Hoi Jeanette,

Wat ik zondag van Dr. Hooimeijer heb begreppen is dat een papegaai geen rancune kent.
Dus als dat zo is hoef je niet bang te zijn dat je vogel nooit meer bij je wil opstappen,!
Als je hem op de juiste manier behandeld en zijn respect weet te krijgen, gaat het vanzelf beter.
Want als dit niet zo was kan hij toch niet in zo'n korte tijd zoveel vooruitgang boeken met de vogels.

Sterkte en groetjes,

Haico
Bericht Dinsdag 6 September 2005 3:43 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Tommy
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Ik denk dat Haico gelijk heeft.
En eigenlijk vermoed ik dat Hooimeijer je eerder afraadt te aaien dan te laten opstappen Wink Maar als je onzeker bent is het heel fijn om een leidraad te krijgen...iemand die je steunt en zegt hoe je het goed doet.

En ik denk dat je ooit best kunt fietsen met Japie hoor! Maar eerst de rest he? Smile
Bericht Dinsdag 6 September 2005 8:00 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 3:59 pm
  Berichten van afgelopen: