Ik heb Solace zo'n drie uur geleden een schone kooi gegeven en ik zie dat er nu pas 2,5 kleine poepjes inliggen (1 is echt zo minuscuul dat ik hem als half tel). Dat is minder dan gebruikelijk. Kan dat komen doordat ik hem van voer aan het omzetten ben (kaytee exact naar nutribird)? Hij heeft nu 1 deel kaytee en 1 deel nutribird.
Donderdag 7 Juni 2007 5:34 pm
sweety67 Ervaren vlieger
hoi
gaat het om een baby papegaaitje?
overzeten op ander handopvoeding gaat niet altijd zonder risicos
als hij op het eerste papvoer goed doet moet je niet het risico gaan nemen om hem op andere handopvoeding te zetten
elke pap heeft zijn eigen samenstelling en baby gaaitje zijn heel gevoelig voor veranderingen
kunne krop problemen of darm problemen veroorzaken met alle gevolgen van dien
Sweety,het gaat hier niet om een baby gaai.
Ik zou niet weten of dat kan komen door omzetten,maar het zou best kunnen. bij pellets blijkt vaker ook,dat de darmen zich hier even op moeten aanpassen.
Donderdag 7 Juni 2007 8:31 pm
sweety67 Ervaren vlieger
oke danny
dat kon ik er niet uithalen of het om een baby papegaai ging of een oudere .
maar bij baby gaaitjes is het niet verstandig daarom mijn antwoord
en bij pellets kunnen de darmen ook even anders reageren .
Nee, Solace is een roodrugparkiet van een jaar of 12. Ik had dat er inderdaad niet bij gezegd.
De ontlasting blijft minimaal, maar hij is er wel. Maar omdat hij wel eet (hij bedelde zelfs om snoepjes), oplettend is en zelfs een badje genomen heeft denk ik niet dat er iets aan de hand is. Ik vroeg me alleen af waarom hij zo weinig poepte.
Donderdag 7 Juni 2007 10:14 pm
Sue Moderator
Re: weinig ontlasting bij nieuw voer?
Hmmm heeft hij wel genoeg kaytee? Of is dat allemaal op? Zie je hem nog wel bij de voerbak? Zit net even te denken hoe je zijn gewicht in de gaten kan houden bij het overzetten.. Heeft hij niet eenbakje waar je soms iets lekkers indoet? Dan kan je daar evt zijn normale pellets in doen en de 'nieuwe' in zijn voerbak?
Vrijdag 8 Juni 2007 2:57 pm
Fladder naar forum:
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 4:00 pm