|
|
|
Whisper
Kamikaze piloot
| Wel Lychee - Geen Lychee |
|
|
Ik heb net geprobeerd Sol lychee aan te bieden. Hij toonde wel interesse, kwam aangetrippeld en bekeek het, maar iedere keer als hij op het punt stond een hapje te nemen bedacht hij zich. Was echt erg grappig om te zien... "mam biedt het aan, dus het is vast een snoepje! *trippel trippel trippel* *kijkt nog eens goed* wel erg slijmerig *trippelt weer weg*.
Uiteindelijk heb ik het maar in z'n snoepbakje gelegd. Daar heeft hij wel een hapje genomen maar niet meer dan dat. Denk dat hij het dus niet lekker vindt. |
Dinsdag 23 December 2008 8:38 pm |
|
|
Cosch
Ervaren vlieger
HIer vinden ze dat echt lekker!  |
Dinsdag 23 December 2008 8:56 pm |
|
|
|
|
Sarah
Moderator

Hier heb ik het eerlijk gezegd nog niet geprobeerd, ik lust het ook niet en vergeet het dan mee te brengen. Heb een mango gekocht voor morgen en zag granaatappel liggen. Mag dat eigenlijk?????? En indien ja, hoe in godsnaam begin ja daaraan want het lijkt wel een stekelvarken  |
Dinsdag 23 December 2008 9:24 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
| Re: Wel Lychee - Geen Lychee |
|
|
Hahaha hij laat zich wel lekker verleiden door hetgeen mams vast heeft. Mams heeft het vast dus het is lekker. Dat is nog eens een handige positie die je dan inneemt als mams.
Ik kan Sol geen ongelijk geven: ik vind lychees echt niet lekker.  |
Dinsdag 23 December 2008 11:39 pm |
|
|
Whisper
Kamikaze piloot
quote:
Originally posted by Sarah
zag granaatappel liggen. Mag dat eigenlijk?????? En indien ja, hoe in godsnaam begin ja daaraan want het lijkt wel een stekelvarken
Opensnijden en de inhoud eruit lepelen denk ik? Maar ik weet niet of ze het mogen hebben.
Sue, het is inderdaad handig maar werkt kennelijk nog niet 100%. Als ik iets vreemd, wit en slijmerig vastheb gaat hij toch twijfelen  |
Woensdag 24 December 2008 8:43 am |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
Gezond wantrouwen!
Granaatappel mag gewoon. Ik weet niet of de buitenkant ook mag? |
Woensdag 24 December 2008 9:39 am |
|
|
Sarah
Moderator

Alvast bedankt, ik ga het voor de zekerheid enkel bij de binnenkant houden. Bij een gewone appel doe ik dat ook, of iets anders van fruit schil ik ook voor ze dus bij deze zal ik dat ook maar doen. Dan krijgen ze mango, granaatappel vandaag, eens zien wat ze denken van mijn combi.  |
Woensdag 24 December 2008 10:52 am |
|
|
|
|
Shi-NaYne
Vliegende acrobaat
Of ze het lusten is een ander verhaal, alleen als herinnering: de pitten van lychee zijn giftig, dus hou het alleen bij het vruchtvlees
Voor de rest mango, ananas, kaki (sharon), meloen, passievrucht, granaatappel, zoete aardappel, papaya... keuze genoeg  |
Woensdag 24 December 2008 1:35 pm |
|
|
Sarah
Moderator

O, ik wist eerlijk gezegd ook niet dat de pitjes giftig waren maar goed dat je het zegt , gelukkig heb ik nog niet gegeven, heb ze niet vaak in huis omdat ik er zelf niet gek van ben maar ga ze me toch eens halen. De mango viel in elk geval bij Jos weer in de smaak, Fluf weet het nog niet zo goed  |
Woensdag 24 December 2008 1:56 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
Hoe giftig zijn de pitjes van de lychee? Net zoals de pruim enzo?
Kaki.. Vinden ze dat lekker? Ik vond het zooo vies!
En passievrucht is voor mezelf. (Oef, wat ben ik slecht. ) |
Woensdag 24 December 2008 2:00 pm |
|
|
|
|
Sarah
Moderator

Ja, ik moet eerlijk toegeven dat ik die overheerlijke passievruchten ook niet wil delen met ze, hahahaha, die zijn ook hier lekker voor mezelf, slechte mams  |
Woensdag 24 December 2008 2:03 pm |
|
|
Shi-NaYne
Vliegende acrobaat
Ik weet niet hoe erg giftig het is, Sue. Maar ik had de indruk dat het 'echt' giftig is (in tegenstelling tot pruim/kersen/appelpitjes die alleen 'onder sommige omstandigheden' en bij vrij grote hoeveelheden problemen
kunnen
veroorzaken). De pitten gewoon echt niet geven, geen risico nemen.
Kaki vinden ze hier heel lekker ja, is alleen zoet, heeft verder geen smaak ofzo. Je moet het wel goed rijp hebben he? Die van de winkel, die zo hard zijn dat je er mee kan doden die moet je nog een paar dagen laten staan op de tafel en pas eten als ze zacht worden, niet rijp zijn ze ronduit goor. Ik vind het niet bijzonder juist omdat het alleen zoet is, maar rijpe kaki vind ik wel een fijne textuur hebben. Heel zacht en plakkerig
De passievruchten delen we hier ook met zo'n verhouding 1 voor jullie, 10 voor mams  |
Woensdag 24 December 2008 2:06 pm |
|
|
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 4:00 pm
|
|
|
|
|
|