De advertentie van de Huisdiersuper

Welk merk babyvoeding is het beste..ervaringen?

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Voeding van papegaaien en parkieten - Pellets/ zaad?

Auteur Onderwerp
Pinootje
Net uit het ei

Welk merk babyvoeding is het beste..ervaringen?  Reageer met quote  

Nu dat ik zo'n klein priegel roodstaartje heb, van 5 weken, ben ik erg geïnteresseerd in ervaringen met babyvoeding.

Zelf gebruik ik nu Nutribird A19. Ik vind dat het erg klonterd. Verder lijkt het mij wel goed. Ik mis wel een duidelijke beschrijving in of op de verpakking. Gelukkig heeft de kweker me alles uitgelegd en laten zien.

Wie heeft er ervaring met handopfok van grijsjes en welke voeding is echt heel goed Question
Bericht Zondag 27 Augustus 2006 11:20 pm
 Gebruikers profiel bekijken  
sweety67
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

hoi pinootje

het is niet verstandig om overte stapen op een andere papvoeding Confused
als je dat doet kan het veel problemen geven omdat de samenstelingen
van een ander papvoeding anders zijn .

gr sweety
Bericht Maandag 28 Augustus 2006 7:15 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
maartje en nelis
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

OOhh, wat leuk!!! ik heb ook een kleine roodstaart. hij is nu al 8 weken, maar kreeg hem ook bij 5 weken! ik geef hem papvoeding van cede! Daar geef ik nu ook inmiddels kracht voer bij maar daar is die van jou nog veel te klein voor!! Ik zou gewoon lekker op die voeding blijven, misschien is het handig om er wat meer water bij te doen, dan wordt het vaak iets minder klonterig!!
Waar heb jij je roodstaartje vandaan?

Groetjes en succes!!!! Laughing
Bericht Maandag 28 Augustus 2006 12:08 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Ziya
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ik weet niet welke voeding het beste is maar, heb zelf altijd a19 gebruikt
Bericht Maandag 28 Augustus 2006 12:10 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Pinootje
Net uit het ei

Reageer met quote  

Hai,

Ik dacht ook al dat ik niet op ander voer moet stappen hoor. Toch wil ik graag weten of nutribird echt goed is. Wat andere ervan denken, enzo...
Bericht Maandag 28 Augustus 2006 3:15 pm
Ziya
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Dat weet ik niet, maar de winkelier vertelde mij wel dat A19 goed was..
Bericht Maandag 28 Augustus 2006 3:24 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Pinootje
Net uit het ei

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by maartje en nelis
OOhh, wat leuk!!! ik heb ook een kleine roodstaart. hij is nu al 8 weken, maar kreeg hem ook bij 5 weken! ik geef hem papvoeding van cede! Daar geef ik nu ook inmiddels kracht voer bij maar daar is die van jou nog veel te klein voor!! Ik zou gewoon lekker op die voeding blijven, misschien is het handig om er wat meer water bij te doen, dan wordt het vaak iets minder klonterig!!
Waar heb jij je roodstaartje vandaan?

Groetjes en succes!!!! Laughing

In de topic: actualeiten en nieuws, onder het kopje :Helemaal geweldig...staat het verhaal over hoe ik aan Grover kom.

Het klonteren van het voer is meer iets wat ik lastig vind. Het zou niet mogen klonteren vind ik persoonlijk Confused . Met goed roeren en pletten krijg ik de klontjes wel weg. Bedankt in elk geval voor de tip.

Leuk dat jullie ook een klein grijsje hebben Very Happy Grover is vandaag precies 5 weken oud (jong). Ik ben erg benieuwd hoe hij eruit ziet met 8 weken. Gaat zeker erg hard, hè?
Vanaf welke leeftijd heb je hem krachtvoer bij gevoerd en van welk merk? Zit jullie grijsje al in een kooi en zijn jullie nog bijzonderheden tegen gekomen gedurende de drie weken dat jullie hem thuis hebben? Hebben jullie hem ook laten testen, of gaan jullie dat nog doen?

Jeetje ik ben helemaal niet nieuwsgierig of zo Embarassed Embarassed
Bericht Maandag 28 Augustus 2006 3:24 pm
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Re: Welk merk babyvoeding is het beste..ervaringen?  Reageer met quote  

Hey Pinootje! He? Een grijzeroodstaart erbij? Gefeliciteerd zeg! Very Happy

Ik ben zelf overgegaan van de nutribird A19?? naar de harrison juvenile. Puur omdat ik daar meer vertrouwen in heb. Van de nutribird vind ik dat de ontlasting ontzettend gaat stinken. Ik weet niet of al dat zoete (het ruikt toch aardig zoet) goed is voor een gaai?

Misschien is het ook wel omdat ik mijn vogels al Harrison voer? Rolling Eyes
Bericht Maandag 28 Augustus 2006 4:44 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
maartje en nelis
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Hoi,

Ik begon eerst met gepelde zonnebloempitjes maar merkte dat hij dat niet zelf wilde eten. Dus ben ik naar de winkel gegaan om eigelijk kanarie zaad te kopen omdat dat wat kleiner is. Maar toen zag ik van het zelfde merk als de papvoeding(cede), krachtvoeding voor na de kweek en heb toen even in de winkel gevraagt of dit wel goed was en hij vertelde me dat het perfect was! Ik merk ook dat Nelis er echt dol op is!!!!!! soms zit hij gewoon uren bij de voerbak, echt heel schattig.

Nelis zat bij 7 weken al in een grote kooi! Hij zit hier in, omdat wij een jack russel hebben en die is echt heel nieuwschierig!(verder doet hij niks maar voor de veiligheid) Hij heeft eerst wel in een kleinere kooi gezetten, maar ik merkte dat hij te veel ging klimmen om zijn energie kwijt te kunnen, in de grote kooi doet hij dit niet want daar kan hij lekker lopen!!!!
Ik heb in zijn kooi kranten gelegt over de hele bodem, en de helft van de kooi ligt een handdoek+een grote beer en nog een kleine handdoek! Hier slaapt hij en aan de andere kant hange wat speeltjes en staat zijn eten en drinken!!!! De handdoeken worden wel vies, maar die kan je gewoon even schoon spoelen met water en daarna nog even in de wasmachine!!!!!!

Ik zal straks even nieuwe foto's van Nelis in mijn dagboek zetten! het veranderen gaat echt super snel!
De eerste weken van 5 tot ongeveer 7 vond ik erg moeilijk veel gedoe en je moet alles nog kennen en leren. Maar nu gaat alles perfect! Dus als je nog meer vragen hebt kan je het altijd stellen, weet er nu inmiddels ook veel meer van!!!!

Ik moet Nelis nog laten testen maar helaas is er geen dierenarts in de buurt die dat wil doen!!!!! Ik had er wel 1 in Amsterdam, maar die vroeg er €171,20 voor! Voor allen PBFD en POLYMA (als ik het goed schrijf)!!! Ik vroeg me gelijk af of het overal zo duur is?????? Weet jij dat misschien?

Ik ga nu mijn dagboek bij werken dus veel kijk plezier en ik zou natuurlijk ook graag wat fototjes van jou grijsje willen zien!

Groetjes maartje
Bericht Maandag 28 Augustus 2006 6:07 pm
Tommy
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ik voerde Chico (valkje) en Vlinder (vasa) Kaytee. Beviel uitstekend. Smile
En nog trouwens...want ik mik t soms over hun fruit/groente of geef ze ook zo een balletje Laughing
Bericht Maandag 28 Augustus 2006 6:08 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

171 euro? Ik denk dat je bij de praktijk van Doormalen hebt geinformeerd? Het kan veel goedkoper hoor! Je kan ook een pakketje aanvragen bij avian biotech: Kan je zelf bloed afnemen! Cool
Bericht Maandag 28 Augustus 2006 6:49 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
maartje en nelis
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Oh is dat niet eng??????

Hoe duur is dat? en waar kan ik dat halen???
Waar heb jij je vogels laten testen????
Kan het al bij een grijsje van 8 weken?

groetjes
Bericht Maandag 28 Augustus 2006 7:04 pm
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

Ehm, je moet dan een nageltje knippen ofzo. Millie heeft het gedaan, Tommy ook geloof ik?
Ik heb mijn vogeltjes gewoon bij de vogelarts laten testen. Very Happy
(Ik ben wel bij Doormalen geweest, eigenlijk bij Loriaux, ik vind haar erg fijn)

Volgens mij kan je nu al testen.

Volgens mij kost het 13 pond per test.
Bericht Maandag 28 Augustus 2006 9:08 pm

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Dinsdag 2 December 2008 12:36 pm
  Berichten van afgelopen: