|
|
|
Laura B
Moderator

| Welk merk zaad voeren jullie naast de pellets??? |
|
|
Ik wil Cleo naast de pellets ook wat zaad geven, maar welk merk is goed?? In veel papegaaienvoer zitten ook pinda's en dat is toch niet goed?? Of geldt dat alleen voor doppinda's en niet voor de al gepelde variant?
Is grote parkietenzaad ook geschikt??? graag jullie mening...  |
Dinsdag 7 Maart 2006 11:13 am |
|
|
Sue
Moderator

|
| Re: Welk merk zaad voeren jullie naast de pellets??? |
|
|
Ik geef niet echt een zaadmerk. Ik ga wel eens naar een reformwinkel om wat zaadjes te halen.
Ik had een tijdje geleden Avian naturals besteld. Vonden ze superlekker! MIsschien gaat marleen die wel verkopen?
Ik weet niet of het alleen voor de dopvariant geldt. Ik voer helemaal geen pinda's.  |
Dinsdag 7 Maart 2006 12:50 pm |
|
|
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
ik koop dan het pak van loroparque. staat een grote papegaai van het papegaaienpark in tenerife op. wordt erg aanbevolen. zit van alles in. even bij de dierenwinkel vragen |
Dinsdag 7 Maart 2006 1:15 pm |
|
|
Tommy
Fluffies bewoner
Ik koop ook wel eens grote parkieten zaad .. Ideaal omdat er geen pindas in zitten. Kwa merken wissel ik nogal eens, oa extravital, wittemolen en eerst ook wel schepvoer, maar dat doe ik nu niet meer omdat dat minder goed zou kunnen zijn doordat t open in de winkel ligt?? |
Dinsdag 7 Maart 2006 2:23 pm |
|
|
|
|
Laura B
Moderator

bedankt voor de reacties, ik ga parkietenvoer mengen met een vruchtenmix die ik al in huis heb, ik haal de meeste zonnepitten er dan gewoon uit. Als Marleen avian naturals gaat verkopen dan probeer ik dat ook gewoon eens...Het is zo rot dat er hier in de buurt geen dierenwinkel zit die papegaaienvoer en spulletjes verkoopt ....Ik moet nu alles van ver halen... |
Dinsdag 7 Maart 2006 2:59 pm |
|
|
Patricia
Kamikaze piloot
|
dat avian naturals klinkt goed en ga ik zeker ook proberen als marleen dat gaat verkopen. Op dit moment voer ik naast de pellets (en die krijgt Gizmo nog maar sinds zeer kort ) vooral Xtra-vital (omdat ik al vaak ander zaad geprobeerd heb en Mo'tje het vertikt om daarvan te eten...raar maar waar ). |
Dinsdag 7 Maart 2006 4:02 pm |
|
|
|
|
Seertje
Vliegende acrobaat
Ik geef zaad van de Vogeljungle  |
Dinsdag 7 Maart 2006 5:29 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
Marleen, ga je avian naturals verkopen?
Seertje: De vogeljungle schijnt inderdaad ook goed zaad enzo te hebben. Het smaakt ook echt lekker. De fruitmix tenminste. De meeste fruitmixen enzo voor vogels smaken muf, maar dat van de vogeljungle is echt lekker!  |
Dinsdag 7 Maart 2006 11:04 pm |
|
|
|
|
millie
Kamikaze piloot
i kdacht dat zaadjes helemaal niet goed waren ( gaf het wel aan tjydo hoor wist toen nog nix van pellets ) maar ik die klokhuis aflevering zei die van zaade krijgen ze een slechte vacht enz enz. maar je mag dus wel zaag geven naast pettets? |
Woensdag 8 Maart 2006 12:01 pm |
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
ja hoor millie, je mag het er rustig mee mengen maar zorg dat het meer pellets dan zaadjes zijn. bij ons krijgen ze die apart zodat ze eens tussendoor lekker kunnen knoeien met de zaadjes en ze eten er dan ook graag van, maar meestal zijn het gewoon de pellets die ze krijgen |
Woensdag 8 Maart 2006 12:04 pm |
|
|
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 4:01 pm
|
|
|
|
|
|