|
|
|
mimi
Vlieger
| welke pellets |
|
|
hallo zo als somige mensen weten ben ik begone met pellets met bingo..die kun je aan valkjes geven en bonte boertjes..
maar ze gooie ze nog stteds de kooi uit heb nu ook geporbeerd beetje rocisee der over tedoen maar eten ze nog niet
ik heb gehoord dat umh.. die dure pellets herdenso ofzo in van die katone kleur zakjes met iets er op van een soort embleem..
ik wete de naam niet zo maar weet wel dat ze daar bevoorbeeld maar 4 per dag van moge en dat dat genoeg is ...
maar ze zegge wel over die dure pellets dat ze die sneller eten dan andere .. wie weet dat ? en weet welke ik bedoel |
Zondag 13 April 2008 3:27 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
| Re: welke pellets |
|
|
Hoi Mimi.. Eten ze de pellets nog niet?
Harrisons bedoel je waarschijnlijk. (De HPC of HPF) Ik denk dat je voor een bont boertje het beste de HPC kan nemen en voor de valkjes de HPF. (Dat zijn kleinere pellets dan de HPC)
De kleine zakjes (454 gram = 1 pound) is vrij duur. De 5 pound zakken zijn een stuk goedkoper! Ze doen er ook vrij lang mee.
Met mijn 4 gaaitjes doe ik anderhalve maand met zo'n zak als ze alleen pellets krijgen. Die zak is rond de 37 euro.
Scuttle accepteerde deze pellet wel, terwijl hij z'n snavel optrok voor de Scenic. Iago at 'm meteen en Zazu heb ik eventjes moeten laten wennen. |
Zondag 13 April 2008 4:18 pm |
|
|
mimi
Vlieger
neej ze eten ze nog niet ..
en welke moet lola hebben de amazone kan die de zelfde krijgen als de bonte boertje
zoo die zak is wel duur :O want hoeveel is 5 pond hoeveel kilo?
ik wil ze het liefste op pellets hebben en dan af en toe als ze eenmaal gewend zyn ook af en toe zaad voor lekkerneitje tussen door |
Zondag 13 April 2008 5:27 pm |
|
|
|
|
Sarah
Moderator

Ja Mimi, ze zijn inderdaad niet goedkoop maar ik moet bekennen dat ik niet meer wil veranderen. Wil hij ze ff niet, oké, voor mij ook goed maar toch koop ik hem geen andere. Een dagje dan maar geen pellets, de dag erna gaat hij er weer volle bak tegenaan en lijkt het wel of het weer helemaal nieuw is. Ze zijn niet zo goedkoop maar je kan er een tijd mee verder en dat drukt de prijs ook wel. Ze zijn ook volledig biologisch en dat is ook belangrijk.  |
Zondag 13 April 2008 7:25 pm |
|
|
mimi
Vlieger
maar ik ken hier maar 1 dierenwinkel die het verkoopt maar die zegge dat je vogel er niet zomaar mag op zetten dat je het onder begeleiding moet doen ofzo??
maar de gene die je aan je bonte boertjes geeft kun je ook aan me amazone geven???
en 5 ponh is toch 5 kilo of vergis ik me daar in  |
Zondag 13 April 2008 7:52 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
Mimi, je kan het beste niet té veel geven zodat ze echt ALLES op moeten eten. Anders wordt het wel een dure grap. Papegaaien zijn prima in knoeien, maar dat wist je vast en zeker al!
Amazones mogen in het begin ook op de HPC. Ik weet niet of ze daar op mogen blijven?
Veel adressen zijn een stuk duurder dan 37 euro per 5 pound. (Ik had trouwens in mijn eerste berichtje gezet hoeveel 1 pound was, dus 5 pound is 5 maal 454 gram)
De Engelse pound is wat anders dan de Nederlandse: 500 gram. |
Zondag 13 April 2008 9:09 pm |
|
|
|
|
mimi
Vlieger
oke dankje wel
ik zou nog wel even na vragen of de amazone het zelfde mag hebben als de bonte boer
en dan gewoon beetje by beetje over zette of moet je je aan een strikt schema houden dat is mij wel verteld door een dierenwinkel |
Zondag 13 April 2008 9:12 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
Hmmm dat verschilt per vogel. Sommige vogels beginnen er meteen aan.  |
Zondag 13 April 2008 9:31 pm |
|
|
mimi
Vlieger
oke
dan zou ik dat een gaan kopen en kijken wat ze daarmee doen |
Maandag 14 April 2008 6:22 am |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
Mimi, even een vraagje over die Bingo.. Heb je al geprobeerd om net te doen om het zelf te eten? Om het nat te maken en op je lip te leggen? (Nat maken met water) Sommige vogels die erg gehecht zijn aan je, willen het zo wel eens accepteren. Iago wel iig. |
Maandag 14 April 2008 8:30 am |
|
|
mimi
Vlieger
neej maar heb ze wel een beetje nat al een keer gemaakt .. maar helpt niet echt
en heb laats ook gehoord dat bongo slecht is weet niet daar van waar is..
ze zeggen namelijk dat het niet mogelijk is dat valkjes het zelfde krijgen als bonteboertje..
dus ja ..
alleen mijn vraag is nu wel van kan lola de zelfde pellets krijgen als piepa en izzy die Harrisons HPC |
Maandag 14 April 2008 4:37 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
Tja, in principe niet. Een valkje krijgt geloof ik wat minder vet voer? Maar de Bingo is meen ik niet vet. Je moet er misschien wat bij geven? (Persoonlijk ben ik niet zo'n fan van de bingo, maar sommige problemen zijn gewoon goed op te lossen door andere versnaperingen erbij te geven?)
Lola kan volgens mij in ieder geval de eerste zes maanden dezelfde pellets krijgen. Daarna moet je even kijken hoe het gaat met haar! |
Maandag 14 April 2008 9:13 pm |
|
|
|
|
mimi
Vlieger
ja oke dat is wel zo daarom wil ik ook over stappen naar ander pellt voer..
maar wat bedoel je met dit ? Lola kan volgens mij in ieder geval de eerste zes maanden dezelfde pellets krijgen. Daarna moet je even kijken hoe het gaat met haar! |
Dinsdag 15 April 2008 3:15 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
Ehmmm daarmee bedoel ik dat bij de Harrisons in ieder geval de eerste zes maanden (?) na het overzetten op de Harrisons wordt geadviseerd de HPC te geven.
Omdat amazones nogal eens kunnen vervetten (maar dat weet ik niet zo goed, ik zou haar gewicht enzo in de gaten houden) zou het zo kunnen zijn dat je over moet op de ALC. (Dat is de minder 'rijke' variant van de HPC) |
Woensdag 16 April 2008 8:44 am |
|
|
mimi
Vlieger
oke ik snap het een beetje niet heel erg veel sorry :$ |
Woensdag 16 April 2008 1:50 pm |
|
|
|
|
Ga naar Pagina 1, 2 Volgende