Woppy is kieskeurig

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Voeding van papegaaien en parkieten - Pellets/ zaad?

Auteur Onderwerp
Woppy
Fladderaar

Woppy is kieskeurig  Reageer met quote  

Ik koop altijd een zak: kleine zoete appeltjes van het huismerk bij de albert hein..
Nu ik verhuist ben zit de AH niet meer om de deur dus doe ik mijn boodschappen bij een andere supermarkt.
Ik denk, ik koop ook hier kleine zoete appeltjes.

Denk je dat ze het eet? Nee hoor!
Normaal gesproken doet ze een moord voor een stukje appel maar deze appels zijn haar nog niet eens een blik waardig. Denken
Toch maar weer naar de AH dan maar haha Mr. Green .

Daarnaast is Woppy geen groenten en fruit gewend.
Elke dag bied ik haar wel wat aan, paprika, komkommer, peer, andijvie, sla etc. maar ze neemt niks van dat.

Ze is altijd nieuwsgierig naar het eten dat ik eet dus soms zet ik haar bij me op de bank en dan ga ik er hapjes vanaf nemen in de hoop dat ze nieuwsgierig word maar het is net alsof ze het weet. Ze schenkt er gewoon helemaal geen aandacht aan.
Als ik savonds lekker kip eet of een stampotje dan is ze er ineens als de kippen bij hahah!
Natuurlijk geef ik haar dat niet omdat ik vaak erg gekruid eet, probeer wel bij het avond eten rekening te houden en wat apart te houden voor haar maar ze wil perse wat ik ook eet

Hebben jullie misschien tips hoe ik haar verschillende groenten en fruit kan leren eten?
Paranoide
Bericht Woensdag 27 Januari 2010 7:24 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Sla weet ik niet of dat zo goed is voor ze, ik geef het in elk geval niet.

Maar om op je vraag terug te komen. Probeer de dingen die je geeft eens in verschillende vormen te geven zoals, grote stukken, lust Woppy dit niet dan kan je de volgende keer kleine stukjes snijden. Lukt dit ook niet dan kan je ze de keer daarop malen. Sommige gaaitjes vinden het leuk dingen te ontdekken als het voedsel hangt, dus eigenlijk een soort sloopspeeltje van maken zeg maar.
Even vanalles uitproberen dus. Bijvoorbeel erwten, hier wil mijn BB ze gewoon, mijn grijsje zal ze niet eten tenzij ik ze plet voor hem Laughing
Bericht Woensdag 27 Januari 2010 9:12 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Zo herkenbaar Ja Herman eet altijd fuji appel. Tegen de winter zijn ze steeds moeilijker te krijgen en dan komen ze op een gegeven moment uit een ander land en hoeft hij ze niet meer. Heb nu een vervanger gevonden de royal gala. Toe maar - meneer doet het niet voor minder - een goedkope jonagold is niet goed genoeg voor hem Mr. Green

En inderdaad de fruit en groente op verschillende manieren aanbiedden. Hier eet Herman geen kleine hapklare stukjes wortel maar als ik hem een groot stuk geef eet ie er wel van Confused
Bericht Woensdag 27 Januari 2010 9:18 pm
Woppy
Fladderaar

Reageer met quote  

Haha oke, dus het is wel een beetje bb eigen dat ze hun eten alleen nuttigen als je het precies geeft zoals zij dat willen Mr. Green
Wel typisch dat een klein stuk wortel niet genomen word maar een grote wel haha.
Moet er wel een beetje van lachen.

Het lijken wel mensen hoe kieskeurig ze kunnen zijn.

Sarah bedankt voor je tips, ik blijf zeker proberen!
Andere vormen zou inderdaad kunnen werken.
Normaal geef ik woppy altijd een groot stuk waar ze een stukje vanaf eet en dan laat ze hem vallen voor de honden.
Met de nieuwe appels heb ik inderdaad elke keer een klein stukje gegeven omdat ook hier op het forum aangegeven werd dat overdaad schaadt.
Ik was toch een beetje bangerig geworden dat ze dan uit zichzelf teveel appel zou gaan eten en het afpakken vind ik ook zo lullig.
Maar ik zal morgen eens proberen een groter stuk te geven!
Bericht Woensdag 27 Januari 2010 10:10 pm
stephen
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

ja hier zijn ze ook zeer kieskeurig Confused (ik begin me trouwens al af te vragen hoe papegaaien in het wild overleven door van boom tot boom te gaan voor het goede merk) bij mij is het niet verschillend van merk maar van keer tot keer. soms eten ze paprika van de GB en de volgende keer weer niet Stom! Stom! hier is het gewoon geven en hopen dat het goed genoeg is voor de heren Laughing
Bericht Donderdag 28 Januari 2010 5:02 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Spetter
Vlieger

Reageer met quote  

Spetter is dol op "groentensoep". Alle groenten samen met kruiden papperig maken................hier valt het in de smaak. Overigens eet Spetter ook stukjes gemengde groenten.

P.s. kruiden die een gaai mag hebben.
Bericht Donderdag 28 Januari 2010 7:47 pm
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hahahhaa, gelukkig zette je erbij "kruiden die een gaai mag hebben" want ik was al in paniek Spetter Laughing Laughing Laughing
Bericht Donderdag 28 Januari 2010 9:20 pm
Spetter
Vlieger

Reageer met quote  

Laughing
En er zijn zoveel kruiden die je kunt gebruiken om tussen kookvoer of ander voer te doen. Wel biologisch natuurlijk.

Zoals rozemarijn versterkend werkt voor mensen, geldt dat ook voor gaaien etc. Omdat ik zelf veel met kruiden bezig ben profiteren mijn gaaien daar van mee.
Bericht Vrijdag 29 Januari 2010 9:39 am

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 4:04 pm
  Berichten van afgelopen: