|
|
|
Assie
Vlieger
| zaadjes? |
|
|
hallo
onze binkie is nu 9 weken en is een dondersteentje en liever lui dan moe qua eten
hij heeft nog 3 papvoedingen per dag en eet ook al beetje van de pellets(harrison)beetje natgemaakt
appel en banaan vind hij ook lekker
zonnepitjes speelt hij nu mee,af en toe krijgt hij er 1 open
nu is mijn vraag
WANNEER MAG OF MOET IK ZAAD GAAN GEVEN?
groetjes |
Woensdag 1 Oktober 2008 2:30 pm |
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
hallo je mag al zaadjes neerleggen zodat hij ze kan ontdekken en er mee kan spelen. ook trosgierst is heel goed. zo leren ze beetje bij beetje zelf te eten. knap hoor dat hij al een pitje open krijgt. |
Woensdag 1 Oktober 2008 2:59 pm |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
| Re: zaadjes? |
|
|
Dat mag nu al hoor.. Als hij het niet meteen opeet kan hij het altijd gebruiken als speeltje. --> Spelenderwijs leren ze erg veel! |
Woensdag 1 Oktober 2008 6:37 pm |
|
|
Sarah
Moderator

Hé, super dat het goed gaat. Ook met die pellets, met het natmaken en dat hij ze zo eet, knap en een goede start, krijgt hij echt goed veel vitaminen binnen. Dat fruit is ook echt positief.
Die zaadjes sluit ik me aan bij de rest, gaat ook lukken, supergoed bezig.  |
Woensdag 1 Oktober 2008 8:17 pm |
|
|
|
|
swanny
Beginnende vlieger
Nou ben ik duidelijk geen expert met handopfok, maar heb toch even een vraagje. Is 3 voedingen voor een grijsje van 9 weken niet (te)veel? Zou hij nu niet op 2 voedingen moeten zitten? |
Donderdag 2 Oktober 2008 10:20 am |
|
|
Sarah
Moderator

De meeste gaaien staan inderdaad al op 2 voedingen op die leeftijd maar misschien dat het bij dit grijsje niet zo snel gaat de zelfstandigheid? Een papje afbouwen en niet ineens stopzetten is altijd verstandiger maar ben ook geen expert.  |
Donderdag 2 Oktober 2008 11:20 am |
|
|
irene
Vlieger
Lees dit eens:
http://www.koppiekrauw.com/Pap.....e-baby.htm
de hele site van koppiekrauw.com is goed en leerzaam! alles is er te vinden over de papegaaien!
|
Donderdag 2 Oktober 2008 1:52 pm |
|
|
|
|
Sarah
Moderator

als je handopfok doet is de allerbeste methode nog steeds een kweker die je 24 op 24 met raad en daad bijstaat. Daar kan helaas niets tegenop. Spreek uit ervaring. Heb niks aan de hand gehad maar je hebt altijd vragen natuurlijk en niemand die het je beter kan uitleggen als iemand met ervaring die je dag en nacht, mag bellen, zondag en feestdag inbegrepen. Zo'n kweker heb ik mij in de tijd gezocht en dat vond ik zeer belangrijk. Heb het uitgeprobeerd en hij was bereikbaar en altijd vriendelijk en behulpzaam. Uiteraard is een zelfstandige baby beter maar daar zijn al veel discussies over geweest. Enfin, het blijft een feit dat de ene gaai sneller is dan de andere en je niet kan dwingen tot zelfstandigheid maar een goede begeleiding is echt noodzakelijk.  |
Donderdag 2 Oktober 2008 2:00 pm |
|
|
irene
Vlieger
|
|
|
quote:
Originally posted by Sarah
als je handopfok doet is de allerbeste methode nog steeds een kweker die je 24 op 24 met raad en daad bijstaat. Daar kan helaas niets tegenop. Spreek uit ervaring. Heb niks aan de hand gehad maar je hebt altijd vragen natuurlijk en niemand die het je beter kan uitleggen als iemand met ervaring die je dag en nacht, mag bellen, zondag en feestdag inbegrepen. Zo'n kweker heb ik mij in de tijd gezocht en dat vond ik zeer belangrijk. Heb het uitgeprobeerd en hij was bereikbaar en altijd vriendelijk en behulpzaam. Uiteraard is een zelfstandige baby beter maar daar zijn al veel discussies over geweest. Enfin, het blijft een feit dat de ene gaai sneller is dan de andere en je niet kan dwingen tot zelfstandigheid maar een goede begeleiding is echt noodzakelijk.
Ik heb Chio ook bij zo'n kweker weg, daar heb ik ook lang naar gezocht! De kweker mailt en belt me nog steeds, geeft tips en alles! Dus misschien kan je de kweker van jou vogel bellen? De site die ik je gaf ik makkelijk om er bij te hebben, maar advies van de kweker is vele malen beter!
|
Donderdag 2 Oktober 2008 2:35 pm |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
Ik zou de voedingen liever langzaam afbouwen dan ineens stoppen met een voeding. Vooral de avondvoeding zou ik nog iets langer aanhouden: 's nachts heeft hij geen tijd om te leren eten.  |
Donderdag 2 Oktober 2008 4:51 pm |
|
|
Sarah
Moderator

|
|
|
quote:
Originally posted by irene
quote:
Originally posted by Sarah
als je handopfok doet is de allerbeste methode nog steeds een kweker die je 24 op 24 met raad en daad bijstaat. Daar kan helaas niets tegenop. Spreek uit ervaring. Heb niks aan de hand gehad maar je hebt altijd vragen natuurlijk en niemand die het je beter kan uitleggen als iemand met ervaring die je dag en nacht, mag bellen, zondag en feestdag inbegrepen. Zo'n kweker heb ik mij in de tijd gezocht en dat vond ik zeer belangrijk. Heb het uitgeprobeerd en hij was bereikbaar en altijd vriendelijk en behulpzaam. Uiteraard is een zelfstandige baby beter maar daar zijn al veel discussies over geweest. Enfin, het blijft een feit dat de ene gaai sneller is dan de andere en je niet kan dwingen tot zelfstandigheid maar een goede begeleiding is echt noodzakelijk.
Ik heb Chio ook bij zo'n kweker weg, daar heb ik ook lang naar gezocht! De kweker mailt en belt me nog steeds, geeft tips en alles! Dus misschien kan je de kweker van jou vogel bellen? De site die ik je gaf ik makkelijk om er bij te hebben, maar advies van de kweker is vele malen beter!
Klopt inderdaad Irene. Het is een geruststellend gevoel als je zo'n goed contact hebt met je kweker, heb ik ook met onze. Ook al is ons grijsje ondertussen 1 jaar geworden in juli jongstleden, ik ga er nog langs en bel of mail hem ook nog steeds, soms maar gewoon om ff te zeggen hoe het gaat met onze grijze. Vindt hij ook superleuk om te horen dat hij het goed doet en de verhalen te horen. Fijn dat jij ook zo iemand hebt, vind ik ook altijd fijn om een steun te blijven hebben.  |
Donderdag 2 Oktober 2008 7:57 pm |
|
|
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 4:05 pm
|
|
|
|
|
|