|
|
|
Robinson
Eitje
| Zelfstandig maken ARA!!! |
|
|
Hallo allemaal,
Ik heb een ara van bijna 6 maanden oud.
Ik geef hem nu nog steeds 2 maal daags pap.
Er zijn dagen bij dat hij een spuit weigerd.
Wel eet hij al wat fruit op een dag.
Hoe kan ik hem zelfstandig maken?
Ze zeggen dat het vanzelf moet gaan maar daar geloof ik niet meer in.
Wie heeft er ervaringen mee en wat is wijsheid??
Groeten Robbert |
Dinsdag 18 November 2008 9:42 pm |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
| Re: Zelfstandig maken ARA!!! |
|
|
Hoi Robinson, ik geloof dat ik je in je vorige topic verkeerd had begrepen. Je ara is al thuis! Gefeliciteerd! Heb je een weegschaal waarmee je z'n gewicht in de gaten kan houden? Als hij af en toe wat weigert is dat volgens mij niet zo heel erg op deze leeftijd. (Wel z'n gewicht goed in de gaten houden!)
Wat bied je hem gedurende de dag aan? Fruit, groenten, pellets? Als je dat doet gaat hij vanzelf dingen proberen. Ara's zijn vrij traag met zelfstandig worden, heb geduld, het gaat echt 'vanzelf'.  |
Dinsdag 18 November 2008 9:45 pm |
|
|
Robinson
Eitje
Nee dit gaat over mijn blauwgele ara DJ,
maar ik wil er een groenvleugel bij gaan kopen !!
haha |
Dinsdag 18 November 2008 9:48 pm |
|
|
TaraDW
Beginnende vlieger
|
|
|
Hoi hoi,
mijn BG ara is ong 4 maanden (geboren 20 juli) en hij eet al een goede week zelfstandig, het is natuurlijk allemaal erg goed in de gaten houden maar het lukt vrij goed.
Ik heb eerst verschillende soorten voedsel geprobeerd, zo vind je een beetje wat je ara wil. Op jonge leeftijd kraken ze nog geen harde noten, maar gepelde noten en pellets gaan er goed in!
Wat ik deed sinds ie 12 weken was? Met een potje met verschillende noten, zaden en pellets voor zijn neus zitten en samen "eten". Als hij ziet dat ik het "lekker" vind, zal hij het ook gaan proberen. Op den duur at hij meer en meer zelfstandig, en vorige week maandag gaf ik hem zijn laatste voeding (dat wist ik toen nog niet echt) en ik merkte dat hij niet veel meer wou, ik tastte aan zijn kropje en ik voelde zo dat hij nootjes en pellets gegeten had.
De dag erna ook weer eerst een poos uit de kooi, dan er weer in, totdat ie gegeten had, dan mocht ie er weer uit. Zo doe ik het nu nog steeds en het gaat nog altijd goed! Ben best trots op hem dat hij zo vroeg alleen eet!
Groetjes, Tara |
Dinsdag 18 November 2008 11:07 pm |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
Oh oké! Sorry, dan had ik het verkeerd begrepen!  |
Woensdag 19 November 2008 9:45 am |
|