zieke vogel liever zaad

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Voeding van papegaaien en parkieten - Pellets/ zaad?

Auteur Onderwerp
Laura
Eitje

zieke vogel liever zaad  Reageer met quote  

2 dagen voor dat japie dood ging at hij geen pellets terwijl dat wel zijn hoofdvoeding was (deed er wel af en toe wat zaad bij)
Dus ik zijn bakje gevuld met zaad en dat at hij volop !

Is misschien iets om te onthouden
Bericht Maandag 27 Juni 2011 1:41 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk papegaai(en) 
Egwene
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Joris heeft ook wel eens "ik-weiger-vandaag-pellets-te-eten"-dagen gehad en meneertje at nog gewoon zaad. Dus ik denk niet dat dit iets is wat tekenend is voor dat het niet goed gaat. Wel is het te onthouden dat als het niet goed gaat om ze dan lekker zaad te geven zodat ze in ieder geval blijven eten en niet afzwakken door te weinig eten.
Bericht Woensdag 29 Juni 2011 11:48 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Speggel
Net uit het ei

Reageer met quote  

triest zeg:(
hier krijg alles voornamleijk zaad, en zo nu en dan Zupreem pellets, maar dat is voor het lekkere en ze eten het wel hoor, behalve de Jardine die vind sommige smaakjes niet zo lekker en laat die staan.

mijn mening is dan ook, geef ze zelf de keuze, de Pyrrhura's hier houden ervan om ze te soppen in het water, en zo heeft elke gek zijn gebrek zeg ik dan maar;)

maar inderdaad, ik gun je dit nooit niet, maar mocht je ooit weer een vogel hebben die ziek word en wil alleen maar zaadjes eten, doe dat dan maar, want dat zijn ook geen momenten om iets te dwingen, maar blij moet zijn dat ze uberhoud iets eten dan.
want de keuze van pellets is vaak de keuze van het baasje, ook al zal je er best vogels bij hebben die er helemaal gek van zijn.

sterkte hoor Troosten
Bericht Zaterdag 2 Juli 2011 5:12 am
 Gebruikers profiel bekijken  
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Als ik de keuze heb tussen de hele dag appeltaart en patat met mayo of bruin brood en groentes dan koos ik ook het eerste. Maar ik ben verstandig en kies dus doorgaans voor het laatste. Vogels kunnen niet verstandig kiezen, dat moeten wij voor ze doen. Dus hier zijn pellets, bonenmix en groenten de hoofdmoot en kiemzaad en gewoon zaad de extra's. Pipo was veels te vet toen hij hier kwam, ook hij at geen pellets en alleen zaad. Zaad is gewoon te eenzijdig en te vet! Slechte voeding is niet voor niets de hoofdoorzaak van ziekte en voortijdige sterfte onder papegaaien.....
Een zieke vogel is een ander verhaal, die eet wat hij maar wil......Als hij/zij maar aansterkt....
Bericht Zondag 3 Juli 2011 7:51 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Egwene
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Gaaien kiezen inderdaad niet voor het meest verstandige. Joris krijgt ook alleen maar zaad als ik zie dat zijn krachten afnemen (valt hij om de haverklap van zijn stok, omdat hij niet goed vastpakt en zo wat hij niet heeft bij genoeg eten)
Enne..mijn voorkeur zou dan weer wel naar groenten gaan ipv naar de ongezonde dingen... Vind ik toch lekkerder.. Razz
Bericht Dinsdag 5 Juli 2011 3:48 pm
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

mmmm ik ben helaas niet gezegend met die voorkeur voor gezonde dingen.... Mr. Green

Gelukkig kan ik me doorgaans goed inhouden...
Bericht Zondag 17 Juli 2011 9:58 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 4:05 pm
  Berichten van afgelopen: