De advertentie van de Huisdiersuper

Zitten er pepers in voer?

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Voeding van papegaaien en parkieten - Pellets/ zaad?

Auteur Onderwerp
Diiana
Beginnende vlieger

Zitten er pepers in voer?  Reageer met quote  

Ik kwam gisteravond bij mn vogels voor hun laatste voeding. En ik geef mn edel een kusje en ineens branden mn mond helemaal. Rolling Eyes Volgens mij had ze iets van pepers gegeten?? Kan het dat dit door papegaaienvoer zit?
Bericht Zaterdag 17 November 2007 11:33 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Re: Zitten er pepers in voer?  Reageer met quote  

Ja dat kan prima door z'n voer zitten. Laughing Ook jij hebt kennis gemaakt met een pepersnaveltje! Laughing
Gaaien kunnen er prima tegen, maar wij niet!
Bericht Zaterdag 17 November 2007 11:39 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
PeCe
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Edelpapegaaien vinden pepers heerlijk. Afhankelijk van het soort voer dat je hebt gekocht zitten er zeker pepers in. Bij mij zit het in zowel fruitmix, spicy noodles, premium zaadmix en coctailmix voer. Ook heb ik wel gewone pepers op de markt gekocht en gegeven. Ze smullen ervan. Alleen ja, als ze dan kort daarna een kusje geven, dan kan je dat zeker ook proeven. Heb ik ook al diverse keren meegemaakt.

Hoe pittiger hoe lekkerder veel edels het vinden. Mijn edelpapegaaien wilden in het begin niet zoveel weten van tomaat. Vervolgens kreeg ik een tip om er wat cayennepeper overheen te strooien. Nou het verschil was duidelijk. De tomaat wordt sindsdien verslonden.
Bericht Zaterdag 17 November 2007 12:58 pm
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

Cayennepeper schijnt best heel goed voor ze te zijn he? Heel grappig. Harrisons beweert zelfs dat het bepaalde aandoeningen zou voorkomen. (Of zelfs genezen?) Rolling Eyes
Bericht Zaterdag 17 November 2007 10:14 pm
Diiana
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Aahh dat is echt leuk! Nu ga ik zeker pepers voor haar kopen. Als ze me dan maar geen kusje, alleen zo begroet ik haar altijd. Ze is zo'n prachtbeest.
Ze is alleen gekocht door een meneer met een dierenwinkel. Dat vind ik opzich best jammer, want het is een super vogel en ik denk dat ze in zo'n winkel echt wordt verpest. Sad

Maar ik hou absoluut niet van pepers, dus ze krijgt dan echt geen kusje meer Laughing
Bericht Zondag 18 November 2007 10:17 am
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

Hahaha je moet maar eens van die madame jeannettes kopen. Daar kunnen ze prima tegen. Wij alleen niet. Laughing Tip: Probeer wel biologische pepers te kopen want ik meen dat bij pepers veel bestrijdingsmiddelen gebruikt worden?

Iago at eerst pepers, wilde daarna een kusje en als mijn mond in de brand stond begon hij te lachen. Misschien leert je edel dat ook nog wel. Laughing
Bericht Zondag 18 November 2007 11:01 am
Diiana
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Laughing

Waar kan ik die biologische pepers kopen??

Wist je dat heel veel voer ook genetisch gemanipuleerd is? Ik weet dat het bij Vitakraft, Nutribird en Versele-Laga niet zo is. Andere goedkopere soorten voer zit vaak genetische soja en mais.
Heb ik een keer gelezen, dat had greenpeace toen getest.

Ik voer dan ook alleen nutribird en vitakraft.
Bericht Zondag 18 November 2007 11:21 am
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

Ik denk bij de reformwinkel maar het kan heel goed zijn dat de AH ze ook al heeft.

Inderdaad griezelig dat er in veel dingen genetisch gemanipuleerde sojabonen zitten. Ben niet zo thuis op dat gebied maar het lijkt me niet echt oké?
Bericht Zondag 18 November 2007 9:14 pm
Diiana
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Het is inderdaad niet goed, ik denk dat het daarom komt dat vogels die op pellets leven gewoon ouders worden, want daar zit geen rommel doorheen.

Maar ik had vandaag rode pepers gekocht en ze vond het heeerlijk! Zij liever dan ik want ik heb echt een hekel aan pittige dingen. Maar pepers is ze dus echt dol op. M'n moeder dacht echt dat ze er dood aan zou gaan, die zat al helemaal van 'moet jij nou eens een klein stukje in je mond doen, dat kan echt niet hoor, dat moet je echt niet voeren'. Maar ik denk als ze het niet lekker had gevonden dat ze het niet had opgegeten! Very Happy
Bericht Dinsdag 20 November 2007 3:44 pm
PeCe
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Zeker weten dat ze het lekker vinden. Ik kom het op alle forums tegen. Pepers of andere "scherpe" vruchten/groenten zijn zeer in trek. Dingen die wij beslist niet zo maar eten worden door de gaaitjes met smaak verorbert.

Dit omdat een vogel dingen anders proeft dan een mens. Daar gaan wij wel eens mee in de fout. Wij blijven het met onszelf vergelijken, terwijl dieren toch geen mensen zijn. Door die verschillen hebben zij geen problemen met de pepers en vinden dat heerlijk.
Bericht Dinsdag 20 November 2007 9:27 pm
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

PeCe: Niet om je oordeel in twijfel te trekken, maar vraag me af hoe het mogelijk is dat gaaitjes die pepers niet lijkt te deren! Shocked Je kan toch echt niet om die scherpe smaak heen lijkt mij.. (Zie het wel bij mijn gaaitjes maar vind het gewoon raar) Had eerst gehoord dat het door speeksel kwam maar aangezien Iago toch flink wat nattigheid produceert, lijkt dat me ook vreemd?

Diiana: Ik meen dat er door Harrisons wel sojabonen zitten? Maar ik denk dat ze niet genetisch gemodificeerd zijn.
Bericht Woensdag 21 November 2007 10:16 pm
PeCe
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Ik kan het artikel waarin het een en ander word uitgelegd m.b.t. het eten, smaakpapillen van de papegaaien en de pepers op dit moment niet vinden. Ik zal het binnenkort plaatsen. Er staat mij ook bij dat het met het gehemelte, verwerking en speeksel te maken heeft. Maar een goede uitleg kan ik niet zonder meer oplepelen. Word vervolgd.
Bericht Donderdag 22 November 2007 1:00 am
Whisper
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Fluffy Sue
Iago at eerst pepers, wilde daarna een kusje en als mijn mond in de brand stond begon hij te lachen. Misschien leert je edel dat ook nog wel. Laughing

Laughing Laughing Laughing Wat een schatje is het toch.
Bericht Donderdag 22 November 2007 10:23 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Whisper
Laughing Wat een schatje is het toch.

NOU! Confused Laughing Wat je schattig noemt! Laughing
Bericht Zaterdag 24 November 2007 12:13 am
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by PeCe
Ik kan het artikel waarin het een en ander word uitgelegd m.b.t. het eten, smaakpapillen van de papegaaien en de pepers op dit moment niet vinden. Ik zal het binnenkort plaatsen. Er staat mij ook bij dat het met het gehemelte, verwerking en speeksel te maken heeft. Maar een goede uitleg kan ik niet zonder meer oplepelen. Word vervolgd.

Hmmm ik ben benieuwd! Ik hoop dat je het artikel nog een keer kan vinden.
Bericht Zaterdag 24 November 2007 12:13 am

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Dinsdag 2 December 2008 12:09 pm
  Berichten van afgelopen: