Zoete aardappel en pompoen?

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Voeding van papegaaien en parkieten - Pellets/ zaad?

Auteur Onderwerp
Shi-NaYne
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Sue
Oh oeps, waarom is dat? Dat zoete aardappel wordt aangeraden? Het zit nu wel in mijn mix. Sad En ik me maar afvragen waarom het plukken ineens verdrievoudigde de laatste dagen. Embarassed

Ik weet niet precies wat het is, maar er zitten kennelijk stoffen in die niet zo goed bevallen bij de plukkertjes... (kijk bij gelegenheid naar de hoe en wat precies, maar ik heb nu even iets te veel dingen openstaan Embarassed). Niet alleen de zoete aardappelen overigens; ook gewone, die tomaten waar ik het over had, maar ook pinda's (ook de aflatoxine-vrije; da's het eerste waar je mee moet stoppen met een plukker) en nog wat andere dingen. Kan er verder meer naar kijken voor je, als je wil?
Bericht Donderdag 15 Januari 2009 10:26 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ik weet niet wat ik nu moet doen. Zazu heeft namelijk wel meer perioden. Maar zo erg als dat het nu is? Ik denk dat ik het nog heel even aankijk en dan beslis. Ik moet toch dit weekend boodschappen doen en dan moet ik ook meteen langs de natuurvoeding winkel. (Niet voor mezelf, voor de kippen hahaha)

Als je zou willen kijken, Shi: Heel graag! Voorlopig geef ik nog wel juvenile bij. Ik heb geen goed ander alternatief voor de Harrisons. Ik wil namelijk wel biologisch blijven geven maar ik wil ook dat ze duidelijk zijn over de voedingsstoffen. (ik kan dus niet naar de Scenic of de TOP)
Bericht Vrijdag 16 Januari 2009 10:03 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Shi-NaYne
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Hoe gaat het nu met het plukken?

Ik heb nog niet gevonden wat het precies is in die zoete aardappelen (zijn enorme bergen info en ook niet al te overzichtelijk met die groep; ik ben al een paar jaar lid en heb nog steeds niet alles doorgezocht) Embarassed maar ik blijf zoeken.

Kijk, dit is een stukje, misschien ook interessant voor jou:

quote:
You should never give your bird the following:

refined sugar
refined white flour
dairy products (with the exception of non or lowfat organic yogurt)
salt (although if bloodwork shows low sodium...occasionally a little
salt in the diet may improve plucking, but if sodium is normal,
then adding salt could harm kidneys)
fried foods
chemical preservatives
chemical dyes
artificial flavoring

We suggest that you start out by NOT offering the following foods to
your bird to see if you see improvement:

soy
corn (found in packaged foods/mixes or manufactured foods...organic
table corn used as a vegetable should be ok, corn causing the most
allergies is dent or field corn)
spirulina
wheat
peanuts
sweet potato
sunflower seed
semolina

IF the plucking CONTINUES then you may also want to try removing the
following gluten grains:
rye
barley
spelt
kamut
oats in some cases
wheat

Other foods that you may wish to try eliminating would be members of
the nightshade family:
Sweet peppers
potato
tomato

Die gaan trouwens van de andere kant, proberen uitzoeken of het van de voeding komt, door de eliminatiemethode. Eerst alles weghalen dat bekend staat om problemen te veroorzaken, daarna langzaam weer introduceren na een paar weken als het plukken gestopt is, om uit te zoeken wat het precies is dat irriteert.
Bericht Woensdag 21 Januari 2009 8:16 am
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Bedankt voor dat stukje. Very Happy Van veel dingen wist ik dat je ze niet mocht geven, zoals soya, mais, pinda's etc. (Het zit helaas wel in de pellets. Ik ben nog steeds op zoek naar een goede pellet)

Op dit moment zit alleen nog zoete aardappel in de mix. Ik geef alles, maar dan ook alles biologisch aan mijn vogeltjes. (Voor mezelf ben ik niet zo superkritisch, trouwens.. Ik eet gemixed bio-gewoon maar wel altijd bio vlees)

Hij plukt nog steeds heel erg heftig. Ach.. Ik kan er wel heel erg mee gaan zitten maar daar help ik hem ook niet echt mee denk ik.
(Dat neemt niet weg dat ik wel blijf zoeken naar een oplossing alleen niet zo gefrustreerd zoals eerst. Het plukken hoort inmiddels een beetje bij hem. Ik maak me zelfs zorgen als hij het totaal niet doet zoals eerst.)

Ik meen dat er in Kamut minder gluten zitten? Of heb ik dat verkeerd?
Bericht Donderdag 22 Januari 2009 7:28 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Shi-NaYne
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Dan zou ik nu eens een paar dagen stoppen met de mix, kijken of dat plukken een beetje stabiliseert. Want dan heb je wel grote kans dat het inderdaad die zoete aardappel is.

(Omwille van die pinda's stoppen ze vaak als eerste met pellets)

Ik weet niet van de gluten in de kamut; stond er niet iets over in dat stukje dat jij toendertijd had gepost?
Bericht Donderdag 22 Januari 2009 4:55 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ik ben bijna aan de nieuwe zak toe. Very Happy Ik heb namelijk na het broodbakken een nieuwe mix gemaakt met de overgebleven ingrediënten. Mr. Green
(De ruimte in de vriezer is niet eindeloos jammergenoeg. Er moet nog een vriezer bij komen)

Er zaten weinig gluten in Kamut, meen ik. Ik zag trouwens ook een pellet met rijst, voor plukkers. Maar weer.. Niet biologisch. Rolling Eyes Rolling Eyes
Bericht Donderdag 22 Januari 2009 8:05 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 4:05 pm
  Berichten van afgelopen: