Zoete aardappel

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Voeding van papegaaien en parkieten - Pellets/ zaad?

Auteur Onderwerp
Egwene
Vliegende acrobaat

Zoete aardappel  Reageer met quote  

Ik heb eigenlijk allerlei vragen steeds (zie 'fruit invriezen') aan de hand van de recepten van Shi. Maar goed, hier is er dus weer één! Very Happy

Ik heb een zoete aardappel. Die wil ik aan de gaaitjes geven. Maar wat doe ik ermee?
- schillen
- kleine stukjes snijden
- Koken (zo ja, hoe lang, net als gewone aardappelen?)
- Af laten koelen
- Invriezen (dat kan neem ik aan toch ook net als met de bonenmix?)
Bericht Maandag 20 April 2009 7:49 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

je kan het zo geven zoals je het al voorstelt. rauw, gekookt. het liefst eten ze het wanneer het lauw warm is. je kookt ze net als de gewone aardappel.
Bericht Maandag 20 April 2009 8:01 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Egwene
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Ok, dan ga ik dat vandaag eens doen.
Kan ik het ook invriezen? Ze eten namelijk niet een hele aardappel met z'n allen naast de gewone voeding en de bonenmix en het fruit van vanavond...
Bericht Maandag 20 April 2009 8:52 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ik zou de zoete aardappel niet aan Luna geven Egwene. Zoete aardappel kan het plukken verergeren. En Luna plukt dan wel niet meer maar heeft wel geplukt. Zie dit topic en de reacties van Shi:
http://www.fluffies.org/nl/voe.....49-30.html
Bericht Maandag 20 April 2009 9:01 am
Egwene
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Dank je wel voor de tip, dat is een goede. Dan krijgt zij dit niet.
Ik wilde het toch niet in een mix stoppen, maar gewoon mixen door de bonenmix en het fruit als ik ze het geef. Dus dan doe ik het er bij haar gewoon niet bij!
Bericht Maandag 20 April 2009 9:14 am
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ja, ik weet niet of het ook geldt voor een ex-plukkertje Mr. Green maar zekerheid voor alles toch.
Wie weet kan Shi daar nog wat over zeggen Wink
Bericht Maandag 20 April 2009 9:23 am
Egwene
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

O ja, ik neem dan ook zeker geen risico.
Het zou wel fijn zijn als Shi er meer over kan zeggen ja. Smile
Bericht Maandag 20 April 2009 9:26 am
Sue
Moderator
Moderator

Re: Zoete aardappel  Reageer met quote  

Zoete aardappel vonden ze hier heel erg lekker maar ik geef het niet meer. Om de redenen die Shi gaf. Ik heb geen zin in nog meer gepluk. Laughing
Bericht Dinsdag 21 April 2009 7:34 am
Egwene
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

En smullen dat ze ervan deden!!!
Ook de bonenmix eten ze nu allemaal! Vanavond ga ik de fruithapjes weer maken en dan invriezen (naja, eerst wat geven natuurlijk!!)
Bericht Dinsdag 21 April 2009 9:32 am
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hier probeer ik het ook liever niet met Jos.
Bericht Dinsdag 21 April 2009 9:51 am
Egwene
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Nee, kan ik me voorstellen. Luna krijgt het ook niet. Maar ze is een echte fruiteter, dus verwen ik haar daar gewoon extra mee!!
Bericht Dinsdag 21 April 2009 9:52 am
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Dan zal ze het ook niet echt missen, er zijn best ook andere groentensoorten die geen kwaad kunnen, zal niet op die zoete aardappel komen. Laughing
Bericht Dinsdag 21 April 2009 11:45 am
Egwene
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Nee inderdaad. EN ze is zo gek op fruit dat ik denk dat ik haar daar al heel erg veel plezier mee doe!!
Bericht Dinsdag 21 April 2009 1:19 pm
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

wat neit weet wat niet deert. fruit is heel lekker dus gewoon blijven geven en de zoete aardappel eet je lekker zelf op.
Bericht Dinsdag 21 April 2009 1:35 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Egwene
Vanavond ga ik de fruithapjes weer maken en dan invriezen (naja, eerst wat geven natuurlijk!!)

Fruithapjes zijn meer voor het lekkere toch? Ze krijgen toch ook groentenhapjes? Very Happy
Bericht Dinsdag 21 April 2009 9:09 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 4:05 pm
  Berichten van afgelopen: