Ik had gisteren zoethout gehaald voor Herman. Dacht erbij: "zal hij ook wel niet lusten . Maar goed...niet geschoten is altijd mis en wat schets mijn verbazing deze ochtend
Ik biedt het hem aan en hij zit er lekker op te knabbelen
Daar ga ik eigenlijk gewoon van uit dat ze dat mogen hebben. Wij mensen kauwen of kauwden toch vroeger ook op die wortels.
Heb nog wel even gevraagd of er geen toevoegingen in zaten, en dat was niet het geval.Gewoon een natuurprodukt.
Volgens mij is er hier ook al eens wat over geschreven. Zal eens zoeken.
Er zijn twee soorten, de indian en een andere. De indian wordt niet aangeraden.
Ik heb geen idee welke soort ik heb.
Haal het toch maar even weg, en ga eens even verder zoeken en het bedrijf waar het gemaakt wordt een mailtje sturen.
Heb het weggehaald omdat ik niet weet hoe of wat.
Bij teveel kan er een hoge bloeddruk komen.
Maar het heeft ook veel goede medicinale werkingen. Maar hoe een kleine vogel er op reageert kan ik nergens vinden.
Heb 2 uur zitten zoeken
Doe maar niet.
1 van de bestandsdelen van zoethout is liquorice en dat is volgens de wiki niet zo goed bij overdaad. De grote vraag is natuurlijk, wat is teveel voor een vogel
Excessive consumption of
liquorice
or liquorice candy is known to be toxic to the liver[9] and cardiovascular system, and may produce hypertension and oedema.[10] There have been occasional cases where blood pressure has increased with excessive consumption of liquorice tea, but such occasions are rare and reversible when the herb is withdrawn.[11] Most cases of hypertension from licorice were caused by overeating concentrated liquorice candy.
ik weet niet wat er in dat engelse stukje staat maar klinkt wel ernstig
Woensdag 5 September 2007 9:55 pm
Sue Moderator
De bovenmatige consumptie van
zoethout
of zoethoutsuikergoed is gekend giftig om aan de lever [9] en cardiovasculair systeem te zijn, en kan hypertensie en oedeem veroorzaken.[10] Er zijn occasionele gevallen geweest waar de bloeddruk met bovenmatige consumptie van zoethoutthee is gestegen, maar dergelijke gelegenheden zijn zeldzaam en omkeerbaar wanneer het kruid wordt teruggetrokken.[de 11] Meeste gevallen van hypertensie van zoethout werden veroorzaakt door het te veel eten geconcentreerd zoethoutsuikergoed.