Zoethout

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Voeding van papegaaien en parkieten - Pellets/ zaad?

Auteur Onderwerp
esjo
Moderator
Moderator

Zoethout  Reageer met quote  

Ik had gisteren zoethout gehaald voor Herman. Dacht erbij: "zal hij ook wel niet lusten Confused . Maar goed...niet geschoten is altijd mis en wat schets mijn verbazing deze ochtend Rolling Eyes
Ik biedt het hem aan en hij zit er lekker op te knabbelen Very Happy
Bericht Woensdag 5 September 2007 9:30 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
coco&joyce
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

wat leuk zeg
wist niet dat gaaien dat mochten hebben
dat wordt dan weer een keer uitproberen Laughing
Bericht Woensdag 5 September 2007 10:23 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Daar ga ik eigenlijk gewoon van uit dat ze dat mogen hebben. Wij mensen kauwen of kauwden toch vroeger ook op die wortels.
Heb nog wel even gevraagd of er geen toevoegingen in zaten, en dat was niet het geval.Gewoon een natuurprodukt.
Volgens mij is er hier ook al eens wat over geschreven. Zal eens zoeken.

Zie hier:
http://www.fluffies.org/nl/voe.....t5524.html

Er zijn twee soorten, de indian en een andere. De indian wordt niet aangeraden.
Ik heb geen idee welke soort ik heb.
Haal het toch maar even weg, en ga eens even verder zoeken en het bedrijf waar het gemaakt wordt een mailtje sturen.
Bericht Woensdag 5 September 2007 10:27 am
coco&joyce
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

bedankt ga ook eens zoeken Very Happy
Bericht Woensdag 5 September 2007 10:32 am
Sue
Moderator
Moderator

Re: Zoethout  Reageer met quote  

Hahaha gaaien kunnen je altijd zo voor gek zetten! Denk je dat ze iets niet lusten, lusten ze het wel! Cool
Pics please! Cool
Bericht Woensdag 5 September 2007 12:53 pm
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Heb het weggehaald omdat ik niet weet hoe of wat.
Bij teveel kan er een hoge bloeddruk komen.
Maar het heeft ook veel goede medicinale werkingen. Maar hoe een kleine vogel er op reageert kan ik nergens vinden.
Heb 2 uur zitten zoeken Confused
Bericht Woensdag 5 September 2007 2:02 pm
stephen
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

hoi
(dom mischien Embarassed ) maar waar kunt ge van dat zoethout kopen?
Bericht Woensdag 5 September 2007 6:40 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
coco&joyce
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

de meeste snoepwinkels hebben dat wel denk ik
Bericht Woensdag 5 September 2007 7:52 pm
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Doe maar niet.
1 van de bestandsdelen van zoethout is liquorice en dat is volgens de wiki niet zo goed bij overdaad. De grote vraag is natuurlijk, wat is teveel voor een vogel

Excessive consumption of liquorice or liquorice candy is known to be toxic to the liver[9] and cardiovascular system, and may produce hypertension and oedema.[10] There have been occasional cases where blood pressure has increased with excessive consumption of liquorice tea, but such occasions are rare and reversible when the herb is withdrawn.[11] Most cases of hypertension from licorice were caused by overeating concentrated liquorice candy.
Bericht Woensdag 5 September 2007 9:46 pm
hilli
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

ik weet niet wat er in dat engelse stukje staat maar klinkt wel ernstig Embarassed
Bericht Woensdag 5 September 2007 9:55 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

De bovenmatige consumptie van zoethout of zoethoutsuikergoed is gekend giftig om aan de lever [9] en cardiovasculair systeem te zijn, en kan hypertensie en oedeem veroorzaken.[10] Er zijn occasionele gevallen geweest waar de bloeddruk met bovenmatige consumptie van zoethoutthee is gestegen, maar dergelijke gelegenheden zijn zeldzaam en omkeerbaar wanneer het kruid wordt teruggetrokken.[de 11] Meeste gevallen van hypertensie van zoethout werden veroorzaakt door het te veel eten geconcentreerd zoethoutsuikergoed.
Bericht Woensdag 5 September 2007 10:36 pm
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Even dit topic nieuw leven inblazen want wat schets mijn verbazing.

Bij parrotparadise verkopen ze nu zoethout voor de vogels
http://parrotparadise.eu/index.....p;Itemid=1
Bericht Vrijdag 27 Maart 2009 11:20 am
millie
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

ze verkopen het ook bij parrotparadise ga het ook eens proberen hier
Bericht Vrijdag 27 Maart 2009 7:49 pm
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Herman vond het hier toen lekker maar ik heb het afgepakt omdat ik las dat het niet goed zou zijn Confused
Bericht Vrijdag 27 Maart 2009 7:51 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 4:06 pm
  Berichten van afgelopen: