Zout & plukken?

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Voeding van papegaaien en parkieten - Pellets/ zaad?

Auteur Onderwerp
Sue
Moderator
Moderator

Zout & plukken?  Reageer met quote  

Ik las net (en ik had het al eerder gehoord) dat zout plukkers extra aan kan zetten. Nu zit er in de HPC ook zout. Volgens de Harrisons site:

Ingredients: *Ground Shelled Sunflower Seeds, *Ground Hulless Barley, *Ground Soybeans, *Ground Shelled Peanuts, *Ground Green Peas, *Ground Lentils, *Ground Yellow Corn, *Ground Rice, *Ground Toasted Oat Groats, Psyllium, *Ground Alfalfa, Calcium Carbonate, Spirulina, Montmorillonite Clay, Ground Dried Sea Kelp, Vitamin E Supplement, Sea Salt , Vitamin A Supplement, Vitamin D3 Supplement, Niacin Supplement, Vitamin B12 Supplement, Riboflavin Supplement, d-Calcium Pantothenate, Pyridoxine Hydrochloride, d-Biotin, Thiamine Mononitrate, Sodium Selenite.
*CERTIFIED ORGANIC INGREDIENT

Heeft de ecobird bijvoorbeeld ook zout als ingrediënt?
Bericht Vrijdag 18 Mei 2007 9:11 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Danny
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Nee,zover ik kan lezen niet.
En scenic ook niet. Van beide is trouewens de uitgebreide ingredientenlijst te lezen op sites. Die van ecobird op ecobird zelf en die van scenic bij Ed & thilly de moor. Wink
Bericht Vrijdag 18 Mei 2007 9:53 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hey, van de eco kon ik 'm niet vinden.. Heb je een lijst voor me of een vindplaats? Ik zal eens op de scenic-site gaan kijken.. Daar zal het ook wel op staan?? Anders mail ik Thiely even.
Bericht Vrijdag 18 Mei 2007 11:12 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Danny
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Ik kan op dit moment weer niet linken,moet de pc opnieuw opstarten. Evil or Very Mad
Idd. die van ecobird heeft alleen alg. info,maar ik zal straks(vanavond) ff een folder scannen,hier staat meen ik alles in.
Bij Ed en Thiely heb ik het wel al gevonden.
Bericht Vrijdag 18 Mei 2007 11:20 am
Danny
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Ah,andere methode gevonden. Laughing

http://www.akala.nl/index_bestanden/Page3898.htm

http://www.eco-bird.com/
Maar zoals gezegd,bij laatste is alleen toelichting.
Bericht Vrijdag 18 Mei 2007 11:21 am
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

He? Wat raar dat je niet kan linken? Hmmm, misschien toch maar eventjes herstarten hahaha!

Alvast bedankt!
Bericht Vrijdag 18 Mei 2007 11:25 am
Danny
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

De links staan er toch al Sue. Laughing Wink
Bericht Vrijdag 18 Mei 2007 11:29 am
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Whoops, bedankt! Had dat nog niet gezien. Ik had nl al een venster geopend om te replyen.
Bericht Vrijdag 18 Mei 2007 11:32 am
Tommy
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Hmm vaag he? Wat ik ook behoorlijk raar vind is dat er blijkbaar nogal wat zonnebloempitten en pindas in harrisons zitten Rolling Eyes Ik heb momenteel eco-bird en harrisons..zal even kijken wat er precies op de eco staat, want volgens mij staat dat er wel op Smile ( haalt de emmer)

oke daar gaat ie.. (dit is eco life medium)
tarwe, gerst, erwten, lupine, maisglutenmeel, luzerne, gepelde zonnebloempitten, geroosterde soyabonen, paardebloem, rozemarijn, sinasschil, citrusschil, melasse, rozenbottel, kaneel, oregano, laurier, brandnetel, wortelpoeder, spinaziebladpoeder, broccolipoeder, boerenkool. Calcium gehalte onderhoudsvoer 0,8% kweekvoer 1,0% Verscheidene ingredienten zijn seizoensgebonden en worden verhoudingsgeweis aangepast (min 95% van ingr. voldoen aan EEG verordening nr 2092/91)

Geen zout dus...en als je mij persoonlijk vraagt...staan deze ingredienten me meer aan dan die van de hpc Wink
Bericht Vrijdag 18 Mei 2007 11:54 am
Danny
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Ik heb het deze week trouwens nog met Hedwig over de pellets gehad.
Het enigste verschil wat er is,wat zij dan zegt,is dat ecobird de enigste biologische pellet is. Scenic daar zegt zij van,dat dat de nieuwe generatie pellet is. harisson en ecobird zouden gewoon wat achterliggen,maar ze zouden er ook mee bezig zijn.
Bericht Vrijdag 18 Mei 2007 12:18 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Tommy
Hmm vaag he? Wat ik ook behoorlijk raar vind is dat er blijkbaar nogal wat zonnebloempitten en pindas in harrisons zitten Rolling Eyes Ik heb momenteel eco-bird en harrisons..zal even kijken wat er precies op de eco staat, want volgens mij staat dat er wel op Smile ( haalt de emmer)

oke daar gaat ie.. (dit is eco life medium)
tarwe, gerst, erwten, lupine, maisglutenmeel, luzerne, gepelde zonnebloempitten, geroosterde soyabonen, paardebloem, rozemarijn, sinasschil, citrusschil, melasse, rozenbottel, kaneel, oregano, laurier, brandnetel, wortelpoeder, spinaziebladpoeder, broccolipoeder, boerenkool. Calcium gehalte onderhoudsvoer 0,8% kweekvoer 1,0% Verscheidene ingredienten zijn seizoensgebonden en worden verhoudingsgeweis aangepast (min 95% van ingr. voldoen aan EEG verordening nr 2092/91)

Geen zout dus...en als je mij persoonlijk vraagt...staan deze ingredienten me meer aan dan die van de hpc Wink

Ja, in de Harrisons zitten pinda's.. In de VS heb je meen ik ook pellets ZONDER pinda's en nog iets?? (Weet even niet meer wat, maar daar konden gaaien ook allergisch voor zijn??)

Die soyabonen.. Die zou ik wel graag ongemodificeerd hebben. Van een studente biologie hoorde ik dat er ontzettend met soja wordt geknoeid.
(Hmpf, moest nog steeds op onderzoek uit..)

Vind de ingrediënten wel veelzijdiger klinken dan de HPC. Kaneel & oregano bijvoorbeeld kom ik niet tegen daar.
Bericht Vrijdag 18 Mei 2007 9:12 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Danny
Het enigste verschil wat er is,wat zij dan zegt,is dat ecobird de enigste biologische pellet is. Scenic daar zegt zij van,dat dat de nieuwe generatie pellet is. harisson en ecobird zouden gewoon wat achterliggen,maar ze zouden er ook mee bezig zijn.

He? Zouden Harrisons & Eco achterliggen op Scenic? In wat voor opzicht?
Bericht Vrijdag 18 Mei 2007 9:13 pm
Danny
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Had je die van scenic ook al bekeken,Sue??
Bericht Vrijdag 18 Mei 2007 9:14 pm
Danny
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Sue
quote:
Originally posted by Danny

He? Zouden Harrisons & Eco achterliggen op Scenic? In wat voor opzicht?

In scenic zouden de waardes verhoog zijn van bepaalde vitaminen en mineralen. Vooral de vitamine A,waar we het al vaker over gezegd is.
Deze pellet zou dus nog meer aangepast zijn op de gaai. Zoals zij zelf zei,zouden scenic en ecobird snel volgen,maar ook de andere pellets.
Bericht Vrijdag 18 Mei 2007 9:18 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ja had vanmiddag wat van de tropical bits gelezen: Daar zat geen zout in..
(Volgens mij)

Ik heb in m'n dagboek geloof ik een vergelijking met vitamine A tussen Harrison & Scenic gezet.. Daaruit bleek dat Scenic niet meer vitamine A bevat?
Bericht Vrijdag 18 Mei 2007 9:53 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2, 3  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 4:06 pm
  Berichten van afgelopen: