De advertentie van de Huisdiersuper

Ik zoek een goed huisje voor Pax (Meyerpapegaai)

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Vraag, aanbod en vermist

Auteur Onderwerp
Diiana
Beginnende vlieger

Ik zoek een goed huisje voor Pax (Meyerpapegaai)  Reageer met quote  

Ik heb een hele lieve en prachtige meyerpapegaai te koop. Het is een mannetje. En heel erg tam. Zijn naam is Pax en we hadden hem voor de kweek, maar naar al verschillende vogels te hebben opgejaagd en bij 1 popje haar teen te hebben afgebeten, hebben we besloten dat het toch echt geen kweekvogel is.

Het is een super lieve meyerpapegaai, heeft helaas geen ring om. Er zat wel een ring bij, maar dat was maatje grijze roodstaart. En er stond op dat hij geboren is uit 2004. Hij heeft felrode ogen en een donker verenkleed.

Pax is verder niet getest, maar ik kan dat eventueel wel doen. Hij is echt niet eenkennig en echt een knuffel voor iedereen. Hij gaat naar iedereen toe die hij ziet om een knuffel te halen en ook kinderen daar is hij super lief voor. Verder is hij heel rustig en ik weet niet of hij wel geluid kan maken? Zo stil is hij altijd.

Wie kan ik gelukkig maken met Pax? Ik denk dat het heel goed voor hem zou zijn als hij lekker in een woonkamer terecht kwam. Alleen raad ik dan wel aan om Pax in een aparte kooi te zetten, mochten er nog andere vogels zijn.

Ik vraag voor Pax 375 euro. (Heb even zo snel geen foto van Pax.)
Bericht Vrijdag 5 September 2008 7:52 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Re: Ik zoek een goed huisje voor Pax  Reageer met quote  

Ik hoop dat je een goed huisje vindt voor Pax. Is het een handopfok vogel?
Zijn naam suggereert ander gedrag; Pax betekent toch 'vrede' in het Latijn?
Bericht Vrijdag 5 September 2008 7:59 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Diiana
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Ja, het is een handopfok vogel. Maar voor mensen is hij echt zo'n lieve vogel. Dan is hij 1 van de liefste als je kijkt naar zijn gedrag. Want Johnny, Savanna, Cookie, Zoe, Utah en Toby die willen nog weleens bijten op vreemde. Maar Pax is echt altijd super lief. Alleen niet voor andere vogeltjes, dan is het echt een.. Evil or Very Mad Wink
Bericht Vrijdag 5 September 2008 8:11 am
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Pax zal zeker een goed huisje vinden, ben ik zeker van. Ik zit voorlopig volgeboekt Shocked , heb echt geen plaats meer voorlopig maar zal best wel een kandidaat opdagen.
Wink
Bericht Vrijdag 5 September 2008 8:52 am
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

Ach, wat een schatje zeg! Hartje Heb je nog een foto van Pax?
Als hij van 2004 is, is z'n karakter ook redelijk uitontwikkeld. Mr. Green
Bericht Zondag 7 September 2008 9:02 am
Diiana
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Bij mijn fotoalbum staat nu een foto van Pax
Bericht Maandag 8 September 2008 4:29 am
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

Ik heb z'n foto net gezien. Wat een mooi vogeltje is Pax!
Ik zal de titel van je berichtje eventjes aanpassen. Hopelijk ziet iemand dit berichtje dan. Cool
Bericht Maandag 8 September 2008 7:13 am
Caros
Kuikentje

Reageer met quote  

Best jammer dat die niet samen kan met andere vogels...
De meyer die ik hier namelijk heb gaat prima samen met mijn BB, is ook met de hand groot gebracht maar heeft juist het probleem dat die naar mensen toe absoluut niet tam is (daar waar mijn BB dat juist HEEEL erg is). Het enige wat de meyer wil is opstappen en daar is alles mee gezegd. Terwijl de bonte boer helemaal gek wordt van mensen en de meyer weer achter de BB aanzit (lijkt een mannetje te zijn maar de bb wil de meyer nog niet omdat die zo gefocust is op mensen).
Erg jammer dat die niet samen gaat met andere vogels anders had ik zeker over een ruil gedacht (aangezien die van mij meer een kweekvogel lijkt te zijn). Maar zo gaat het ook nog prima!
Bericht Maandag 8 September 2008 5:39 pm
 Gebruikers profiel bekijken  
Diiana
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Ik weet trouwens niet hoe Pax reageert op andere vogels in een omgeving die hij niet kent. Dat is soms ook anders toch?
Bericht Dinsdag 9 September 2008 10:57 am
Caros
Kuikentje

Reageer met quote  

Vaak reageren ze op onbekend terrein sowieso anders ja, maar vind een teentje afbijten wel behoorlijk heftig. Had je ze gewoon bij elkaar in de kooi gestopt en afgewacht? Weet je ook zijn achtergrond, waar komt die vandaan?

Had je pb willen sturen, maar volgens mij wil dat hier niet....
Bericht Donderdag 11 September 2008 7:34 pm
Diiana
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Nee dat kan hier niet. Ja ik had Pax en het vrouwtje bij elkaar in de kooi gedaan. Maar Zoe (een bonte boer) zat er ook bij in toen de teen van dat vrouwtje werd afgebeten. Het was een hele grote kooi (binnen voliere). Misschien dat hij gek werd omdat Zoe er ook bij zat weet ik verder niet. Maar Pax heeft verder altijd in de woonkamer gezeten, maar omdat hij zo mooi was wilde ik er graag mee kweken. Hij is altijd goed verzorgt en eet goed zijn pellets.
Bericht Donderdag 11 September 2008 7:55 pm
Caros
Kuikentje

Reageer met quote  

Hmm... Ja moeilijk te zeggen, vind het toch een beetje riskant Sad
Bericht Donderdag 11 September 2008 9:56 pm
Diiana
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Ja, Pax moet sowieso een aparte kooi. Hij kan verder wel met andere vogels uit de kooi, maar in de kooi geeft problemen.
Bericht Vrijdag 12 September 2008 8:56 pm

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Dinsdag 2 December 2008 12:56 pm
  Berichten van afgelopen: