Noa

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Vraag, aanbod en vermist

Auteur Onderwerp
claudia77
Eitje

Noa  Reageer met quote  

Met heel erg veel pijn in mijn hart ben ik genoodzaakt om voor mijn grijze roodstaart Noa een nieuw blijvend huisje te gaan zoeken.
Steeds als Noa krijst dan krijgt 1 van mijn honden een epileptise aanval soms wel meerde keren op 1 dag.
Mijn hond krijgt hier nu medicijnen voor maar deze helpen niet.

Zelf heb ik het hier heel erg moeilijk mee omdat mijn motto altijd geweest is dat als ik een dier aanschaf het hier mag blijven tot zijn dood. Toch is dit geen haalbare situatie meer en zie mijn hond steeds slechter worden.

Ik heb Noa al vanaf dat hij 8 weken was en heb hem met de pap grootgebracht, ik ben echt heel erg aan hem gehecht en hij ook aan mij. In Januari is hij 1 jaar geworden.
Voor mij is Noa een schat van een vogel en het liefst doet hij niets anders als knuffelen en kusjes geven. Van vreemde mensen moet hij niks weten en als hij de kans krijgt dan bijt hij ook.
Wel denk ik dat als je eenmaal zijn vertrouwen gewonnen hebt dat hij dan ook lief gaat worden, helemaal als ik uit beeld ben.
Noa is gekortwiekt en gaat erg graag mee naar buiten toe, hier geniet hij echt heel erg van. Douchen vind hij nog steeds niet leuk maar ik doe dit iedere dag.

Ik wil graag dat hij ergens komt te zitten waar hij veel aandacht krijgt die hij gewoon echt verdient want het is een schat van een vogel. Ook moet zijn eigen kooi welke nog maar 3 maanden oud is met hem mee hier is hij heel erg aan gehecht. Noa is wel een vgel die lang de tijd nodig heeft om zich ergens thuis te voelen dus zeg niet al na een week dat het niet gaat en dat hij niet kan wennen.
Als hij na een week bijvoorbeeld nog niet heeft gegeten van het voer wat hij gewend is dan zou ik graag willen dat je mij op de hoogte steld zodat ik hem eventueel weer op kan komen halen.
Ook zou ik het erg leuk vinden als ik hem eens kan komen opzoeken als hij helemaal gewend is en jou als zijn nieuwe vriendje of vriendinnetje ziet.
Nu ik dit zit te tikken zit ik ook weer te janken.

Mensen die niet echt sirieus geintreseerd zijn of handelaren hoefen niet te reageren. Als je wel geintreseerd bent in deze supermooie gezonde vrolijke leuke vogel laat het me dan zo snel mogelijk weten.

Groetjes Claudia
Bericht Donderdag 6 Maart 2008 7:45 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek  
alexandraatje
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Hallo Claudia,

zoals ik al eerder vermelde in je andere topic, wil ik Noa best overnemen, maar ik woon in Tsjechie. Is erg ver weg en misschien wel te ver voor jou om eens te komen kijken.
Wij hebben 3 amazones een kaketoe een grijsje en een grote alexander parkiet. al onze vogels zijn gewiekt en los in huis als wij thuis zijn. vriendjes zal Noa dus ook wel maken bij ons. Wij hebben heel veel geduld en geven niet snel op. elk beestje heeft tijd nodig zijn draai te vinden.
neem een kijkje op mijn dagboek, dan kun je kennis maken met mijn gaaien.
ik hoop dat als je dit niet zo aan trekt, dat je snel iemand vind die Noa over kan nemen.
Bericht Vrijdag 7 Maart 2008 8:17 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Sarah
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Hallo Claudia,

Ik kan je grijsje niet overnemen, helaas. Ik heb ook een grijsje en kan me best voorstellen hoe je je moet voelen nu. Moest ik in die situatie zitten met mijn honden dan zou het ook niet makkelijk zijn maar ik wil net daarom een berichtje plaatsen om je een hart onder de riem te steken. Ik kreeg tranen in mijn ogen als ik je berichtje aan het lezen was omdat je duidelijk leest hoe groot je hart is voor je dieren. Je mag geen schuldgevoel hebben Claudia. Je doet voor goed, blijf dat in je hoofd houden. Ben er zeker van dat je een heel lief baasje zal vinden die net zogoed voor je grijsje zal zorgen als jij en als je dan, nadat hij is aangepast, hem kan opzoeken dan zou dat toch een troost kunnen zijn. Je hebt een groot hart en dat blijkt duidelijk uit je bericht. Dit kon je niet voorzien en eerlijk gezegd, toen wij ons grijsje kochten heb ik er ook niet aan gedacht dat onze honden door ziekte zouden kunnen reageren, hooguit moeten wennen maar meer niet dus praat jezelf geen schuld aan. Het feit dat je een prachtig gezin zoekt voor je gaaitje en hij ook nog zo jong is maakt dat alles nog mogelijk is. Geduld is het sleutelwoord en dat is wat zal opgebracht moeten worden maar kan lukken bij iemand met wat ervaring. Heel veel sterkte Claudia en laat je hoofd niet hangen. Je bent een echte dierenvriend en net daarom zoek je een perfect plaatsje voor Noa. Je kan je hond ook blijven die aanvallen krijgen, dat is ook geen oplossing en zeker niet diervriendelijk. Sterkte Troosten
Bericht Vrijdag 7 Maart 2008 10:33 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
fam bo
Kuikentje

Reageer met quote  

hallo ik ben pas hier op het forum ,en wij zijn op zoek naar een grijsje ,ons maakt het niet echt veel uit of die jong is of wat ouder,en snap dat als wij een ouder grijsje in huis nemen dat we geduld moeten hebben en dat hij niet al na 1 week ons al goed kan dat dat best een jaar kan zijn,maar met veel liefde en aandacht en verzoging komt dat allemaal wel,wij hebben verder ook geen dieren in huis alleen een grasparkietje die wel getest is geweest,dus als jullie nog op zoek zijn naar een zeer goed huisje dan hoor ik het graag groetjes marelle
Bericht Vrijdag 7 Maart 2008 1:30 pm
 Gebruikers profiel bekijken Foto/film album bekijken  
claudia77
Eitje

Reageer met quote  

Alexandraatje, dank je wel voor je reactie. Ik heb even op je persoonlijke pagina gekeken en vind het er allemaal erg goed uitzien. Wel erg jammer dat je zover weg woont want hoe komt Noa bij jou terecht ? en ik zou niet zo even langs kunnen komen om te kijken hoe het met hem gaat.

Sarah, Bedankt voor je lieve reactie. In die tussentijd wordt het er bij mij thuis allemaal niet makkelijker op met mijn hondje en zij zit nu even een paar dagen ergens anders om even bij te kunnen komen.

Fam Bo, leuk dat je intresse hebt in Noa, waat woon je ? en waar ligt dat in de buurt ?
Ik moet ook nog wel even zeggen dat Noa niet voor niets weggaat. Bij mij is het wel zo dat een goed thuis belangrijker is als geld maar om zeker te weten dat hij niet in de handel beland vraag ik er wel wat voor. Ook wil ik nog even afwachten of nog meer mensen zich melden voor Noa zodat ik een keuze kan maken welke mij het meest geschikt lijkt.

Groetjes Claudia
Bericht Maandag 10 Maart 2008 1:40 pm
sabina
Eitje

Reageer met quote  

Hallo Claudia,
Normaal zit ik meestal op Birdplanet Embarassed , maar dit discussieforum is uit de lucht vandaar dat ik hier nu wat vaker berichten lees.
Wij hebben 1 grijze roodstaart van 6 jaar oud genaamd Pundo en zijn op zoek naar nog een grijsje, maar wel pas na de zomer. De reden hiervoor is dat mijn vriend en ik deze zomer apart op vakantie gaan en we pas een tweede gaaitje in huis willen nemen als wij beiden weer thuis zijn.
Ik denk dat je vast een goed adres vindt voor het einde vd zomer, maar mocht je toch meer van ons willen weten dan hoor ik dit graag.
Gr. Sabina
Bericht Zondag 16 Maart 2008 9:50 am
 Gebruikers profiel bekijken  
Danny
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ik zou eigelijk ff via mail gereageerd hebben,maar afgelopen dagen zijn wat hectisch geweest,en tot overn=maat van ramp,heb ik ook nog een hoop mails verwijderd,waaronder dus ook diegene waar jou mailadres instaat.

Maar ik zie er toch ff vanaf om nu een gaai te nemen. Ik hoop dat je een goed baasje vindt,maar ik denk dat dat zeker wel gaat lukken hier op het forum.

Veel succes ermee.
Bericht Dinsdag 18 Maart 2008 11:41 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
claudia
Eitje

Reageer met quote  

hoi Claudia,

Ik begrijp je verdriet! Ik ben vandaag op dit forum gekomen met de oproep dat we op zoek zijn naar een grijze roodstaart,om die een liefdevol,warm thuis te bieden met alle aandacht,liefde en goede verzorging die daarbij horen!
De papegaai is voor mijn ouders,die heel graag weer een papegaai in huis willen nemen,die van hun is 9 jaar geleden overleden en na dit verdriet goed verwerkt te hebben willen ze graag weer zo'n gezellige lieverd in huis nemen.
Ze hebben 24 jaar lang alle liefde gegeven aan Coco,maar helaas kon die het niet aan dat mijn zus en ik uit huis waren gegaan Sad
het is natuurlijk altijd mogelijk om zelf te komen kijken waar je gaai terechtkomt!!je bent er ten alle tijden welkom.
Mijn ouders hebben alle kennis en geduld dat nodig is voor een papegaai de goede verzorging te geven en zijn uiteraard geen handelaars of fokkers.
mijn ouders zijn ook nog niet zo oud Very Happy hihi(allebei net 53) dus dat zit ook wel goed Laughing en ze zijn bijna altijd thuis!

ze zijn dus serieus en willen er graag voor gaan,lijkt het je wat dan hoor ik graag van je!!

p.s. Sterkte!!!
Bericht Dinsdag 18 Maart 2008 4:44 pm
claudia77
Eitje

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by claudia
hoi Claudia,

Ik begrijp je verdriet! Ik ben vandaag op dit forum gekomen met de oproep dat we op zoek zijn naar een grijze roodstaart,om die een liefdevol,warm thuis te bieden met alle aandacht,liefde en goede verzorging die daarbij horen!
De papegaai is voor mijn ouders,die heel graag weer een papegaai in huis willen nemen,die van hun is 9 jaar geleden overleden en na dit verdriet goed verwerkt te hebben willen ze graag weer zo'n gezellige lieverd in huis nemen.
Ze hebben 24 jaar lang alle liefde gegeven aan Coco,maar helaas kon die het niet aan dat mijn zus en ik uit huis waren gegaan Sad
het is natuurlijk altijd mogelijk om zelf te komen kijken waar je gaai terechtkomt!!je bent er ten alle tijden welkom.
Mijn ouders hebben alle kennis en geduld dat nodig is voor een papegaai de goede verzorging te geven en zijn uiteraard geen handelaars of fokkers.
mijn ouders zijn ook nog niet zo oud Very Happy hihi(allebei net 53) dus dat zit ook wel goed Laughing en ze zijn bijna altijd thuis!

ze zijn dus serieus en willen er graag voor gaan,lijkt het je wat dan hoor ik graag van je!!

p.s. Sterkte!!!

Dat klinkt allemaal erg goed. Hebben je ouders ook het geduld om een vogel tam te maken, zoals ik al schreef is Noa niet lief tegen vreemde mensen, maar met veel geduld gaat dat helemaal goed komen.
Halen je ouders de papegaai wel regelmatig uit de kooi of mag hij de hele dag los ? En kan ik vooral de eerste tijd telefonisch contact houden met je ouders ?

Groetjes Claudia
Bericht Woensdag 19 Maart 2008 6:37 pm
claudia
Eitje

Reageer met quote  

hoi claudia,

Mijn ouders,vooral mijn vader,heeft heel veel geduld hiermee.
Noa zal het grootste gedeelte van de dag los zijn,alleen als ze bijv.naar de winkel moeten zal Noa de kooi ingaan,als Noa eenmaal gewend is aan de nieuwe situatie en aan mijn ouders zal ze alleen de kooi in hoeven als ze dat wil en s'nachts natuurlijk.
Contact houden op welke manier dan ook is zeer zeker mogelijk !!

Groetjes
Bericht Donderdag 20 Maart 2008 6:24 am
sara72
Eitje

Reageer met quote  

hai
ik zag jou oproep over noa .
ik ben op zoek naar een papegaai (grijsje)
ik werk zelf partime bij een dierenarts
mijn man is altijd thuis dus noa zal genoeg aandacht krijgen hier
ik werk parttime 15 uur per week
wij wonen in breda
ik heb een beetje gelezen over noa
en natuurlijk vraag je er geld voor zal niet goed zijn als je dat niet vroeg
en ik weet dat een papegaai(grijsje
erg duur zijn
je mag altijd eens bij ons komen kijken hoe wij wonen
wat voor mensen wij zijn
ik weet niet uit welke omgeving jij komt?
en ik snap dat het heel moelijk voor je moet zijn
maar wij hebben heel veel geduld
en contact houden is alleen maar goed
ook voor noa en natuurlijk voor jou
als je graag eens wil komen kijken of dat we eens bellen met elkaar eerst hoor ik het graag groet sara
Bericht Donderdag 20 Maart 2008 10:25 am
claudia77
Eitje

Reageer met quote  

Hallo Sara, Zou je mij je emailadres kunnen geven zodat we telefoonnummers uit kunnen wisselen zodat ik je een keer kan bellen ?

Groetjes Claudia
Bericht Vrijdag 21 Maart 2008 2:55 pm
claudia77
Eitje

Reageer met quote  

Claudia zou jij me ook jou email adres kunnen geven zodat we even kunnen babbelen ?

Daarna zou ik toch tussen jullie een keuze moeten maken omdat jullie de enige zijn die tot nu toe gereageerd hebben die in nederland wonen.
Het moet nu echt niet meer lang gaan duren hoe moeilijk het ook voor ons is,maar mijn hondje bleef bijna in een epileptische aanval hangen van de week Sad

Groetjes Claudia
Bericht Vrijdag 21 Maart 2008 2:58 pm
Sarah
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Ik wil eventjes reageren over de mailadressen. Jullie kunnen die aan Sue vragen. Zet er ff bij van wie je het mailadres wil en dan zal Sue jullie die via je eigen mailbox bezorgen. Beste is om dit niet via het forum te doen om Spam tegen te gaan.

In de linkerkolom zie je staan "mail naar fluffies.org", stuur daar maar een mailtje naar en vraag het mailadres van degene van wie je het nodig hebt. Dan zal Sue jullie dat wel bezorgen. Is een tip dat ik jullie geef om het zo te doen. Wink
Bericht Vrijdag 21 Maart 2008 3:50 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
marc28
Eitje

Noa  Reageer met quote  

hallo,
wij komen ook uit brabant en zouden graag voor Noa willen zorgen.
ik ben fulltime thuis dus aandacht genoeg, Noa heeft dan ook een eigen slaapkamer samen met m'n Grijze Chica Wink beneden hebben ze een eigen speelhoek helemaal van hout en takken en speeltjes.

Als je een mailtje stuurd kan ik je een paar foto's sturen ervan Smile

mijn adres is : marc228 AT gmail.com

ik hoor het verder wel Smile

Groeten Marc,Sandra,Chica,Fluffy,Gremlin en Kyra Smile
Bericht Vrijdag 21 Maart 2008 4:41 pm
 Gebruikers profiel bekijken Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2, 3  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Dinsdag 13 Mei 2008 10:28 am
  Berichten van afgelopen: