|
|
|
Rocco
Beginnende vlieger
| Oppas gezocht! |
|
|
Ik oktober gaan ik en mijn vriend lekker een weekje op vakantie naar Tenerife (speciaal voor het loro parque!) en zou mijn vader op de vogels passen.
Nou wil hij echter ook graag toevallig die week weg... en zit ik een beetje met de gaaitjes
Rocco en Paco en de aga's zitten bij mn vriend en zitten gezellig samen, dus daar kunnen we wel iemand voor regelen om ze eten te geven.
Dan blijven Oscar en Sjors over, deze zijn wat sneller gestressed en zijn erg op mensen gericht. Ik ben bang dat als ze de hele week alleen zitten dat ze misschien gaan plukken of dat Sjors slecht eet (was al eerder dat hij slecht at toen we weinig thuis waren).
Beide zijn wel snel uit hun doen bij verandering, en Oscar is nog nooit bij iemand anders wezen logeren.
Ik vind het dus nogal een moeilijke beslissing. We hebben echter geen annuleringsverzekering anders had ik de vakantie verzet
Maar dus nu:
Is er iemand die niet al te ver van Arnhem woont en op 1 van de vogels (of op beide?) zou willen passen in de week van 10 oktober?
Ze eten beide allerlei soorten pellets en zijn geen schreeuwers. Oscar is (in het begin) wel bang voor honden en vreemde mensen (verschilt ook weer per persoon). Sjors is niet gewiekt maar vliegt eigenlijk nooit, Oscar is wel gewiekt.
Mijn vogeltjes zijn niet getest, ouder vogels wel. Ze zijn niet getest omdat je naar mijn idee de test dan elke paar maanden zou moeten herhalen wil deze geldig blijven. Dit omdat ze toch steeds opnieuw besmet kunnen raken (ook zonder contact met ander vogels).
Dit zal voor veel mensen een reden zijn om het niet te doen. Maar ik wil toch graag kijken of ik via het forum iemand kan vinden, omdat jullie zeker weten allemaal liefhebbers zijn
Sjors is een grijsje van 2 jaar en Oscar een ongeveer even oude roodschouder ara.
Ik hoor het graag (ook eventuele andere oplossingen!) |
Woensdag 3 September 2008 6:15 pm |
|
|
irene
Kuikentje
Ooh,, hellaas zijn ze niet getest, anders had ik het wel gedaan! Ik heb vandaag te horen gekregen dat Chico op alles negatief is Ik woon namelijk in Apeldoorn. Maar somminge dierenpensions nemen ook wel vogels op, missschien is dat een idee?
Tenerife is echt super mooi! Ik ben er al 2x geweest
|
Woensdag 3 September 2008 6:51 pm |
|
|
Rocco
Beginnende vlieger
Hoi Irene!
bedankt voor de interesse, ik kan begrijpen dat als je je vogels wel getest hebt (vooral als je dit pas hebt laten doen) dat je er niet aan wilt beginnen
Ik wil ze juist niet naar een dierenpension brengen, het gaat mij juist om de aandacht en dat mensen met verstand van vogels ze verzorgen. Dierenpension geeft juist meer stress lijkt me.
Vogelpension lijkt me niks ivm ziektes, infectiedruk is dan toch wel erg hoog..
Fijn dat Chico helemaal in orde is  |
Woensdag 3 September 2008 7:00 pm |
|
|
|
|
irene
Kuikentje
|
|
|
quote:
Originally posted by Rocco
Hoi Irene!
bedankt voor de interesse, ik kan begrijpen dat als je je vogels wel getest hebt (vooral als je dit pas hebt laten doen) dat je er niet aan wilt beginnen
Ik wil ze juist niet naar een dierenpension brengen, het gaat mij juist om de aandacht en dat mensen met verstand van vogels ze verzorgen. Dierenpension geeft juist meer stress lijkt me.
Vogelpension lijkt me niks ivm ziektes, infectiedruk is dan toch wel erg hoog..
Fijn dat Chico helemaal in orde is
Toen chico 11 weken was, is hij ook naar een dierenpension gegaan. Ik wou hem ook niet naar een Vogelpension brengen vanwege infectie gevaar ( al moeten de vogels eerst getest zijn voordat ze daar mogen, maar toch) Ze namen Chico mee in huis, omdat ze het wel erg gezellig vonden! Maar deze pension is erg verweg van jou, hij zat in Heerenveen.
Ik hoop echt dat je iemand vind die op kan passen! Tenerife is echt heel mooi en anders zou het zonde zijn voor je vakantie Kunnen vrienden er niet oppassen? Buren?
oja een tip: NIET via marktplaats een oppas zoeken, sommingen nemen dan je papagaaien voor 'oppas' en als je weg bent verkopen ze je papegaaien!
|
Woensdag 3 September 2008 7:37 pm |
|
|
millie
Kamikaze piloot
Ze zijn hier van harte welkom, ik heb genoeg plek ook zodat ze niet in aanraking met mijn agas komen.
dus laat het maar weten. |
Woensdag 3 September 2008 7:41 pm |
|
|
Rocco
Beginnende vlieger
Hoi Millie,
bedankt voor je aanbod! ligt avenhorn alleen niet ver van arnhem?
(ben slecht in aardrijkskunde )
Mijn tante heeft zich opgeworpen als opvang als ik niemand kan vinden, maar als er iemand in de buurt is die er wat meer verstand van heeft; graag Mijn tante zal er vast goed voor zorgen maar het zijn niet de makkelijkste vogels...
@irene
op marktplaats heb ik me vorig jaar zelf aangeboden als papegaaienoppas, maar er is er maar 1 geweest en die is na een maand terug gekomen omdat die mensen er vanaf wilden dus daar heb ik sjors mooi aan over gehouden
Maar er zitten idd genoeg onbetrouwbare mensen op marktplaats, dus daar ga ik ook niet aan beginnen.
De buren zouden ze wel kunnen voeren, maar ik heb liever een betere oplossing als dat mogelijk is. |
Woensdag 3 September 2008 8:45 pm |
|
|
|
|
Diiana
Beginnende vlieger
Hoi, ik wil ook wel op je aga's passen. Als Millie te ver weg woont, Avenhorn is zo'n anderhalf uur rijden vanaf arnhem. Bij ons staat onze kooi nu toch leeg omdat Bubba nog niet erin kan. Ik woon ongeveer 15/20 min van Arnhem vandaan. |
Donderdag 4 September 2008 6:34 am |
|
|
millie
Kamikaze piloot
Het gaat niet alleen om de aga's
avenhorn is toch wel een 1 of 1,5 uur rijden. |
Donderdag 4 September 2008 9:54 am |
|
|
Diiana
Beginnende vlieger
Oh ik dacht Rocco en Paco de aga's. Maar Rocco en Paco zijn dus 2 bonte boertjes? Dat moet ik nog even overleggen met mn vriend..  |
Donderdag 4 September 2008 10:03 am |
|
|
|
|
millie
Kamikaze piloot
Dit zal voor veel mensen een reden zijn om het niet te doen. Maar ik wil toch graag kijken of ik via het forum iemand kan vinden, omdat jullie zeker weten allemaal liefhebbers zijn
Sjors is een grijsje van 2 jaar en Oscar een ongeveer even oude roodschouder ara.
Ik hoor het graag (ook eventuele andere oplossingen!)
Dit stukje stond er ook bij. het zijn dus ook geen bbtjes  |
Donderdag 4 September 2008 12:11 pm |
|
|
Rocco
Beginnende vlieger
ik heb het te ingewikkeld gemaakt
ik heb 6 vogels
2 aga's
2 bonte boeren (Rocco en Paco)
1 roodschouder ara
1 grijsje (Sjors)
De aga's en boertjes zitten gekoppeld en staan nu bij mn vriend daar kunnen we wel mensen voor vinden om ze eten te komen geven.
Het gaat dus om de laatste twee
Als iemand op Sjors kan passen ben ik al blij, voor Oscar heb ik dan waarschijnlijk wel iemand in de straat (maar die is nu 3 weken weg en kan ik dus nog niet vragen...) |
Donderdag 4 September 2008 2:35 pm |
|
|
Jolanda
Beginnende vlieger
den haag is ook wat ver weg, maar anders zijn ze van harte welkom. |
Donderdag 4 September 2008 2:37 pm |
|
|
|
|
Diiana
Beginnende vlieger
Ik wil wel op Sjors passen, alleen op Sjors dan.. haha |
Donderdag 4 September 2008 5:25 pm |
|
|
millie
Kamikaze piloot
quote:
Originally posted by Diiana
Ik wil wel op Sjors passen, alleen op Sjors dan.. haha
Waarom alleen sjors? |
Donderdag 4 September 2008 6:34 pm |
|
|
Diiana
Beginnende vlieger
Ze zocht toch alleen nog voor Sjors? En we hebben maar 1 grote kooi nu vrij in de woonkamer. |
Donderdag 4 September 2008 7:27 pm |
|
|

|
|
Ga naar Pagina 1, 2 Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Dinsdag 2 December 2008 12:06 pm
|
|
|
|
|