vraag en vermist

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Vraag en vermist

Auteur Onderwerp
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Zouden jullie je mailadres niet meer op het forum willen plaatsen maar willen vragen aan de modjes om het door te sturen aub? De regeltjes zijn er namelijk voor iedereen. Dank je.
Bericht Vrijdag 16 April 2010 8:26 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
wil45
Net uit het ei

Reageer met quote  

is goed sarah
ik wist dat niet sorry gr wil
Bericht Vrijdag 16 April 2010 8:27 am
 Gebruikers profiel bekijken Foto/film album bekijken  
Nel
Vlieger

Reageer met quote  

Wil, het gaat even de koelkast in.

Ik krijg net een hele goede tip, kijken hoe dat uitpakt. Als dat niet werkt dan wordt Boemie herplaatst.

Voor mij hoop ik dat het werkt.

Fijn weekend, Nel
Bericht Vrijdag 16 April 2010 9:35 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
wil45
Net uit het ei

Reageer met quote  

hoi nel
ik hoop het voor je want het is echt heel moeilijk hoor om boemie weg tedoen
boemie is welkom bij ons hoor dan wordt hij net zo verwend als pluisje en hij ga dan ook steeds mee met ons op reis jullie ook en fijnweekend gr wil
Bericht Vrijdag 16 April 2010 9:40 am
wil45
Net uit het ei

Reageer met quote  

hoi nel
hoe ga het nou met juultje ik hoop dat het goed ga met haar of is ze nog bij logeer aderes gr wil
Bericht Woensdag 21 April 2010 8:05 am
Nel
Vlieger

Reageer met quote  

Het gaat erg goed met Juultje. De veren groeien mooi door, het plukken is dus echt gestopt.

Ik blijf vanalles proberen tot zeker juli-augustus. Ik wil echt van alles geprobeerd hebben. Niet dat ik achteraf zeg: o jee, had ik maar dit of dat.
Bericht Woensdag 21 April 2010 12:39 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
wil45
Net uit het ei

Reageer met quote  

moe je zeker doen hoor want het moe gewoon over gaan en ik ben blij voor je dat ze nou niet meer plukt
gr wil
Bericht Woensdag 21 April 2010 1:32 pm
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Nel
Het gaat erg goed met Juultje. De veren groeien mooi door, het plukken is dus echt gestopt.

Ik blijf vanalles proberen tot zeker juli-augustus. Ik wil echt van alles geprobeerd hebben. Niet dat ik achteraf zeg: o jee, had ik maar dit of dat.

Nel, zou je die tip met ons willen delen?
Bericht Woensdag 21 April 2010 7:21 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Nel
Vlieger

Reageer met quote  

Esjo, de tip die ik laatst kreeg is nog niet uitgeprobeerd. Volgende week halen we Juultje terug naar huis en dan gaat Boomie uit logeren. Zo kunnen we er achter komen of het daadwerkelijk aan Boomie ligt dat ze plukt, dus door hem hormonaal plukt, oftewel broedsheid.

Pas als dat achter de rug is weten we meer. Voorlopig laat ze de veertjes keurig zitten dus het is geen psychische plukker of gewoonteplukker, maar het ligt aan de hormoontjes, dat is nu wel duidelijk.

Groetjes, Nel
Bericht Zondag 25 April 2010 1:26 pm
Nel
Vlieger

Reageer met quote  

Als die stap voorbij is gaan we naar de volgende stap.

Als blijkt dat ze nog steeds niet plukt als Boomie weg is, dan komt ie enkele weken daarna terug.

Gaat ze dan weer plukken en broeds gedrag vertonen, dan geven we ze een broedhok. Dan wordt er voldaan aan haar natuurlijke drang. We zorgen er wel voor dat er geen jongen geboren worden (nepeieren) maar dan heeft ze wel een normale cyclus doorlopen en hopelijk dus ook geen "blijven hangen in de broedsheid" meer.
Bericht Zondag 25 April 2010 2:04 pm
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

He wat slim!!! ik hoop van harte dat het lukt.... Bidden
Bericht Zondag 25 April 2010 5:32 pm
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Dat is een handig idee om zo uit te proberen inderdaad. Ben erg benieuwd hoe het gaat lopen. Succes !!!
Bericht Zondag 25 April 2010 6:18 pm
wil45
Net uit het ei

Reageer met quote  

ik hoop dat het lukt en dat ze weer normaal ga doen als het voor bij is
Bericht Maandag 26 April 2010 5:24 am
wil45
Net uit het ei

Reageer met quote  

hoi nel
hoe ga het met boomie en ze vrouwtje nou ik ben wel benieuwd hoor en wat slim van je met die nepei ik hoop dat het lukt gr wil
Bericht Donderdag 13 Mei 2010 9:19 am
Nel
Vlieger

Reageer met quote  

Met Juultje gaat het goed. Ze is nu al weer 2 weken thuis en Boomie is al weer 2 weken ´de deur uit´.

Juultje blijft van haar veertjes af en Boomie heeft het errug naar zijn zin.

Ik heb een valkparkiet die erg goed is in imiteren en die deed een geluid van Boomie. Juultje schoot gelijk in de stress en plukte direct een flink stuk kaal op haar borst.

De laatste fase gaan we dus niet uitvoeren. Boomie blijft hier niet.

Omdat Boomie het zo naar zijn zin heeft aldaar, is besloten dat ie daar blijft. Heel dubbel, maar nu zijn alle vogels gelukkig en daar gaat het om.
Bericht Zaterdag 15 Mei 2010 7:54 am

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 21 April 2014 1:04 am
  Berichten van afgelopen: