De blauwgele ara

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Vragen over dit vogel forum

Auteur Onderwerp
yvon33333
Eitje

De blauwgele ara  Reageer met quote  

Heej(L)
Ik ben yvonne
Ik hou heel erg veel van papegaien (Blauwgele ara) Hartje
zelf heb ik er heel veel over gelezen .
Ik zou er ook heel graag eentje willen maar dat mag niet want onze hond eet hem anders op . Shocked
maar waar zou je hem moeten halen ?
Want over een paar jaartjes wil ik er zeker 1. ( maar wel als ik op mezelf woon ). en weten jullie ook wat goede kwekers ..
Daar zou ik graag even willen kijken.
Groetjes : yvonne Hartje
Bericht Woensdag 21 Juli 2010 11:00 am
 Gebruikers profiel bekijken  
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Hallo Yvonne
welkom hier.
ik moet wel lachen over wat je over je hond zegt. dat hij de vogel op zou eten. ik denk dat dat wel mee zou vallen maar het klinkt wel leuk.
heb je al ervaring met papegaaien?
ara's zijn hele mooie vogels maar ook een beetje speciaal en ik zou, als ik een beginner was, eerst met een iets kleiner soort gaan beginnen.
een ara kan heel erg hard schreeuwen en heeft ook een goede opvoeding nodig.
lees je zoveel mogelijk in over dit soort vogels.
waarom wil je graag een ara?
je zou eens bij kwekers kunnen kijken. op internet kun je zeker kwekers van ara's vinden. vraag vooral heel veel info en in de tussentjid dat je nog thuis woont, neem dan een kleinere soort om mee te beginnen.
een aratinga is een ara in miniatuur. een kleinere vogel met een groot karakter. heel lief en zo kun je vast wennen aan een vogel.
is maar een voorstel hoor, er zijn nog zoveel andere leuke rassen.
Bericht Woensdag 21 Juli 2010 12:25 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hoihoi,

Van harte welkom hier op het forum. Veel plezier hier en leuk dat je ons komt vergezellen.

Als je nog nooit een gaai hebt gehad zou ik inderdaad niet direct een ara aanraden, tenzij je ook echt bij mensen op bezoek kan gaan, vééééééél info kan opdoen en als je dan nog overtuigd bent en je wil ervoor gaan dan kan dat nog maar ik zou zeker geen ara aanschaffen als eerste gaai om eerlijk te zijn. Ik vind een ara prachtig, echt waar maar heb een grijsje en een Bonte boer en tot op dit moment vind ik een ara zeker TE voor mij.
Bericht Woensdag 21 Juli 2010 1:41 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

wij hebben een ara gehad. en ik kan je zeggen ze maken heel veel lawaai. het zijn geweldige dieren.
Bericht Woensdag 21 Juli 2010 1:45 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hoi, welkom hier Very Happy
Bericht Donderdag 22 Juli 2010 9:12 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 4:09 pm
  Berichten van afgelopen: