e-mailadres

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Vragen over dit vogel forum

Auteur Onderwerp
esc_f_ny
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Tuurlijk Sue, tuurlijk denk ik over bepaalde dingen. Had ik het maar nooit gedaan. Vooral dat blowen. Omdat dat voor mij op lange termijn hele nare gevolgen heeft gehad. Waar ik dus de rest van m'n leven mee blijf lopen. Maar ik denk ook zo: Je leven loopt zoals het moet lopen. Dus bijvoorbeeld, als je iets moet krijgen, krijg je het toch wel. Ook al doe je er alles aan om dat te voorkomen. Je leven is een leerproces en alle dingen die op je pad komen, zijn er om van te leren. Om vervolgens wat je geleerd hebt, mee te nemen naar je volgende leven.
Dus ik kan gaan sikkeneuren (jezus, hoe schrijf je dat), maar ik kan ook kijken naar wat ik er mee kan doen.

Over die spiegel. Een aantal maanden geleden heb ik zelfs iets gaafs meegemaakt. Ik ging heel dicht voor de spiegel staan (althans, over de wastafel heen gebogen, haha). En toen ben ik mij zo gaan concentreren op mijn gezicht, zo gaan focussen. En ondertussen lovende woorden tegen m'n spiegelbeeld zeggen.
En op een gegeven moment was er geen spiegel meer. Ik keek niet meer naar dat stuk glas. Het was net of ik echt tegenover iemand stond. Tegenover mezelf. Als ik niet wist dat het een spiegel was, had ik zo m'n gezicht aan willen raken.
Dat was een bizar, maar supergaaf moment.

Over die meditatie:
Goed advies van esjo.
Maar als je echt geen tijd hebt, kan je ook beginnen met ademhalingsoefeningen. Ik kan je wel wat oefeningen geven, als je wil.
Bericht Vrijdag 21 Maart 2008 5:55 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

Hey girls, bedankt voor jullie advies! Ik denk dat het heel verstandig zou zijn, maar op dit moment denk ik dat ik iets te gespannen ben om me ook maar te kunnen concentreren. Embarassed Of zou ik gewoon een begin moeten maken?

Ik vind het trouwens knap van je dat je dingen zo naast je neer kan leggen. Op zich kijk ik er verstandelijk ook wel zo naar, maar als ik dan met m'n gevoel ga terugkijken word ik niet vrolijk en baal als een stekker. (Om het eventjes zachtjes uit te drukken) Volgens mij is dat iets wat je met mediteren leert? Leven in het nu?

Wat vreemd trouwens, jouw ervaring met die spiegel! Shocked Ik kan me er eventjes weinig bij voorstellen, puur omdat het zo vreemd klinkt. (Dat je het niet meer doorhebt dat het een spiegel is) <-- Ook geen belediging ofzo!
Bericht Woensdag 26 Maart 2008 8:41 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
esjo
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Je kunt je leven helen van Louise Hay, is een heel makkelijk te lezen boekje wat ook de oefening met de spiegel uitlegt.
Het boekje is niet dik, grote letters en staan veel dingen in waar je wat aan kan hebben.

Heel iets anders, het kost je maar een dag(of een weekend, ligt eraan waar je het doet) is om bv reiki te gaan doen. Wanneer je jezelf gaat behandelen komen er dingen los en vallen dingen op hun plaats. Je leert loslaten. Dat is tenminste mijn ervaring met reiki.

Maar nogmaals, dit soort dingen moet je doen als je eraan toe bent. Ben je dat nog niet, dan komt dat moment vanzelf. Je bent er al mee bezig dus zolang zal het waarschijnlijk niet meer duren voordat je daadwerkelijk stappen onderneemt. En het grappige is, het komt vaak dan op je pad wanneer je er aan toe bent Wink
Bericht Woensdag 26 Maart 2008 9:51 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
esc_f_ny
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

esjo heeft gelijk.
Maar aangezien je nu juist heel erg gespannen bent Sue, zou het goed zijn om wat ademhalingsoefeningen te doen. Het hoeft niet veel tijd in beslag te nemen. Een paar minuutjes per dag. Daardoor wordt je al een stuk rustiger in je hoofd en lichaam.

Ik heb zelf geen ervaring met mediteren en reiki.
Maar ik heb ademhalingstherapie gehad ivm met mijn dwang-en angstaanvallen. Niet dat ik de straat niet meer op durfde hoor, ik was altijd wel zo verstandig om dat te voorkomen. Bij mij was het niet zo heftig, maar wel lastig en belemmerend in mijn leven (Dus: IK geen piekeraar??? Laughing )
Ik zit wel de rest van mijn leven vast aan die oefeningen, maar dat geeft niet, want het helpt me op allerlei gebied. Ik word er heel rustig van in mijn hoofd, waardoor ik veel rationeler nadenk en rustig en goed communiceer (in een serieus gesprek dan).
Mijn therapeute is echt een wereldwijf! Ze geeft me nog veel meer dingen mee, zoals SRT (Spiritual Response Therapy) en kloppen op bepaalde punten op je lichaam. Helpt echt allemaal, omdat het allemaal via energie gaat. Dus die energie die wij allemaal bij elkaar zijn.

Dat van die spiegel was inderdaad een hele gave belevenis.
Maar esjo, ik wist niet eens dat dat een oefening was dat op papier stond. Ik had het helemaal zelf uitgevonden!! Joepie!!

Maar wat we ook niet moeten vergeten. Mediteren, therapie en al dat soort dingen. Een heel belangrijk punt waardoor je ook groeit is levenservaring!
Kijk, iemand die altijd alles maar aan komt waaien en nooit zorgen heeft, zal zich geestelijk minder snel ontwikkelen dan iemand die veel meemaakt.

En trouwens, piekeren is zo slecht nog niet. Daardoor heb ik mezelf ook heel veel kunnen leren. Althans, niet het piekeren zelf, maar het vele nadenken.
Bericht Woensdag 26 Maart 2008 4:34 pm
esc_f_ny
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Hier een boek:

"De kracht van het nu" van Eckhart Tolle.

NLP (Neuro Linguistisch Programmeren) kan je ook eens op googlen. Erg interessant.
Bericht Woensdag 26 Maart 2008 4:37 pm

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Vrijdag 29 Augustus 2008 10:42 pm
  Berichten van afgelopen: