|
|
|
EstherV
Kuikentje
| vraag forum NL / ENG/? |
|
|
Excuus als dit ergens staat maar ik kan 't niet vinden Is het zo dat het engelse forum een compleet ander forum is??? Moet je dan alles opnieuw aanmaken of alleen je tekst aanpassen  |
Zaterdag 13 December 2008 12:04 pm |
|
|
PeCe
Vlieger
|
Volgens mij staat er ook geen uitleg over de verschillen en/of overeenkomsten tussen het engelse en het nederlandse gedeelte. Ik heb het ook nog niet gezien. Op het engelse deel ben ik af en toe ook actief en heb daar een en ander opgebouwd/ingevuld.
Uitgezonderd je profiel, die is bij beide talen zichtbaar, moet je alles opnieuw opbouwen, dus is het "een ander" forum.
Als je gewend bent om in vensters te werken kan je wel bijvoorbeeld homepage en dagboek informatie (tekst/foto's) kopiëren en vervolgens de tekst aanpassen. Maar helaas is er geen makkelijke optie om (evt. met aangepaste tekst) een homepage of dagboek op beiden zichtbaar te maken. |
Zaterdag 13 December 2008 2:27 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
Ik heb eigenlijk weinig aan te vullen op PeCe's verhaal. Je kan het materiaal in je dagboek wel gemakkelijk kopieren via de bron. (bedoelde je dat, PeCe?) Je moet wel zelf de tekst aanpassen natuurlijk maar verder is het erg gemakkelijk! |
Zaterdag 13 December 2008 10:30 pm |
|
|
|
|
PeCe
Vlieger
|
Kopiëren via bron is zeker een optie, maar ik doe het meestal met de "standaard windows methode" selecteren, kopiëren en dan plakken in de engels pagina. Tekst, foto's en filmpjes worden keurig overgezet. Enige wat resteert is de vertaling naar het engels. |
Zondag 14 December 2008 12:56 am |
|
|
Shi-NaYne
Vliegende acrobaat
Werkt dat bij jou, Peter? Deel je zoete geheim met ons, en wel nu
Voor mij is Fluffies overal beveiligd tegen kopieren (bloedirritant, trouwens, maakt alles zo veel moeilijker in gewoon gebruik en als iemand iets echt wil jatten, doet hij het toch) en de standaard Winmethode werkt niet  |
Zondag 14 December 2008 10:02 am |
|
|
Sue
Moderator

|
Bloedirritant, dat kan zijn zijn maar ik hoef mijn vogels niet op marktplaats tegen te komen..  |
Zondag 14 December 2008 10:21 am |
|
|
|
|
Shi-NaYne
Vliegende acrobaat
Is niet offensief bedoeld hoor en ik weet ook hoe irritant en frustrerend het is als iemand je werk jat (en evt. er niet eens iets aan wil doen eens erop gewezen), ik heb ook een website en forum gehad... maar dat neemt niet weg dat het ook het gewone gebruik veel moeilijker maakt. En als iemand echt wil jatten, zijn er toch manieren.
Ik ben Aswan ook al op MP tegengekomen maar daar kun je tenminste een melding maken; als je het zo op iemands website tegenkomt (ook gebeurd), is het al helemaal $%^&*(). Sommige mensen... jammer. |
Zondag 14 December 2008 10:25 am |
|
|
Sue
Moderator

|
Ik weet dat er toch wel gejat wordt als mensen het echt willen. Maar waarom zou ik hun werk niet moeilijker kunnen maken? Als ze het echt willen jatten, dan mogen ze van mij ook moeite doen.
Ook onkraakbare sites zijn kraakbaar, dus ik heb niet de illusie dat fluffies volledig niet-kopieerbaar is..
Aswan is dus ook al eens te koop aangeboden.. Ergens snap ik het wel hoor. Het zijn natuurlijk leuke kiekjes van een tamme vogel.
Er is trouwens ook al een keer een foto gebruikt door een bepaalde tak van de Amerikaanse regering destijds. Als voorlichting.. Voor een bepaald virus waarvoor ze het nodig vonden om vogels af te slachten. Dat vond ik echt NIET tof.  |
Zondag 14 December 2008 10:33 am |
|
|
Shi-NaYne
Vliegende acrobaat
Dat heb ik allemaal gevolgd op de amerikaanse communities... verschrikkelijk was dat he. Die beelden heb ik dan niet gezien... pfff, dan zou ik pas woedend zijn. |
Zondag 14 December 2008 10:44 am |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
Ja dat vond ik echt heel erg.  |
Zondag 14 December 2008 10:48 am |
|
|
Shi-NaYne
Vliegende acrobaat
Hoe durven ze. Bah
Had je er toen iets aan kunnen doen? |
Zondag 14 December 2008 10:59 am |
|
|
Sue
Moderator

|
Nee niet echt.. Ik heb het wel geprobeerd, zonder resultaat.
Die partij was echt te groot.  |
Zondag 14 December 2008 11:07 am |
|
|
|
|
Shi-NaYne
Vliegende acrobaat
Dat vind ik nou eeecht schandalig he. Dat ze een of ander voorstel en filosofie hebben, ok, maar dan moet je tenminste eerlijk en correct handelen. |
Zondag 14 December 2008 11:14 am |
|
|
Sue
Moderator

|
Ik denk er maar niet meer aan. Ik hoop dat het niet meer hoeft. Dan mogen ze van mij die foto's jatten.. (Als je begrijpt wat ik bedoel...) |
Zondag 14 December 2008 11:21 am |
|
|
PeCe
Vlieger
|
quote:
Originally posted by PeCe
Kopiëren via bron is zeker een optie, maar ik doe het meestal met de "standaard windows methode" selecteren, kopiëren en dan plakken in de engels pagina.
quote:
Originally posted by Shi-NaYne
Werkt dat bij jou, Peter? Deel je zoete geheim met ons, en wel nu
Is niet eens zo een moeilijk geheim. Wat ik bedoelde is dat ik mijn dagboek of gebruikerspagina open, bewerken aanklik en dan de tekst selecteer. Vervolgens wisselen naar de engelse site, daar je nieuwe dagboek of gebruikerspagina openen en dan kan je de tekst en foto's plakken.
Wat Sue bedoelde is bijna hetzelfde, maar die gaat bij het bewerken nog een stap verder door eerst de bron op te roepen en die te kopiëren. Die laatste stap sla ik dus over.
Met
alleen
de browser lukt het mij ook niet om teksten te kopiëren. Op sommige plaatsen kan ik wel met de rechtermuis werken, maar zelfs die is meestal afgeschermd. |
Zondag 14 December 2008 9:57 pm |
|
|
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 4:17 pm
|
|
|
|
|
|