Help!!

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Vragen over gebruikerspagina, dagboek, papegaaienprofielen en foto albums

Auteur Onderwerp
jeannette
Fladderaar

Help!!  Reageer met quote  

Sue, ik probeer mijn dagboek te maken....maar gaat niet echt lekker, soms staat de foto die ik erin heb gezet plotseling er niet meer in, of de tekst is verdwenen!!! is er ook een soort gebruiksaanwijzing om op de juiste manier je dagboek te maken???

ik kan op dit moment alleen de (onduidelijke) foto's toevoegen die ik met mijn mobieltje heb gemaakt, want de mooie foto's van mijn nieuwe digitale camera zijn te groot, en ik weet ook niet hoe of ik die moet verkleinen!!

dus aub je hulp, want ik wil jullie nu eindelijk laten zien hoe Japie eruit ziet!!!

ik hoor/lees 't graag van je

groetjes
jeannette
Bericht Dinsdag 22 November 2005 8:04 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek  
marleen
Kamikaze piloot

Re: Help!!  Reageer met quote  

quote:
Originally posted by jeannette
Sue, ik probeer mijn dagboek te maken....maar gaat niet echt lekker, soms staat de foto die ik erin heb gezet plotseling er niet meer in, of de tekst is verdwenen!!! is er ook een soort gebruiksaanwijzing om op de juiste manier je dagboek te maken???

ik kan op dit moment alleen de (onduidelijke) foto's toevoegen die ik met mijn mobieltje heb gemaakt, want de mooie foto's van mijn nieuwe digitale camera zijn te groot, en ik weet ook niet hoe of ik die moet verkleinen!!

dus aub je hulp, want ik wil jullie nu eindelijk laten zien hoe Japie eruit ziet!!!

ik hoor/lees 't graag van je

groetjes

jeannette

Hey Jeannette, ik zit met precies hetzelfde probleem.
Bericht Dinsdag 22 November 2005 10:12 pm
 Gebruikers profiel bekijken  
joke
Vlieger

Reageer met quote  

misschien een tipje als je eerst je foto's upload bij bv www.photobucket.com
dat is een online foto album en die verkleint ze automatisch als ze daar staan ga je naar de desbetreffende foto in je album klik erop en dan krijg je hem apart te zien, dan met je rechtermuisknop erop en dan kopieren en dan kan je hem in je dagboek plakken, en als je op bewaar klik bovenaan dan blijft alles staan zoals jij het heb neer gezet Wink
Bericht Dinsdag 22 November 2005 11:55 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Re: Help!!  Reageer met quote  

Wat raar Jeanette!
Da's echt heel raar. Wat voor internetbrowser heb je?
Je moet wel de knop 'upload foto' (tekst) gebruiken en niet de 'berg' zeg maar. Die is voor de foto's die elders staan, zoals photobucket.

Foto's kan je verkleinen met resize2mail.com
Erg handig! Smile
Bericht Woensdag 23 November 2005 2:18 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
jeannette
Fladderaar

Reageer met quote  

dank je Joke, dat ga ik proberen....kan ik meteen de mooie foto's die ik met mijn nieuwe digitale camera gemaakt heb laten zien!! ipv die onduidelijke fotootjes van mijn mobieltje!!!!
Bericht Woensdag 23 November 2005 2:19 pm
Tommy
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Lukt het nu jeannette? Om te verkleinen kun je de fotos ook naar jezelf mailen heb ik ergens gelezen Laughing Nog nooit geprobeerd trouwens Rolling Eyes
Bericht Woensdag 23 November 2005 4:12 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
Patricia
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Ik open : deze computer, daarna ga ik naar schijf D, open ik program files, daarna map canon, zoombrowser EX, map Image Library. Dan open ik ga ik op de foto staan die ik wil verkleinen, rechter muisklik, rezise picture naar small en tadaaaaa de foto is verkleind.

Hans (mijn man) vind het niet tadaaaa maar omslachtig zoals ik het doe, maar dat is de enige manier waarop het mij lukt Laughing
dat rezise programmaatje heeft hij er wel voor mij opgezet trouwens.
Bericht Woensdag 23 November 2005 4:21 pm
Mees
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Er is nog een andere manier, zo doe ik het altijd:

(digibeet van de bovenste plank, dus de directie stelt zich niet aansprakelijk etc. etc. Wink )

Ik ga naar de foto, open hem zodat ik hem kan bewerken en kies dan:
Afbeelding > uitrekken/hellen > uitrekken, horizontaal van 100 naar 25% zetten en verticaal ook.......... voila!
Is vast niet whizz-kid verantwoord, maar wel zeer effectief Very Happy Very Happy Very Happy
Bericht Woensdag 23 November 2005 4:24 pm
jeannette
Fladderaar

Reageer met quote  

nou nou, bedankt voor alle tips!!
ben zelf een analfabeet wat computers betreft Embarassed maar ik zal dit met mijn man opnemen, en dan gaan we opnieuw aan de gang met 't dagboek van Japie!!

hadden jullie de paar (overigens slechte kwaliteit) foto's gezien van ons Japie???
maar we zijn ermee bezig....da's in ieder geval een begin!!! Wink
Bericht Woensdag 23 November 2005 4:55 pm
Tommy
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Leuk joh! Geeft niet dat ze van mindere kwali zijn hoor...zo krijgen we wel een indruk van zn leuke leven! Wink Very Happy
Bericht Woensdag 23 November 2005 5:07 pm
Patricia
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Very Happy Ik had ze nog niet gezien maar nu wel! Very Happy
Daar is Japie dan eindelijk! Ziet er echt goed uit zeg. Veel beter nog dan ik verwacht had. Succes met de andere foto's (japie op de hooiruif zie ik niet, maar dat komt vast nog?)
Bericht Woensdag 23 November 2005 9:51 pm
jeannette
Fladderaar

Reageer met quote  

tot nu toe gaat 't niet echt lekker met het dagboek...had wel een foto bij de hooiruif geplaatst maar is dus niet te zien!!! wordt er een beetje moe van!! ik heb zulke mooie foto's van Japie, en die wil ik jullie graag laten zien...heb gisterenavond weer geprobeerd om foto's te verkleinen...maar na een uur nog niet gelukt Embarassed toen was ik 't zat!
ik heb wel gedaan wat Patricia zij...ging aardig, maar kon map image library niet vinden!!! kwam dus niet verder!
nu ga ik er van 't weekend nog maar eens voor zitten....kijken of 't dan beter gaat!
Bericht Donderdag 24 November 2005 5:33 pm
Mees
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Hoi Jeannette,

Probeer mijn 'kunstje' eens, ik was verbaasd dat het zo eenvoudig kon zijn, echt!
Als dat ook niet lukt, mag je je foto's ook wel mailen, dan probeer ik het voor je.

Mees
Bericht Vrijdag 25 November 2005 10:43 am
jeannette
Fladderaar

Reageer met quote  

ga ik proberen Mees!!!! en bedankt...ik ben minstens net zo'n leek als jij wat die computers betreft!!!
maar ik ga er van 't weekend echt voor zitten!
het wordt toch geen weer om paard te rijden, dus houd ik tijd over Wink

ik laat wel weten of het gelukt is, en jullie eindelijk een beetje mooie foto's van mijn Japie kunnen zien!
Bericht Vrijdag 25 November 2005 11:39 am
jeannette
Fladderaar

Reageer met quote  

nou ik ben 't zat hoor, zit hier al een uur vanalles te proberen....kan nu wel mijn foto's verkleinen met jou methode Mees!!!! bedankt daarvoor, maar als ik nu een nieuwe dagboekpagina aanmaak, en een foto wil uploaden, dan plaatst hij de foto boven 't zwarte scherm!!! als ik dan bewaar en later terugkijk of hij op mijn pagina staat....staat hij er niet in!!!

ik weet echt niet meer wat ik moet doen nu hoor....vind 't een heel gedoe, kon zelfs nieteens tekst plaatsen...is er ergens hier op het forum een duidelijke gebruiksaanwijzing waarin staat hoe ik stap voor stap, tekst en foto's moet plaatsen in mijn dagboek???
dit voor de totale leken onder ons Embarassed
anders geef ik 't echt op .... want dit kost een hoop tijd, en levert niets op Twisted Evil
Bericht Zaterdag 26 November 2005 4:56 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2, 3  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 4:22 pm
  Berichten van afgelopen: