rijo

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Vragen over gebruikerspagina, dagboek, papegaaienprofielen en foto albums

Auteur Onderwerp
esje
Beginnende vlieger

rijo  Reageer met quote  

heeft er iemand van jullie ervaringen met de papegaaienzaak rijo in maassluis?

of weet iemand van jullie of dit een goede zaak is?

groetjes
esther
Bericht Zaterdag 30 Juli 2005 2:11 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
Sue
Moderator
Moderator

Re: rijo  Reageer met quote  

Ehm, mij lijkt Rijo wel goed.. Maar het is en blijft een winkel. Hij is ook erg duur vind ik!

Hieronder een mening van iemand anders:
(Heb 'm even gekopieerd van m'n oude clubje)

Nou ze zijn bij rijo wel erg gemakelijk.

Sjaakie dood o kom maar een ander halen wij blij onze sjaak was tam.

Deze die we mee kregen niet het excuus we hadden geen tijd we hadden te BB op dat moment dus we konden ze niet allemaal tam maken maar met geduld komt het wel goed.

Nou ja oke kan he nou deze pak je recht in je gezicht tof zo'n kadootje voor een kind van 10 heeft ze nog geen klote aan der BB

In de winkel wouden ze zijn ringnr niet opschrijven o belt u die van de week maar ff door als hij wat rustiger is.

Nou oke ik pakte hem der net en wat blijkt GVD die ring om zijn poot is open gescheurd of geknipt dus dat betekent dat er gewoon gesjoemelt is met die vogel:@:@:@

Ik ga bellen en ik vertel dat ja daar kunnen wij ook niks aan doen nah ik vraag je en wees eerlijk je betaald 250,00 euro voor zo'n vogel en dan verwacht je toch wel dat de ring enz gewoon goed is nee word je lekker af gescheept in mijn ogen wisten ze het want sjaak zijn ringnr werd ook de dag dat we hem haalde ook op geschreven en ook niet een week later we hebben gewoon een afdank BB gekregen dat noemen ze service en als ze dat niet wisten van die ring hadden ze terug moeten laten komen dat ze konden zien wat ik bedoel.

Nee als hij dalijk der last van krijgt dan mogen wij gaan zitten klooien om die ring er af te halen met alle risco vandien

Nou ik baal hier zo onwijs van ze kunnen me wat daar van mij geen goed woord meer voor ze over hoor echt niet zal ook niemand meer daar heen sturen bij de vogelopvang krijg ik vaak waar kan ik het beste zo'n vogel halen nahhhhhhhhh niet bij rijo dus je snap dat ik nu erg over de zeik ben.

Ze nemen je gewoon in de zeik waar je bij staat
Bericht Zaterdag 30 Juli 2005 7:04 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Tommy
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

ik zou nooit 1 in een winkel kopen. Te duur en te veel risicos...maar das mijn mening. Vandaag was ik in die winkel waar Pedro t over had...in Sneek. Prachtig, maar slechte voorlichting en de vogels waren 2x zo duur als bij een kweker Shocked
Bericht Zaterdag 30 Juli 2005 7:11 pm
esje
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

bedankt voor de reacties.
hebben jullie dan enig idee waar ik het beste een rose kaketoe of een kleine geelkuif/oranjekuifkaketoe kan kopen?

groetjes
esther
Bericht Zondag 31 Juli 2005 2:15 pm
Tommy
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Tsja...bij een kweker Wink Zoek en vind Laughing Ik weet een paar rose kwekers, maar die hebben nu geen jongen. Ik heb trouwens ook gelezen dat de jongen van een rose die later in het seizoen aangeboden worden een minder goede gezondheid hebben Confused Ik weet niet of je een jong wilt...anders zou ik eens op een verkoop site kijken?

Maar (als ik vragen mag Wink ) hoe ben je op t idee gekomen een kaketoe te nemen? Smile Weet je verder genoeg van de nadelen die aan juist kaketoes hangen? Het valt mij namelijk vaak op dat (bv in winkels) vooral de positieve punten genoemd worden, maar dat niemand het dan heeft over wat er allemaal kan gebeuren als ze wat ouder zijn. Rose's zijn geloof ik minder lastig, maar het blijft handig te weten wat je te wachten staat.

Nou ja, Fluffy weet er alles van en zal je verder wel kunnen helpen als je meer wilt weten Wink
Bericht Zondag 31 Juli 2005 4:33 pm
esje
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

nou ik weet wel wat me te wachten staat, want ik heb namelijk al een rose kaketoe die ontzettend lief is wat betreft zijn gedrag. hij krijst nauwelijks en wanneer hij dat doet en we worden het zat hoeven we alleen maar een keer waarschuwend zijn naam te zeggen en het is weer over. het enige wat wat minder is bij deze is dat hij niet zo knuffelig is. maar zijn goede kanten wegen veel zwaarder. ik heb alleen gemerkt dat de kweker waar ik hem vandaan heb vele malen duurder is dan wat ik op verkoopsites tegen kom. het enige nadeel daarvan is dat de meeste papegaaien en kaketoes juist verkocht worden omdat ze niet goed bevallen. vanwege het vele krijsen dan ook meestal.

deze kweker is verder wel heel goed geweest tot dusver. ik had eerst een andere kaketoe maar die kon niet zo goed tegen alleen zijn en krijstte de hele buurt bij elkaar, ik mocht hem terug brengen bij deze kweker en hij zou hem gebruiken voor de kweek (dat hoop ik dan ook maar) en toen heeft hij mij deze rose kaketoe aangeraden en ik moet zeggen dat deze mij uitstekend bevalt wat betreft gedrag. ik wilde er alleen eentje bij zetten als gezelschap voor hem/haar.
en ik wilde eigenlijk dus ook een andere soort kaketoe maar weet niet zo goed of deze dan goed bij de rose kan, maar dat wilde ik dan ook gaan informeren bij een goede zaak of kweker, vandaar dat ik vraag naar goede zaken en kwekers.

groetjes
esther
Bericht Zondag 31 Juli 2005 6:50 pm
Tommy
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Ohhh op zo'n manier Very Happy
Wat leuk dat je al een rose hebt zeg! Ik vind het prachtige dieren Very Happy Wil je ons er wat meer over vertellen? of misschien zelfs fotos plaatsen?

Kun je trouwens niet bij die vorige kweker meer informatie vragen?
Uiteindelijk beviel die je erg goed, dus wie weet kan hij helpen of weet hij andere kwekers. Volgens mij kennen ze altijd wel weer anderen.

En of een vogel goed samen gaat met een andere...dat hangt heel erg van de vogel zelf af en niet alleen van de soort. Wink Verder kan ik je er niet bij helpen, maar er zal vast ook inf op internet te vinden zijn. Heb je al eens op buitenlandse sites gezocht?
Bericht Zondag 31 Juli 2005 9:06 pm
esje
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

ja ik heb de kweker wel gevraagd of sidney (mijn rose) samen kan met een andere (wel rose) maar dan moet ik eerst een grotere kooi gaan aanschaffen, wat ik ook wel van plan ben. omdat ze pas rond de 3 jaar rustiger worden om een andere vogel toe te laten in een wat kleinere ruimte.
dus eerst een grotere kooi of anders in mijn oude jockkooi.
op internet heb ik niet veel gezocht in buitenlandse pagina's. wel in nederlandse en daar is niet zoveel te vinden over rose's. ik heb wel een boekje aangeschaft over rose's, na veel zoeken heb ik die uiteindelijk op een beurs gevonden.

ik zal eens kijken of ik een keer foto's kan plaatsen.

groetjes
esther
Bericht Maandag 1 Augustus 2005 9:04 am
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hoi esje..

Ik denk dat je beter helemaal niet aan een kaketoe kan beginnen.. Mag ik vragen wat je zo trekt in de kaketoe?
Zelf heb ik ook een kaketoe en ik zou, als ik dit van te voren had geweten, geen kaketoe hebben genomen. Hoe lief ik Zazu nu ook vind!

Ik heb goede ervaringen met een oranjekuifje, maar Misty was nog niet volwassen EN ook een beetje fobisch voor nieuwe speeltjes. Sad (Kon daar gelukkig gemakkelijk iets aan doen!)

Rosé's zijn een stuk actiever..
Bericht Maandag 1 Augustus 2005 9:38 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hoi esje, ik lees nu pas dat je al een rosé'tje hebt.. Hoe oud is je rosé'tje? Hoe heet hij of zij? Ben nu wel benieuwd! Smile

Twee kaketoes zijn wel drukker dan één kaketoe, houd dat wel in je achterhoofd.. Smile Twee vogels kunnen al op elkaar reageren. Iago (bonte boer) steekt hier Zazu (kaketoe) aan, en dan zitten ze met z'n tweetjes te brullen. (Vrolijk dan, niet vervelend)
Maar.. Het kan behoorlijk hard zijn!

Dat niet knuffelige is eigenlijk alleen maar goed. Van knuffelen worden (vooral kaketoes) vaak superonzeker. Het jammere bij kaketoes is dat je het niet in één keer merkt, maar later. (Zoals ik helaas bij Zazu heb moeten ondervinden!!!)

Ik denk dat als je goede ervaringen hebt met een kweker, je de prijs niet te zwaar moet laten wegen. Echt, de ellende die je je op de hals kan halen met slechte goedkope kwekers.. Dat wil je niet.
Naast het risico wat je loopt om de aangeschafte vogel kwijt te raken, loop je ook nog het risico om je eigen rosé'tje kwijt te raken.. Sad

Wat voor kaketoe had je eerst als ik vragen mag?

Wil je je tweede vogel in dezelfde kooi zetten?
Bericht Maandag 1 Augustus 2005 9:46 am
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ha ha ha nu weet ik hoe je rosé'tje heet: Sidney. Wat een leuke naam. Een Australische 'stadsnaam' voor een Australische kaketoe! Leuk!

Ik zou er echt niet vanuit gaan dat Sidney een nieuwe vogel accepteert.. Ik zou eerder voor twee kooien gaan. Smile
Veel mensen hebben meerdere vogels, maar ze zitten vaak niet bij elkaar in de kooi.. Smile

Ik ben benieuwd naar foto's van Sidney! Het zal wel een schitterend kipje zijn!
Bericht Maandag 1 Augustus 2005 9:48 am
Tommy
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Ik zou ook niet voor 1 kooi gaan. Bij geen enkele vogel, maar ik dacht toch dat juist kaketoes zo extreem hard naar elkaar konden zijn?
Zelfs als ze elkaar eerst aardig vinden kunnen ze elkaar op een bepaald moment bijna afmaken Sad
Bericht Maandag 1 Augustus 2005 11:39 am

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 4:25 pm
  Berichten van afgelopen: